Promo

Odijela koja muškarce razdvajaju od dječaka: U Zagrebu se od sada prodaje Baldessarini

AUTOR:

  • Mladen Smrekar

OBJAVLJENO:

26.11.2018. u 11:28

AUTOR:

  • Mladen Smrekar

OBJAVLJENO:

26.11.2018. u 11:28

Zagreb, 111018.
Gunduliceva 15.
Otvorenje trgovine biranih muskih odijela vrhunskih brendova, Mister Mot.
Na fotografiji: Eric Sperber i Dirk Schaal iz tvrtke Baldessarini.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Direktor Eric Sperber i šef prodaje Dirk Schaal tvrtke Baldessarini

Modno osviješteni muškarci dobili su novo mjesto hodočašća u središtu Zagreba Mister Mot. U Gundulićevoj ulici na broju 15, negdje na pola puta između Hrvatskog narodnog kazališta i Cvjetnog trga, ulaz do japanskog restorana Takenoko i nekoliko desetaka koraka od Glazbenog zavoda, proradio je Mister Mot, concept store poznatog splitskog multibranda. Ova tvrtka postoji već više od tri desetljeća i poznata je po tome što u Hrvatskoj nudi odjeću proslavljenih imena visoke svjetske mode, imena kao što su Karl Lagerfeld, Van Laack, Gran Sasso, Lubiam, Olymp, Baumler ili Benvenuto.

Vlasnik Mister Mota Mario Jukić i voditelj zagrebačke trgovine Danijel Šoštarić, nadaleko poznati krojač odijela po mjeri, ugostili su i Maurillu Rivu, šeficu prodaje talijanskog Gran Sassa, i Tomislava Grajzara iz Van Laacka. Iz njemačkog Herforda stigli su pak glavni ljudi Baldessarinija, direktor Eric Sperber i šef prodaje Dirk Schaal.

Naime, Mister Mot odsad u ponudi ima i odjeću brenda za hedoniste, kako su ga zvali, tvrtke koja šije odjela za prave muškarce.

Baldessarini. Velika priča stoji iza brenda koji je ime dobio po svom osnivaču, krojaču Werneru Baldessariniju. Austrijanac talijanskog podrijetla i osjećaja za lijepo godinama je kreirao skupocjena odijela za Hugo Boss, prije no što se osamostalio. Od samih početaka njegove su kreacije bile na glasu. Već sam spomen njegova prezimena jamčio je kvalitetu, toliko da na svoja odijela nije ni prišivao etikete s podrijetlom materijala. Riječ Baldessarini bila je dovoljan jamac kvalitete.

- Znate kako je, kad vozite Porsche, ne treba vam nikakav dodatni znak; ljudi će uvijek raspoznati Porsche među drugim automobilima. Tako je i s Baldessarinijevim odijelima - govori direktor Eric Sperber, čovjek koji od prošle godine stoji na čelu kompanije iz njemačkog Herforda.

Sperbera je u Baldessarini doveo Ahlers, grupacija koja je 2006. godine kupila brend od njezina tvorca. Možda vam ime Ahlers ne govori puno, no Ahlers je vlasnik niza velikih i važnih brendova poput modne kuće Pierre Cardin ili dizajnerskog studija Otto Kern, a u portfoliju im je i niz proizvođača trapera i casual odjeće. Ono što im je nedostajalo bilo je premium ime, neko s vrha ponude. A kad se spominju modni vrhunci, nije se lako uspeti više od mjesta na kojem se nalazio Baldessarini.

Walter Baldessarini bio je doista osebujan čovjek. Ovaj školovani trgovac tekstilom još se 1975. zaposlio u Hugu Bossu i tamo stekao svoje ime; ili se Hugo Boss pročuo zahvaljujući Baldessariniju, o tome bi se nadugačko dalo raspravljati. Zadužen za Bossovu premium liniju, Baldessarini je strelovito mijenjao imidž tvrtke koja je nekoć krojila crne SS uniforme, a osamdesetih se proslavila svojim “power dressing” stilom odijevanja. Kao član Upravnog odbora kompanije učinio je i nešto dotad nezamislivo izbacivši na tržište žensku liniju Huga Bossa. On sam znao je reći: “Prošli smo put od macho muškarca preko yuppieja do muesli mana.”

Zagreb, 111018.
Gunduliceva 15.
U centru grada otvoren je ducan visoke mode.
Na fotografiji: interijer.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Interijer dućana Baldessarini

 

Uglavnom, nakon što je pod Hugom Bossom pokrenuo liniju premium odijela pod svojim imenom i vizionarski preusmjerio cijelu kompaniju, Baldessarini je jednostavno raskrstio s Hugom Bossom, sa sobom pokupio i svoj brend te nastavio prodavati svoja odijela pod svojim imenom u svojoj kompaniji. Sve dok 2006. nije prihvatio ponudu Ahlersa, prodao im brend i otišao skijati niz padine oko Kitzbühela.

