Nova niša

Splitski Tromont uložio 25 milijuna kuna i širi proizvodnju na željezničku industriju

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

9.8.2019. u 16:20

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

9.8.2019. u 16:20

Split, 300114.
Proizvodni pogon tvrtke Tromont u Caporicama kod Trilja. Foto: Jakov Prkic / CROPIX
Jakov Prkić / CROPIX

Proizvodni pogon tvrtke Tromont u Caporicama kod Trilja

Splitska tvrtka Tromont upravo je dovršila proširenje proizvodnog pogona. Sada kad je dobila uporabnu dozvolu za novu proizvodnu halu, kreće s proizvodnjom dijelova za željezničku industriju, preciznije komponenti za proizvođače vlakova.

Investicija u novi proizvodni pogon, površine 3400 četvornih metara, kako ističe predsjednik Uprave Tromonta Ivan Parčina, vrijedna je otprilike 25 milijuna kuna. Prošle je godine Tromont u postojeći proizvodni pogon, sagrađen 2012., uložio 9 milijuna kuna, a 35 posto tog iznosa činio novac koja je povukao iz fondova Europske unije. Glavnina te investicije odnosila se na nabavu strojeva i opreme. Za novu halu, međutim, Tromont nije imao mogućnost povlačenja europskog novca.

Komponente i dijelovi

- S novim pogonom omogućili smo proširenje proizvodnje i dobivanje novih projekata u našem segmentu proizvodnje komponenti za željezničku industriju. Riječ je o komponentama i dijelovima koji su namijenjeni proizvođačima vlakova, a ugrađuju i u tramvaje. Proizvodimo različite metalne dijelove, dijelove za klimatizaciju i ventilaciju vlaka, za jednog proizvođača proizvodimo krovove i stranice vlaka, nosače kabela, sekundarne metalne dijelove, nosive dijelove za vlakove, upravljačke ormare, upravljačke pultove, dijelove tijela vagona... U novom pogonu do kraja godine namjeravamo zaposliti 25 novih radnika - objašnjava Ivan Parčina.

Većina proizvoda namijenjena je izvozu, uglavnom u Njemačku i Švicarsku. Za hrvatski Končar proizvodimo mali dio. Uglavnom radimo za Stadler, Siemens, Bombardier Transportation... Značajna nam je i suradnja za proizvođače sustava za vlakove, kakav je, primjerice, Knorr-Bremse koji je jedan od većih opskrbljivača proizvođača vlakova i lokomotiva.

U svojem proizvodnom pogonu u poslovnoj zoni Čaporice, otvorenom 2012. na susjednoj parceli, Tromont proizvodi metalne dijelove i električne ormare. Ondje radi 80 radnika.

- Iz tog pogona, osim proizvoda za željezničku industriju, plasiramo i proizvode za potrebe naše temeljne djelatnosti, a dio proizvodnje plasiramo na hrvatsko tržište - otkriva Parčina.

I Tromont, kao, uostalom, i ostale hrvatske kompanije, sve teže pronalazi radnu snagu. Ipak, ne predaju se, kaže Parčina, nego ih pokušavaju privući na različite načine.

Prošle je godine to splitsko poduzeće ostvarilo prihod od oko 210 milijuna kuna. U ovom trenutku zapošljava 230 radnika, od kojih je 30-ak iz inozemstva. Ono što im nedostaje, popunjavaju u suradnji s kooperantima, a dio uvoze.

Gdje rade

- Prošla je godina bila izazovna. Graditeljski se sektor pomalo oporavlja. Susrećemo se s različitim izazovima poput nedostatka radne snage i rasta cijene rada. Država bi smanjenjem davanja morala dati svoj doprinos povećanju plaća - upozorava Parčina te dodaje da imaju desetak radnika iz Nepala, a ostatak je iz Ukrajine i naše regije.

Trenutačno izvode radove na gradilištu Galenskog laboratorija u Dugopolju za Ljekarne Splitsko-dalmatinske županije, izvođač su na gradnji Studentskog doma “Bruno Bušić” u Splitu, u konzorciju s Projekt gradnjom i Ing-gradom grade studentski dom Dubrovniku, izvode radove na hotelu Ambasador u Splitu, angažirani su na rekonstrukciji nekih odjela u KBC-u Dubrava, u šibenskoj bolnici te u hotelskom naselju u Starom Gradu na Hvaru.