Potpuni preokret

Prije 22 godine odlučio je na kocku staviti sve kako bi stvorio multimilijunsko carstvo

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

27.9.2019. u 8:17

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

27.9.2019. u 8:17

Executive Deputy Chairman Charles Rolls (L) and CEO Tim Warrilow from the drinks company Fever Tree pose for a portrait in London, Britain May 11, 2016. REUTERS/Neil Hall - LR1EC5C0NX60U
Neil Hall / REUTERS

Charles Rolls i Tim Warrilow

Kada je prije dvadeset i dvije godine tada 40-godišnji Charles Rolls, danas vlasnik sve popularnije britanske kompanije pića Fever-tree krenuo u svoje poduzetničke vode, nije očekivao da će danas biti 'težak' čak pola milijarde dolara.

Ovaj sada već 62-godišnji bivši rudarski inženjer, nekoliko je puta bezuspješno pokušavao pokrenuti vlastiti biznis sve dok se jednom nije odlučio upustiti u 100 godina staru industriju, piše Market Watch.

- Bio sam najgori inženjer na svijetu. Bio sam apsolutno jadan. Nisam to želio raditi cijeli svoj život. Htio sam pokrenuti vlastitu poduzetničku priču – prisjeća se Rolls.

 

Prvi korak napravio je 1997. godine kaka je sa svojom ušteđevinom kupio udio u posrnuloj britanskoj kompaniji Plymouth Gin, tada jednoj od najpoznatijih kompanija za proizvodnju gina. No, u njemu se nije drugo zadržao već mu je on poslužio kao odskočna daska i inspiracija za pokretanje pravog poslovnog carstva.

 

- Kad sada pogledam, uistinu sam se kockao sa životom. O tom poslu nisam znao apsolutno ništa, samo sam znao da nešto moram pokrenuti. Vjerovao sam da je ponekad prednost ne znati ništa o poslu – dodaje.

Zbog velike popularnosti gina u to doba, Rolls i njegov kolega Tim Warrilow prepoznali su kako na tržištu nedostaje kvalitetnih tonika koji se kombiniraju s ginom.

 

Šest godina kasnije, britanski poduzetnik odlučio je Plymouth Gina prodati tvrtki Absolut Vodka i okrenuti se proizvodnji tonika u novoj kompaniji Fever-tree.

Za razliku od tada prisutnih velikih igrača, Rolls se odlučio na proizvodnju različitih okusa baziranih na prirodnim sastojcima koji su ubrzo zaludili sve ljubitelje ovog osvježavajućeg pića.

 

Danas, 22 godine kasnije, Fever-tree zapošljava više oko 200 ljudi, a njihovi tonici prodaju se u čak 74 zemlje svijeta te se ubrajaju u neke od najtraženijih pića ovakve vrste. Samo prošle godine kompanija je zabilježila 260 milijuna dolara prihoda, dok se njena tržišna vrijednost procijenjena na čak 3,5 milijardi dolara.