Japanska upornost

Svi preziru najveći putnički avion na svijetu, ali oni s njim planiraju osvojiti tržište!

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

10.3.2019. u 16:52

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

10.3.2019. u 16:52

September 28, 2018 - Richmond, British Columbia, Canada - A British Airways Airbus A380-800 (G-XLEE) wide-body superjumbo jet airliner, silhouetted by the setting sun, on short final approach for landing., Image: 388992127, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - News
Profimedia, Zuma Press - News

Nedugo nakon što je Airbus odlučio prekinuti proizvodnju najvećeg putničkog zrakoplova na svijetu, modela A380, japanski je najveći avioprijevoznik ANA shvatio da može uspjeti upravo ondje gdje su ostali prijevoznici naišli na teškoće i to letom do Havaja.

Kako piše Bloomberg, od 24. svibnja tri puta tjedno taj će ogroman zrakoplov koji na dva kata ima 520 sjedala prevoziti turiste od Tokija do Honolulua, a od srpnja će japanski ANA uvesti više letova i koristiti još jedan A380. U planu je da sljedeće godine ta linija bude još češća, budući da avioprijevoznik već sada bilježi velik interes. Modeli A380 trebali bi s vremenom zamijeniti 787 koji u toj aviokompaniji trenutno prevoze putnike, a sve s ciljem privlačenja više putnika s dubljim džepom. To, naravno, pozdravljaju i stanovnici Havaja koji žele brendirati otočje kao luksuznu destinaciju.

No, japanska se aviokompanija zapravo nada da će uvođenjem modela A380 na toj liniji napokon preuzeti i tržište za Havaje. Naime, ruta za to je otočje jedna od rijetkih u kojima Japan Airlines bilježi bolje rezultate od ANA-e. Točnije, Japan Airlines, zahvaljujući suradnji s Hawaiian Airlinesom, ima kontrolu nad otprilike 33 posto aviotržišta između Japana i Havaja u suprotnosti s 14 posto koje ima ANA.

- Sva tri naša modela A380 koristit ćemo za letove na Havaje jer želimo dominirati tom rutom - kazao je Shinya Katanozaka, izvršni direktor ANA-e.

Da podsjetimo, nakon desetak godina proizvodnje, Airbus je prošli mjesec objavio da 2021. ukida prestižni projekt i da više neće proizvoditi model A380. Rezultat je to rastuće preferencije manjih i štedljivih zrakoplova koji su ubili potražnju za najvećim svjetskim putničkim zrakoplovom. Do 2021. na svijetu će biti oko 250 modela A380 koji će prevoziti putnike unutar 15 aviokompanija.