Poslovna utakmica godine

Sedam svjetskih igrača u lovu je na posljednju šansu za poslovni uspon Luke Rijeka

Luke na Jadranu najjeftiniji su morski put s Dalekog Istoka kroz Suez do srednjoeuropskih i istočnoeuropskih destinacija
Novi terminal Luke Rijeka
 Matija Djanješić / CROPIX
Luke na Jadranu najjeftiniji su morski put s Dalekog Istoka kroz Suez do srednjoeuropskih i istočnoeuropskih destinacija

Na ljestvici 15 najvećih teretnih luka u Europi po količini kontejnera nema baš nijedne iz Jadrana, one su doslovno patuljci. Vrh neprijeporno drže divovi sa sjevera, u Rotterdamu, Antwerpenu i Hamburgu, dok se luka Pirej zahvaljujući kineskom vlasniku lani probila na šesto mjesto europske ljestvice. Postala je njihov sredozemni hub. Poljski Gdanjsk je pak prva baltička luka koja je ušla među 15 najvećih (podaci s porteconomics.eu), a između su još jedna njemačka, dvije britanske i niz od sedam sredozemnih.

Zašto su luke na Jadranu, moru koje duboko ulazi u središte Europe, nekako drugorazredne iako su najjeftiniji morski put s Dalekog istoka kroz Suez do srednjoeuropskih i istočnoeuropskih destinacija? To je pitanje za dugu povijesnu, ekonomsku i političku raspravu o propal...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 09:24