Posljedice epidemije

Poslovanje 66% hrvatskih tvrtki pogođeno koronavirusom, 92% očekuje dugoročne posljedice

Najviše su pogođene putničke agencije, kompanije koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistikom
Ilustracija, ljudi nose maske kao preventivnu mjeru protiv koronavirusa
 Miguel MEDINA / AFP

Čak dvije trećine hrvatskih tvrtki već osjeća negativne posljedice koronavirusa u svom poslovanju, a preko 50 posto njih pao je promet, pokazala je anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK). Najviše su pogođene putničke agencije, kompanije koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistikom, a zasad male i srednje tvrtke osjećaju veći negativan utjecaj od onih velikih.

- HGK je probleme s prelaskom granice koje su nam prijavili prijevoznici s terena odmah komunicirala prema Stožeru civilne zaštite RH, a njihovom promptnom reakcijom su riješeni u jednom danu. Nastavit ćemo osluškivati glas gospodarstvenika i raditi na tome da ova situacija u što manjoj mjeri utječe na njihovo poslovanje - istaknuo je Luka Burilović, predsjednik HGK, i pozvao poduzetnike da i dalje javljaju probleme u poslovanju na za to otvorene stranice Komore.

Najviše tvrtki očekivano je prijavilo poteškoće u sklapanju novih poslova, dovršavanju ugovorenih i obnavljanju postojećih poslova, a gospodarstvenici imaju i poteškoće s transportom roba, otkazivanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, kongresima i događanjima te smanjenom potražnjom proizvoda i usluga na domaćem tržištu.

Usto, kratkoročne negativne posljedice epidemije očekuje visokih 75 posto tvrtki, pri čemu 15 posto očekuje jak utjecaj na poslovanje. Dugoročne negativne posljedice, pak, očekuje čak 82 posto kompanija, a gotovo četvrtina, odnosno 24 posto, očekuje jak negativan utjecaj na poslovanje u dugoročnom razdoblju.

Najpesimističniji su oni koji već osjećaju posljedice pa tako opet prednjače putničke agencije koje očekuju najsnažnije posljedice na dugoročno poslovanje. Čak 92 posto njih izjavljuje kako očekuju jake i srednje negativne posljedice na dugoročno poslovanje, a 62 posto na kratkoročno. Slijede tvrtke iz djelatnosti pružanja smještaja pripreme i usluživanja hrane (hoteli, odmarališta, kampovi, ostali smještaj, restorani i kafići) među kojima 76 posto očekuje dugoročno, a 71 posto kratkoročno jaki i srednji negativan utjecaj na poslovanje.

Anketa HGK pokazala je i kako u trgovini na veliko i malo kratkoročne snažne posljedice očekuje 38 posto, a dugoročne čak 55 posto tvrtki, a postoje i sektori koji ne predviđaju snažne kratkoročne posljedice, no na duže staze očekuju probleme. To su prije svega rudarstvo i vađenje te administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti (leasing društva, djelatnosti zapošljavanja, zaštite, uređenja zgrada i okoliša i druge), ali i obrazovanje, stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, poslovanje nekretninama, financijske djelatnosti i građevina te IT sektor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 11:39