Smanjivat će dugove

Pulski brodar prikuplja 25 milijuna kuna kapitala, među dioničarima i Danko Končar

AUTOR:

OBJAVLJENO:

7.12.2018. u 16:49

AUTOR:

OBJAVLJENO:

7.12.2018. u 16:49

Rijeka, 280211.
U brodogradilistu 3. maj odrzana je svecana primopredaja tankera Pomer za narucitelja Uljanik plovidba iz Pule. Rijec je o tankeru za prijevoz nafte, naftnih preradjevina i kemikalija nosivosti 51800 tona.
Foto: Tea Cimas / Cropix
Tea Cimas / Hanza Media

Tanker Pomer za Uljanik Plovidbu

Pulska Uljanik plovidba danas je na Zagrebačkoj burzi objavila javni poziv na dokapitalizaciju vrijednu 25 milijuna kuna izdanjem 250 tisuća novih povlaštenih dionica bez prava glasa koje će u roku 12 mjeseci uvrstiti na burzu. 

Nove povlaštene dionice izdat će se uz poštivanje prava prvenstva postojećih dioničara. Među njima je u 10 najvećih i nekoliko članova menadžmenta, te bivših direktora Uljanika, kao i  tvrtka s kojom je povezan Danko Končar, RCS Trading Corporation Limited te kompanija Champion Shipping s kojom surađuju već deset godina.

Uljanik plovidba je pulska brodarska kompanija koja je nekad bila dio Uljanik grupe. Danas škver u njoj nema vlasnički udjel, a ona upravlja s devet brodova izgrađenih u Hrvatskoj, od čega šest ima u vlasništvu  (dva u suvlasništvu s 3. majem i Uljanikom).

Kako je u prezentaciji na Burzi najavio najveći pojedinačni dioničar i direktor Dragutin Pavletić, dokapitalizacijom i dovršenjem započetog financijskog restrukturiranja, plan im je da smanje zaduženost kompanije za najmanje 10 milijuna dolara, uz reprogramiranje kredita.

Dugoročni krediti Uljanik plovidbe iznose 845 milijuna kuna, a ukupne obveze milijardu kuna. Prihodi od prodaje u prvih devet mjeseci ove godine su oko 122  milijuna kuna i manji su nego lani, a cijena dionice na burzi pala je ove godine oko 30 posto. Pavletić je, međutim, optimističan jer u idućoj godini očekuje rast cijena vozarina te se oslanja na procjenu o rastu svjetskog gospodarstva od 3,7 posto. 

Pavletić je najavio i novu dokapitalizaciju iduće godine te kupnju dva broda (bulk carriera) koja, međutim, neće graditi u domaćim brodogradilištima nego će kupiti rabljene brodove. 

Inače je ta kompanija 2004. godine ušla u veliki investicijski ciklus težak ukupno oko 500 milijuna dolara, za brodove koji su izgrađeni u Uljaniku i 3. maju do 2012. godine, a kako kaže Pavletić, u tome ih tada nije pratio HBOR nego su se zaduživali kod komercijalnih banaka. Ti brodovi, naglašava u razgovoru za Novac.hr nakon prezentacije na Zagrebačkoj burzi, nisu bili potplaćeni iako su mediji o tome tako izvještavali.

Uljanik plovidba je osnovana 1986. godine, privatizirana je 90-ih, a ima oko 4000 dioničara.