Vrijeme teče

Pet potencijalnih ulagača pregledao je i skeniralo stanje u Uljaniku, čekaju se ponude

AUTOR:

OBJAVLJENO:

19.1.2019. u 11:07

AUTOR:

OBJAVLJENO:

19.1.2019. u 11:07

Pula, 231018.
Drugi dan treceg ovogodisnjeg strajka u Uljaniku. Danas su se radnici okupili oko upravne zgrade i nisu izlazili na ulicu.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / Hanza Media

Rdanici Uljanika u štrajku

Uljanik je jučer pohodilo čak pet zainteresiranih investitora koji su obišli takozvani data room i pogledali papire najvećeg hrvatskog brodogradilišta. Ujedno za tjedan dana produžen je rok za dubinsku analizu brodogradilišta koju mogu provesti zainteresirani investitori. Potvrdio nam je to jučer predsjednik uprave Uljanika Emil Bulić koji nije htio otkrivati imena zbog tajnosti podataka.

- Danas smo donijeli odluku da produžujemo rok do kada s može vršiti dubinsko snimanje s obzirom da postoji veliki interes zainteresiranih potencijalnih ulagača koji su izrazili želju za produljenjem roka te nisu uspjeli snimiti podatke zbog same kompleksnosti. Trenutno knjige pregledava više ulagača. Imamo ulagače koji su data roomu pristupili prvog dana, a neku su se uključili u kasnijoj fazi. Zbog same osjetljivosti procesa, sudionici data rooma su potpisnici izjave o povjerljivosti tako da nisam u mogućnosti komentirati same nazive potencijalnih investitora. Ima jako ozbiljnih ulagača, i već su nam najavili vrlo ozbiljne ponude u vrlo kratkom roku. Mogu reći da je danas u data roomu pristupilo petero zainteresiranih ulagača - kazao je Bulić. Neki su fizički došli do samog Uljanika, neki su to učinili virtualno.

Nastavio se rad na brodovima

Inače, dosad se javno barata s imena još dvoje ulagača koji su potvrdili svoj interes za ulaganjem u Uljanik Grupu, a to su talijanski Fincantieri (kojega zanima 3. maj) u suradnji sa splitskim Brodosplitom, te australski brodograditelj Glen Morony čiji se polarni kruzer dovršava u pulskom brodogradilištu.

Ujedno, nastavio se rad i na ostalim brodovima, iako su radnici ogorčeni što i dalje rade bez plaće, dok je svu zaostalu plaću ovaj tjedan dobila sama uprava društava na čelu s Bulićem, ali i prethodna Uprava koju je vodio Gianni Rossanda koji je još nekoliko dana u radnom odnosu u brodogradilištu. Naime, Uljaniku je na račun početkom tjedna leglo pet milijuna kuna, ali samo tvrtki Uljanik d.d. i automatizmom, odnosno ovrhama dvadesetak ljudi upravi dobilo je zaostale plaće, a ostatak je išao na druge ovrhe. Bulić kaže da se radi o propustu. Priznaje da je i sam dobio plaću.

- Nažalost ovu situaciju ne možemo komentirati na način da je to nešto lijepo za nas. Uprava svakodnevni radi na likvidnosti za isplatu plaća i u proteklih mjesec dana osigurali smo isplatu plaća za cijeli 3. Maj za rujan, i gotovo cijelu za listopad. Tu se radi o tisuću ljudi. U međuvremenu su i druga društva unutar Grupe dobili plaću, a sada se poklopilo da je prije nekoliko dana plaću dobilo samo društvo Uljanik d.d.. Splet je okolnosti da u tom društvu rade ljudi koji su možda pod lupom javnosti, kazao je Bulić. Na pitanje, je li se moglo reagirati na vrijeme da novac ode na plaće radnika koji već nekoliko mjeseci rade bez kune, i to na hladnoći i brodovima, kazao je da nažalost nisu ništa mogli učiniti da to spriječe jer je novac na njihov račun došao iznenada i neočekivano.

Izbjeći stečaj

- Jedna od ključnih banaka s kojom radimo je napravila nešto što ne možemo si pojasniti. Niti mi, niti naši sugovornici. Ne kažem da je banka kriva, nego se dogodilo nešto što nije bilo pod kontrolom. O tome smo razgovarali s ministarstvima i bankama i pokušavamo intervenirati da se tako nešto ne može dogoditi bez kontrole. Plaću su dobili svi djelatnici Uljanik d.d.-a, a među njima sam nažalost i ja. To je nešto smo mi je neugodno jer diskreditira sve što radimo. To je nešto što me opterećuje zadnjih dana. To je bilo van svih planova, priznao je čelni čovjek Uljanika. Kazao je da nije bilo nikako moguće utjecati na to da novac ne sjedne na račun tvrtke Uljanik d.d.

Inače, račun tvrtke još je uvijek u blokadi, a Bulić tvrdi da se sve radi da se izbjegne stečaj Uljanika.

- U intenzivnoj smo komunikaciji sa svim institucijama koje vode računa o otvaranju stečajnog postupka nad društvima koje su dio Uljanik Grupe i upravo prezentiramo naše aktivnosti od 2. studenog do danas. Sve što činimo, ocijenjeno je da je to ono što bismo trebali raditi i to nam ulijeva nadu da ćemo izdržati do ulaska u proces restrukturiranja, zaključio je Bulić.

Jedan od najkompleksnijih brodova u segmentu

Upravo ovih dana završeno je bojanje vanjske oplate ovog luksuznog broda na kojem radi od 400 do 700 ljudi, od čega je angažirano oko 10 posto Uljanikovaca. Ostalo su Uljanikovi kooperanti te ljudi iz Scenic Grupe koja gradi brod. On bi trebao biti gotov sredinom ove godine, i to s velikim kašnjenjem, budući da je prvotno trebao biti na svom prvom putovanju krajem kolovoza 2018.. Radovi na brodu sada se nesmetano odvijaju, a prvo putovanje koje će kruzer imati je ono Mediteranom. Buking je za to putovanje krenuo, a zbog kašnjenja cijene su nešto manje. Isto tako, svima onima koji su bukirali prvo putovanje, tvrtka je refundirala troškove otkazivanja rezervacije.

- Ovaj kruzer je jedan od najkompleksnijih brodova u tom segmentu koji se danas gradi na svjetskoj razini i ponosni smo na njega. Imali smo značajne poteškoće gdje je došlo o pomaku u rokovima, međutim, znanje Uljanika je da se jedan takav objekt napravi u rekordnim rokovima u odnosu na okolnosti. I sam je vlasnik u nekoliko navrata naglašavao da je u odnosu na same okolnosti, rok izvedbe nešto što je iznad njegovih očekivanja. Brod je sada u završnoj fazi, kazao je Bulić. Inače, Scenic Grupa u Uljanik Grupi naručila je još jedan ovakav kruzer, a u Uljaniku nas uvjeravaju da brodovlasnik nema namjere raskinuti taj ugovor koji je sklopljen prije godinu dana.

- Inače, Scenic Eclipse bit će super luksuzni polarni kruzer čije su kabine površine od 30-tak do čak 120 kvadrata. Kabine su popločene mramorom, opremljene luksuznim dizajnerskim predmetima. Brod se gardi na dijelu obale brodogradilišta koja je pod kontrolom od prvog dana, čuvaju ju zaštitari, a u okrug broda mogu karticama ući samo radnici koji rade na brodu. Brodovlasnik je sam preuzeo na sebe plaćanje radnika i robe.