Uber za konzultante

Prva hrvatska digitalna tržnica za savjetnike Kliker srezat će cijene i do 50 posto

AUTOR:

OBJAVLJENO:

12.9.2018. u 8:09

AUTOR:

OBJAVLJENO:

12.9.2018. u 8:09

Kliker Press

Tim platforme Kliker

Inspirirale su ih digitalne platforme poput Ubera i Airbnba, kažu nam u Klikeru, prvoj hrvatskoj digitalnoj tržnici za konzultante.

Tiho su krenuli s radom ovo ljeto, nakon godinu dana istraživanja tržišta i pripreme, a registrirano je već 250 nezavisnih konzultanata koji će se preko njihove platforme natjecati za projekte mikro i malih tvrtki. Voditelj Klikera Mateo Juran tvrdi da će to rezultirati i do 50 posto nižim cijenama za te projekte od onih koje su uobičajene.

Iza Klikera stoji Sense consulting koji u lansiranje platforme ulaže oko dva milijuna kuna, a do kraja godine na njoj očekuje 750 konzultanata i 150 projekata prosječne vrijednosti 30-ak tisuća kuna. Do tada bi se trebalo na konzultantskim poslovima preko te platforme zavrtjeti oko 4,5 milijuna kuna. Ambiciozno? Računaju da kod malih tvrtki postoji potreba za tim uslugama, a gospodarstvo raste, ali je percepcija da si ih ne mogu priuštiti. Kliker će to, smatraju, promijeniti, a oslanjaju se na to da će privući pažnju oko 4000 konzultantskih tvrtki koliko ih je registrirano u Hrvatskoj.

Demokratizacija

- U pitanju je digitalizacija i, moglo bi se reći, demokratizacija konzultantskih usluga po modelu koji već u svijetu dobro funkcionira, a nama je poslovni uzor njemačka platforma Comatch koja se proširila i na englesko, francusko te tržište sjeverne Europe. U četiri su godine došli do 4500 konzultanata i u dvije runde prikupili dosad za razvoj biznisa oko 10 milijuna eura investicija od fondova rizičnog kapitala. I Kliker će, bude li se model u Hrvatskoj pokazao uspješnim, iduće godine tražiti ulagače za širenje u regiju ili, ne bude li ih, spremni smo na dodatnu investiciju i sami. Cilj nam je postati središnje online mjesto za jugoistočnu Europu - poručuje Vedran Antoljak, suvlasnik Sense consultinga.

Poslovni model je sljedeći: Kliker je konzultantima besplatni kanal prodaje, a platforma će naplaćivati naknadu u iznosu 10 do 15 posto od dogovorenog posla, pri čemu u ovoj, testnoj fazi, naknada još nema. Sve se odvija online, od prijave preko biranja ponude do ugovaranja, isporuke materijala i plaćanja. Što sprječava tvrtke i nezavisne konzultante da jednom, kada uspostave kontakt i dogovore se oko cijene, ne nastave suradnju mimo Klikera, pitamo.

- Svjesni smo tog rizika, ali vjerujemo da ovakvim servisom stvaramo dodatnu vrijednost objema strankama. Odlučili smo radikalno promijeniti proces spajanja tvrtki i stručnjaka konzultanata, a kroz dodatnu vrijednost platforme osigurati da se suradnja i odvija na njoj - odgovara Antoljak.

U roku od 48 sati

- Tijekom ljeta na Klikeru je bilo objavljeno 15 projekata, većinom iz ICT sektora, a prijavilo se inicijalno čak 500 konzultanata koje smo mi potom provjerili i izabrali one najbolje - tumači voditelj Klikera Mateo Juran.

Kako bi stvar trebala idealno funkcionirati, objašnjava nam na primjeru projekta koji je sada prijavljen na Klikeru: tvrtka je objavila da traži konzultantsku uslugu, odredila maksimalni budžet, a prijavilo se za posao devet konzultanata čije su se ponude kretale od 5000 do 27 tisuća kuna. Sada tvrtka, čiji identitet ne otkriva, mora odlučiti koga će angažirati.

- To je ljepota naše platforme. Vidite profile konzultanata i na osnovi ponuda koje su dali birate te sve odradite online - kaže Juran.

Na Klikeru su odredili 24 sata za prijavu konzultanata, a u roku 48 sati algoritam predlaže tri najbolja.