Nestle nastavio rast

Švicarska prehrambena multinacionalka lani povećala zaradu svojim dioničarima za 45 posto

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

14.2.2019. u 16:30

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

14.2.2019. u 16:30

The headquarters of Swiss food giant Nestle is pictured from Chardonne above Vevey, Switzerland, May 28, 2017. REUTERS/Denis Balibouse - RC1D93100E40
Denis Balibouse / REUTERS

Sjedište Nestlea u Švicarskoj

Rast dobiti od 41 posto na 8 milijardi i 900 milijuna eura, rast prihoda od dva posto i povećanje dividende od 45 posto po dionici, najvažniji su poslovni pokazatelji globalnog prehrambenog diva Nestlea za prošlu godinu.

- Značajno smo poboljšali sve najznačajnije financijske pokazatelje u prošloj godini koja nam je donijela i oživljavanje rasta na tržištima SAD-a i Kine – komentirao je najnovije poslovno izvješće Nestlea njegov predsjednik Uprave Mark Schneider. U osvrtu na pokazatelje Nestlea po najvažnijim vrstama proizvodnje i prodaje, Schneider je izrazio zadovoljstvo rastom prodaje prehrambenih proizvoda namijenjenih unaprijeđenju zdravlja i wellnessu kupaca.

Prihodi Nestlea, čije je sjedište u Švicarskoj, lani su dosegli 80,5 milijardi eura, od čega je na tržištima obje Amerike ostvareno oko 31 milijardi, zatim, prema veličini, slijedi azijsko (21,3 milijarda), pa europsko-bliskoistočno tržište, na kojem su lani uprihodili oko 19 milijardi eura. Lani su rasli na sva tri glavna tržišta.

Nestleovo izvješće naglašava razliku između organskog, dio kojeg je i rast cijena, i realnog rasta kompanije. Tako je od Nestleova globalnog rasta u 2018. od tri posto, 0,5 posto posljedica rasta cijena.
- Organski rast za Grupu iznosio je 1,6 posto na razvijenim tržištima i 4,9 posto na tržištima u nastajanju – navode.

U osvrtu na lanjsku čistu dobit od 8,9 milijardi eura, Nestle ističe kako su od važnosti bili prihodi od prodaje poduzeća te poboljšanje operativnog poslovanja kompanije. Nestle je u 2018. ostvario svojim dioničarima zaradu od 2,96 eura po dionici.

Spomenuti rast dobiti Nestlea došao je u godini kada je kompanija, među ostalim, platila 6,3 milijardi eura za ugovor s američkim proizvođačem kave Starbucksom o pravima na distribuciju Starbucksovih napitaka.
- Starbucksovi proizvodi besprijekorno su integrirani u prodaju uz snažan rast potražnje za njima - navodi Nestle.

Kad su u pitanju pozicije Nestlea u SAD-u od značaja je i podatak iz poslovnog izvješća kompanije da su u 2018. imali 2,7 posto manje porezno opterećenje nego u prethodnoj godini zbog porezne reforme Trumpove administracije u SAD-u.