Business Outlook partner

Samo A1 korisnici danas skinu više podataka dnevno, nego svi korisnici u ljeto 2008.

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

6.12.2018. u 10:01

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

6.12.2018. u 10:01

A1 Hrvatska

Novi radni prostor u A1 kampusu u Zagrebu

Brzi razvoj tehnologije kojemu svjedočimo proteklih nekoliko desetljeća u velikoj je mjeri utjecao na naše životne navike i potrebe. U složenom digitalnom dobu, zahvaljujući novim tehnologijama, multimedijskim uređajima i donedavno nezamislivoj brzini prijenosa podataka, život je u mnogočemu postao jednostavniji, produktivniji i ugodniji. Međutim, zbog velikog izbora najrazličitijih mogućih aplikacija, alata i načina povezivosti život je ujedno postao i mnogo kompleksniji. Modernom stanovniku ovog digitalnog doba potrebni su vodiči za kvalitetnu navigaciju kroz novu realnost, što se A1 Hrvatska kao transformirana kompanija novog doba itekako trudi biti u svakoj točki dodira koju ima s korisnicima svojih usluga.

Nove navike korisnika u digitalnom dobu

Koliko je u protekla dva desetljeća razvoj tehnologije promijenio način života i potrebe korisnika, kompanija, ali i društva u cijelosti, najbolje pokazuju podaci o korištenju tehnoloških mogućnosti i s time povezanim navikama. Primjerice, kada je internet početkom 90-ih došao u Hrvatsku, ukupni promet na svjetskoj razini iznosio je samo - 100 GB dnevno. Danas A1 mreža u Hrvatskoj bilježi takav promet u samo 15 sekundi! Zato ne iznenađuje usporedba volumena podatkovnog prometa prije deset godina i danas: 2008. promet svih korisnika tijekom cijelog ljeta bio je 80 tisuća GB, a danas je to dnevni promet koji naprave samo korisnici A1 roaming usluga. Eksploziju volumena podatkovnog prometa omogućile su, naravno, nove mreže i njihova protočnost, a paralelno se razvijao i sadržaj koji stoji iza ovakvih volumena. Tako korisnici na svjetskoj razini danas ostvaruju mjesečno ukupno više od 15 EB mobilnog internet prometa, od čega čak 56 posto čini videosadržaj. Taj bi postotak potrošnje mobilnog prometa na videosadržaj u sljedećih pet godina trebao porasti na čak 73 posto. Dok je početkom ovog desetljeća 95 posto korisnika posjećivalo internetske stranice A1 preko računala, danas gotovo 70 posto posjeta dolazi s - mobilnih uređaja. Samo portal A1 korisnici posjećuju gotovo milijun puta mjesečno. Tijekom prošle godine čak 80 posto svih korisničkih interakcija s tvrtkom A1 Hrvatska bilo je digitalno, a značajan dio interakcija ostvaren je unutar Moj Vip, odnosno sada Moj A1 aplikacije. Ukratko, brojke jasno pokazuju da danas većina korisnika za pristup internetu koristi mobilne uređaje, a pregledi videosadržaja rastu brzinom kakvom su nekad rasle brzine samih mreža.

Nove navike može zadovoljiti samo najbrža mreža

Zato se današnje nove potrebe korisnika ne mogu zadovoljiti bez najmodernije infrastrukture poput optike i mreže nove generacije. A1 Hrvatska ima najbržu 4G+/LTE mobilnu mrežu u Hrvatskoj, s brzinama do 750 Mbps, te optičku infrastrukturu za brzi internet i TV usluge koje su dostupne u 500 tisuća kućanstava diljem Hrvatske. Do 2021. optičkom mrežom planira se obuhvatiti 1,2 milijuna kućanstava. Prošlo je ljeto kompanija uspješno testirala 5G tehnologiju te postigla brzine veće od 20 Gbit/s u živoj mreži. Na otoku Rabu A1 Hrvatska predstavila je 5G mrežne mogućnosti koje stanovnicima otoka i izoliranih područja omogućavaju korištenje svih prednosti modernih tehnologija. Demonstrirane brzine i kapaciteti 5G tehnologije u budućnosti će omogućiti gigabitne brzine na cijelom području Republike Hrvatske, što su osnovni preduvjeti za digitalizaciju, ravnomjerni razvoj i globalnu konkurentnost. Način primjene ovakve tehnologije uvelike će promijeniti i naše živote. Tako će, između ostalog, omogućiti daljnji razvoj pametnih gradova, autonomnih vozila, primjenu virtualne tehnologije u realnom vremenu kako u medicinske i poslovne svrhe tako i za zabavu. Za sve to nužne su značajne investicije. U sljedećih nekoliko godina A1 Hrvatska investirat će više od 500 milijuna eura u mrežnu infrastrukturu i usluge, posebno u razvoj 5G tehnologije. Među najznačajnijim ulaganjima je gradnja podatkovnog centra nove generacije. Zbog tržišnih zahtjeva poslovnih korisnika radit će se o hibridnom cloudu smještenom u Zagrebu na 1800 četvornih metara i predstavljat će najsuvremenije postrojenje takve vrste u Hrvatskoj. Investicije A1 Hrvatska prepoznala je Europska komisija u svom posljednjem izvješću o indeksu DESI (Indeks gospodarske i društvene digitalizacije), istaknuvši kako je riječ o ključnom pokretaču razvoja ultrabrzog fiksnog širokopojasnog interneta zahvaljujući ubrzanom uvođenju optičke mreže.

