Intervju s Vedranom Antoljakom

Sense Consulting postao Apsolon: 'Digitalna transformacija nije stvar izbora nego nužnost'

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

25.3.2019. u 14:20

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

25.3.2019. u 14:20

Apsolon

Vedran Antoljak, glavni partner domaće konzultantske tvrtke Apsolon

Nakon 12 godina poslovanja pod imenom Sense Consulting, jedna od uspješnijih domaćih tvrtki za poslovno savjetovanje mijenja svoje ime, imidž, središnjicu i fokus djelovanja.

Od danas su Apsolon, a s tom promjenom žele se pozicionirati kao savjetnik za uspješnije poslovanje u digitalnom dobu. Da na tome rade proteklih godinu i pol dana, napomenuo je Vedran Antoljak, direktor i suvlasnik Sense Consultinga, od danas na funkciji glavnog partnera Apsolona. Kako kaže, uvidjeli su da njihov vizualni identitet i ime više ne prati njihov stvarni identitet, onaj lidera u savjetovanju za digitalnu transformaciju poslovanja.

- Želimo se pozicionirati kao tvrtka koja nudi cjelovit portfelj usluga, proizvoda i kompetencija nužnih u suvremenom poslovanju. Također, novim brendom želimo komunicirati i novu filozofiju: "Razmišljamo detaljno, stvaramo veliko", objasnio je.

Okrećete se savjetovanju za digitalno doba. Kako je došlo do tog obrata i koje to nove usluge uvodite u svoj portfelj?

- Digitalna transformacija poslovanja danas nije stvar izbora, već je nužnost, a svi tržišni trendovi idu u tom smjeru. Stoga je naš fokus u protekle dvije godine bio na razvoju digitalnog konzaltinga, razvoju digitalnih rješenja te stvaranju novih znanja, vještina i iskustava u tradicionalnim područjima poput javne nabave, poljoprivrede, javne uprave ili pak financijskog savjetovanja. Tri su, dakle, ključna područja u kojima pružamo naše savjetničke usluge - digitalna transformacija poslovanja, pametna uprava te financijsko i poslovno savjetovanje.

Koji su stoga konkretni benefiti za kompanije, gradove i lokalne samouprave u prihvaćanju digitalne transformacije?

- Svaki odgovoran menadžer i poduzetnik mora razmišljati o prilagodbi poslovnog modela i uvođenju tehnologija u svoje poslovanje ako želi biti konkurentan. Digitalna transformacija poslovanja zahtjevna je i treba biti pomno pripremljena jer su potencijalne koristi za tvrtku velike. Ono što smo primijetili kroz rad na mnogim međunarodnim projektima digitalne transformacije uspješnih srednjih tvrtki jest da digitalno transformirane tvrtke ostvaruju čak 35 posto veće prihode.

Što utječe na takav rezultat?

- Između ostalog, smanjenje vremena donošenja odluka u digitalno transformiranim tvrtkama za 30 posto, povećanje motivacije zaposlenika za do 40 posto, kao i porast njihove produktivnosti za 40 posto. U javnom sektoru kod uspješne digitalne transformacije poslovanja birokraciju se smanjuje do 30 posto, a korisničko iskustvo poboljšava se čak do 70 posto.

Kada govorimo o javnom sektoru, nedavno ste okončali projekt digitalne transformacije jednog našeg otočkog grada. Što ste konkretno tamo napravili i kako je izgledao taj proces?

- Naši stručnjaci za javni sektor pripremili su i proveli veći broj projekata pametnog grada (Smart City) pa tako i za neke otočke gradove, konkretno Krk i Supetar. Do rješenja koja podrazumijevaju digitalizaciju usluga i postupaka uprave te jačanje digitalne i inovativne kulture kod građana došli smo kroz anketiranje građana, intervjue s gradskom upravom te fokus grupe s pripadnicima javnog i privatnog sektora. U sljedećem koraku, vodeći se pametnim planom koji smo kreirali, javna uprava pristupa izradi inovativnog digitalnog rješenja za upravljanje prometnim gužvama u trajektnoj luci, prometnim sustavom ili rasvjetom ili primjeni nekog drugog digitalnog rješenja.

Osim rada na domaćem terenu, djelujete i globalno. Tajlandu ste pomogli provesti najveći projekt za smanjenje opterećenja i korupcije u javnom sektoru? O čemu je riječ?

- Iako je Apsolon surađivao s više od 20 država u svijetu, u Tajlandu smo pomogli njihovoj Vladi provesti najveći projekt smanjivanja administrativnih prepreka i smanjenje korupcije u povijesti države. Nakon što smo napravili pregled regulatornog okvira licenci i procedura, izračunali njihov trošak za gospodarstvo, razvili smo i implementirali web-aplikaciju e-Gillotine™ koja sadrži registar e-licenci, odnosno bazu podataka od 7000 licenci. Takvim jednostavnim i transparentnim sustavom olakšano je i pojednostavljeno ishođenje licenci, a smanjeni su troškovi i rizici.

Isto ste napravili i u Armeniji.

Da, i na to smo vrlo ponosni jer je Armenija od početka do kraja projekta na Doing Business ljestvici Svjetske banke napredovala sa 61. mjesta na 38. mjesto te postala atraktivnije mjesto za poslovanje i investiranje.

Je li moguće sustav e-Gillotine primijeniti i u Hrvatskoj? Što se čeka?

- I Hrvatska već nekoliko godina ide u tom smjeru. Nakon što je Vlada RH donijela Akcijski plan 2018./2019. s ukupno 456 mjera za administrativno rasterećenje gospodarstva kojima se planira šteda za gospodarstvo od 1,2 milijarde kuna, Apsolon je u suradnji s tijelima državne uprave i poslovnom zajednicom dizajnirao i implementirao softver ApsolonM– sveobuhvatno IT rješenje kao podršku procesu identifikacije, mjerenja i smanjenja administrativnog opterećenja i kao središnje mjesto uspostave dijaloga između zakonodavca, poslovnog sektora i zainteresirane javnosti. Sustav ujedno funkcionira i kao “semafor” administrativnog opterećenja i rasterećenja. Jako smo ponosni što u Hrvatskoj sva svoja znanja i iskustva iz ovog područja možemo javnoj upravi staviti na raspolaganje.

Koji su planovi i ambicije Apsolona za budućnost?

Apsolon u novoj središnjici u Zagrebu zapošljava 55 konzultanata te smo razvili naš ekosustav od preko stotinu suradnika i partnera. Naš plan razvoja poslovanja u Hrvatskoj usmjeren je daljnjem rastu s postojećim i novim srednjim i velikim tvrtkama, organizacijama i financijskim institucijama. U javnom sektoru planiramo intenzivno razviti poslovanje kroz javne natječaje i pružanje usluga odabranim institucijama. Naše usluge fokusiraju se na složenije i zahtjevnije projekte modernizacije poslovanja i primjenu suvremenih poslovnih metoda i alata kao što su Design Thinking, Agile, OKR (Objectives and Key Results) i drugi te razvoj inovativnih poslovnih modela, inovacijskih sustava, organizacijskih promjena i procesnog reinženjeringa.

U Beogradu, gdje već dvije godine imamo tvrtku sa srpskim partnerima, upravo ovih dana osnažujemo naš ured s novim zaposlenicima i planom snažnijeg razvoja poslovanja u Srbiji, prije svega u uslugama digitalne transformacije poslovanja i pripremi institucija za članstvo u EU. U Albaniji planiramo ove godine otvoriti samostalni ured i započeti razvoj poslovanja s fokusom na razvoj kapaciteta albanske javne uprave.