Baldessarini je na glasu kao brand za hedoniste, s najboljim sloganom na svijetu: “Razdvajamo muškarce od dječaka.” Razdvajate li ih i dalje ili ste malo ublažili svoj pristup, pitam direktora Erica Sperbera i šefa prodaje Dirka Schaala, koji su iz Njemačke stigli u Zagreb na svečano otvorenje multibrand storea Mister Mot.

“Dobro pitanje. Vremena se doista mijenjaju. Danas na ulici susrećete šezdesetogodišnjake koji izgledaju kao da im je trideset, i obratno. Ključno je u svemu to da mi ne kreiramo za dvadesetogodišnjake; ne radimo odjeću za mladiće, za žrtve modnih diktata, ne radimo ni uličnu modu. Mi šijemo dobra odijela, odjeću u kojoj će muškarac izgledati dobro, ma koje dobi bio. Naglasak je na kvalitetnim materijalima i vrhunskoj izradi. Mi smo brend za muškarce”, kaže Sperber, naglašavajući zadnju riječ, dok njegov kolega Schaal poentira: “Radimo odjeću za ljude koji znaju što hoće i nemaju vremena za gluposti.”

Baldessarini je u svoje doba svoja odijela reklamirao uz pomoć svojih prijatelja, osoba iz visokog društva. Umjesto manekena odijela bi promovirali ljudi poput glumca Uda Kiera, nasljednika osnivača poznate tvornice pisala Von Faber-Castella ili barmena Charlesa Schumanna. Tko danas predstavlja brend?

“Naša kompanija nije u kontaktu s ljudima s kojima se druži gospodin Baldessarini. To su njegovi prijatelji. Ne pozivamo se na svjedočenja poznatih ljudi. Trenutačno i nismo u nekoj marketinškoj kampanji jer tek zaokružujemo našu ponudu.”

Kvaliteta je ipak ostala ista, a cijene su čak pale...

“I Werner Baldessarini i Baldessarini kao brend uvijek su držali do kvalitete. Nudimo pošteni proizvod i ne varamo kupce. Oni moraju biti sigurni da za svoj novac dobivaju najbolji mogući proizvod.”

Kako je grupacija Ahlers došla na ideju kupiti brend Baldessarini?

“Kompanija je u sredini ponude imala veliku konfekcijsku kuću Pierre Cardin pa dizajnersko ime kao što je Otto Kern i komercijalne brendove poput Pionira koji proizvode jeans, košulje i veste. U portfelju je nedostajao jedan viši, premium brend. Tako smo se odlučili za kupovinu Baldessarinija, imena koje će nam podići imidž. Otad nam dobro ide. Nastavili smo krojiti vrhunska odijela, ali smo i ponudu proširili casual, zapravo leisure odjećom za slobodno vrijeme od kvalitetnih materijala.”

Baldessarini je oduvijek bio poznat kao skup proizvod, teško dobavljiv običnim ljudima. Sad zadržavate kvalitetu uz nove, niže cijene. Kako to uspijevate? Je li to jedna od prednosti poslovanja u velikoj kompaniji?

“Otprilike 90 posto svih dijelova Baldessarinijevih kolekcija proizvodi se u Europi. A što se odijela tiče, ona se kroje isključivo od biranih materijala, proizvedenih u Italiji. Odijela se šiju u Italiji, Hrvatskoj i Bugarskoj, a veste se izrađuju u Njemačkoj, od vune njemačkih ovaca.”

Zagreb, 111018.
Gunduliceva 15.
Otvorenje trgovine biranih muskih odijela vrhunskih brendova, Mister Mot.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Interijer dućana Baldessarini

 

U doba svog tvorca Wernera brend Baldessarini došao je na dobar glas s odijelima koja su se prodavala pod slavnim motom “Muškarce odvajamo od dječaka”. Kompanija Baldessarini danas nudi čitavu paletu odjevnih predmeta za moderne muškarce, od donjeg rublja preko zimskih jakni do sunčanih naočala. Ponuda se proširila, cijene pale, a kvaliteta ostala ista. U čemu je tajna?

“U izradi koristimo isključivo vrhunske materijale, talijanske tkanine, i svi se naši odjevni predmeti proizvode isključivo u Europi, objašnjava Sperber. Različiti odjevni predmeti proizvode se na različitim mjestima, pa tako i u Hrvatskoj. Tako se odijela šivaju i u Kotki iz Krapine.”

Znači odijela su se šivala u Hrvatskoj, ali su se prodavala po cijelom svijetu, samo ne kod nas. Što ih je sad dovelo u Hrvatsku?

“Njemačka, Austrija, Švicarska, Nizozemska, Skandinavija i Velika Britanija... to su glavna tržišta za Baldessarinijeva odijela i našu leisure odjeću. Sve smo traženiji i na novim tržištima poput Rusije i Ukrajine, pa je bilo logično pa popunimo rupu na karti Europe”, kaže Sperber.

I tako je Baldessarini drugi put stigao na naše tržište. Bilo je već nekih pokušaja prije nekoliko godina, ali vrijeme globalne krize koja se tako razorno prelila u Hrvatsku možda i nije bio najbolji trenutak za širenje posla. Danas čelni ljudi Baldessarinija vjeruju da su u Mister Motu pronašli pravog partnera. U multibrand store u središtu grada kao dio široke ponude odreda vrhunskih proizvođača Baldessarini će sjesti kao maslina u fino smiješani koktel. Jer koktel spravljen od vrhunskih sastojaka upravo je ono što nudi Mister Mot.