Spremni za gigabitno društvo

Tehnološka rješenja A1 Hrvatska već danas zadovoljavaju preduvjete Digitalne agende za EU do 2025. godine. Naime, u razvoju vlastite infrastrukture kompanija se vodi najnaprednijim razvojnim konceptima koji podrazumijevaju osiguravanje brzine interneta preko 100 Mbit/s, čime ispunjava ne samo ciljeve Digitalne agende 2020., nego i Digitalne agende 2025., prema kojoj svi stanovnici EU trebaju imati osiguranu minimalnu brzinu pristupa internetu od 100 Mbit/s.

Digitalna evolucija za digitalno doba

Digitalno okruženje neprestano se mijenja. Kako bi poslovanje kompanija bilo ne samo održivo i konkurentno, nego i inovativno i učinkovito, mora biti usmjereno prema korisnicima, kompanije moraju biti spremne na eksperimentiranje, testiranje i učenje iz pogrešaka. Da bi to osigurale, moraju usvojiti agilan način razmišljanja. Upravo takvu organizacijsku kulturu A1 već dvije godine gradi kroz proces transformacije u digitalnu kompaniju, koji je dio evolucije A1 Hrvatska. Kako bi korisnici osjetili promjene u novim proizvodima, uslugama i procesima za digitalno doba, bile su potrebne promjene unutar A1 Hrvatska. U promjeni načina rada i razmišljanja presudni su upravo zaposlenici, njih oko dvije tisuće u Hrvatskoj, koji mijenjaju ustaljene procese i stvaraju inovacije. Tako je pokrenut novi sektor poslovne transformacije te su ustrojeni novi odjeli - odjel za digitalno poslovanje, odjel za analitiku i digitalno korisničko iskustvo te odjel za ICT poslovna rješenja. Oformljen je i poseban kognitivni tim u kojem rade inženjeri strojnog učenja te je pokrenut interni startup koji samostalno radi na svojoj ideji, uz financijsku i stručnu pomoć ostatka kompanije. U A1 Hrvatska razvijen je niz inovativnih rješenja za digitalizaciju ključnih procesa korisnika, od digitalnih asistenata do portfelja digitalnih usluga, robotizacije ili automatizacije u korisničkoj podršci. S brojnim agilnim timovima povećana je efikasnost i znatno je skraćeno vrijeme potrebno za realizaciju projekata i rješavanje složenih problema. To je posebno vidljivo na razvoju proizvoda. Za uspjeh digitalne transformacije nužni su poduzetnički duh, kontinuirano eksperimentiranje s novim tehnologijama, suradnja sa studentima i startupima te razvoj novih digitalnih iskustava za korisnike. Agilni pristup omogućio je A1 Hrvatska brzo pokretanje stvari i danas se radi o kompaniji koja se ne boji pogriješiti, brzo uči iz pogrešaka te je sve fleksibilnija. Obnovljeni i prilagođeni radni prostori u A1 kampusu na Žitnjaku podržali su novi način rada, agilnost i suradnju.

Razvoj digitalnih vještina zaposlenika

A1 Hrvatska godišnje ulaže više od tri milijuna kuna u edukaciju i razvoj zaposlenika, kao nužan preduvjet interne promjene i transformacije u digitalnu kompaniju. Za razvoj naprednih digitalnih vještina pokrenuta je Digitalna akademija te je identificirano sedam ključnih digitalnih vještina, kao i poslovne funkcije i profili u kompaniji na kojima su one kritične za uspješnu promjenu. Agile & Scrum, Product Owner, Design Thinking, UX Design, Data Science & Big Data Analytics, Process Management i Web Development detektirani su kao ključni nositelji promjena, ali i vještine za budućnost koje se u A1 Hrvatska primjenjuju već danas. Osigurana je edukacija koju će do kraja ove godine proći gotovo polovica zaposlenika. Definirana su i nova radna mjesta, zanimanja budućnosti, poput data scientista, certificiranih scrum mastera i Pyhton programera, koji već danas rade u A1 Hrvatska.

Godina velike promjene

Iza ovogodišnje promjene brenda i naziva tvrtke stoji značajna strateška promjena. Prilagođavanjem novim navikama i potrebama korisnika te digitalnoj evoluciji oko nas kompanija se mijenja iz tradicionalnog telekom operatora u istinski digitalnu kompaniju - A1 Hrvatska. Uvođenje jedinstvenog brenda na svim tržištima A1 Telekom Austria Grupe će ne samo osnažiti poziciju u europskim telekomunikacijama, nego i omogućiti svim A1 korisnicima na svim A1 tržištima dosljedno i jedinstveno iskustvo brenda.

Dva desetljeća inovacija

Sljedeće godine A1 Hrvatska obilježit će 20. obljetnicu. Ulazak tadašnjeg Vipneta kao najveće greenfield investicije na hrvatsko tržište značio je početak konkurentnosti na tržištu telekomunikacija, što je cijelu industriju okrenulo prema brojnim inovacijama. U međuvremenu je kompanija A1 Hrvatska zauzela lidersku poziciju na području inovacija te Hrvatskoj prva predstavila prepaid uslugu, multimedijske poruke (MMS), videopozive, uslugu plaćanja parkiranja vip.sms te mobilne 3G internet i 4G mreže. Za manje od dva desetljeća iz mobilnog operatora kompanija je izrasla u značajnog konvergentnog tržišnog igrača koji korisnicima na najmodernijim mrežama nudi sve mobilne, fiksne, TV i ICT usluge i proizvode, a pomaže im da se snađu s tehnologijom digitalnog doba.