U to vjeruje i Maurilla Riva, šefica prodaje kompanije Maglificio Gran Sasso. Njezina tvrtka nadaleko je poznata pod sloganom “Kvaliteta je uvijek moderna”. Slogan nije marketinški trik, nego doista najbolje opisuje ono što radi ova talijanska obiteljska tvrtka. Ogledni primjer uspješnog obiteljskog poduzetništva započeo je još 1952. kada su braća Nello, Eraldo, Alceo i Francesco Di Stefano iz sela Sant’Egidio alla Vibrata počeli plesti vunene veste za muškarce.

Posao im je odmah sjajno krenuo. Tvrtka je rasla iz godinu u godinu da bi u sedamdesetima postala poznata i daleko izvan granica zemlje. S vremenom su proširili pogone i u bivšoj ciglani izgradili vlastitu predionicu. Mala obiteljska tvrtka izrasla je u vodećeg igrača u proizvodnji vunene odjeće, no jedna je stvar ostala ista: tvrtku i danas vodi ista obitelj, sada već treća generacija nasljednika braće Di Stefano.

Kažete da je kvaliteta uvijek moderna. To je istina, no kako vam uspijeva zadržati kvalitetu vaših proizvoda? U čemu je tajna koncepta Made in Italy?

“Visoka kvaliteta materijala, visoka kvaliteta izrade i tradicija”, pojednostavnjuje recept za uspjeh Maurilla Riva.

 

“Prije svega riječ je o obiteljskoj tvrtki. Njezini su vlasnici 100 posto uključeni u njezin rad i nema odjela u kojem netko od obitelji nije uključen u proces proizvodnje. I cijela tvrtka ponaša se kao velika obitelj. Ja u Gran Sassu radim već 24 godine i osjećam se dijelom obitelji. Rodbinski nisam njezin član, ali se takvom osjećam. I stalo mi je do tih ljudi i tvrtke. Kao što se vlasnici brinu za svakog zaposlenika. U takvoj atmosferi svako daje sve od sebe jer zna da je uspjeh kompanije i njegov uspjeh. To je prvi i najvažniji korak”, objašnjava Riva.

Znači, ništa ne može zamijeniti tradiciju i prijenos znanja s koljena na koljeno?

“Tako je. Sad tvrtkom upravlja i u njoj radi treća generacija iste obitelji. Trojica od četvorice osnivača, jedan je nažalost preminuo, još su aktivni i svakodnevno dolaze na posao. Njihovi se nećaci jako trude, pokušavajući slijediti njihov put.”

U tvrtki se nikad nije raspravljalo o prodaji posla i imena nekom velikom, međunarodnom konglomeratu?

“Na to vam pitanje ne mogu odgovoriti jer nisam član obitelji, no mislim da im je tvrtka prirasla srcu i ne vjerujem da trenutno razmišljaju o prepuštanju vlasništva”, kaže Riva.

Gdje pronalaze dizajnere? I odakle stižu materijali? Je li sve proizvedeno u Italiji?

“Ne znam odakle dizajneri crpe inspiraciju, jer moje je područje prodaja, no uvijek je jedan od dizajnera muških i ženskih kolekcija netko iz obitelji. Muški nam je segment još uvijek puno uspješniji zbog duge tradicije. Ženski odjel novijeg je datuma pa je pred njima još dug put. Znate, sa ženama je sve puno zamršenije i konkurencija je veća. Zna se što Gran Sasso znači u svijetu muške mode; žene se tek trebaju priviknuti na to ime”, kaže Riva.

Kad je moda u pitanju, muškarci teško mijenjaju navike i dugo ostaju vjerni istom imenu. Sa ženama to ne ide tako?

“U tome leži tajna uspjeha kompanija poput Zare. Oni svako malo izbace neku novu kolekciju po pristojnoj cijeni. I to prolazi jer žene trebaju promjenu”, analizira šefica prodaje Gran Sassa.

Njihova roba najbolje se prodaje u Zapadnoj Europi, ali i u Rusiji, Japanu, na Srednjem istoku. Hrvatska im je novo tržište. Što očekuju?

- Zagledavajući u izloge okolnih trgovina, nisam vidjela previše kvalitetne robe. Gran Sasso ovdje se ne distribuira preko velikih lanaca, pa je naša pojava u multibrand storeu Mister Mot pravo mjesto za kvalitetu kakvu mi nudimo. Iskreno, kad sam dolazila, nisam očekivala ovakvu razinu ponude i usluge. Vidjela sam fotografije i upoznala Danijela (Šoštarića, menadžera dućana), sjajnog čovjeka, no kad sam ušla, rekla sam: ‘Vau, ovo je sjajno!’ I potpuno je drugačije od svega što sam vidjela u Zagrebu. Imam dobru vibru za ovaj projekt Mister Mota”, uvjerena je Riva.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Naslovnica Globusa