Rast svih važnijih poslovnih pokazatelja za najmanje 18 posto osnovna je odlika poslovanja Rasco grupe iz Kalinovca u prošloj poslovnoj godini.
Riječ je o jednom od najvećih europskih proizvođača opreme za održavanje prometnica u stopostotnom hrvatskom vlasništvu koji strpljivo i uspješno širi poslovanje, razvija vlastita vozila i opremu te otvara nova tržišta, izvozeći oko 70 posto godišnje proizvodnje.
- Za rast prihoda od gotovo 20 posto zaslužno je jačanje prodaje opreme za zimsko održavanje prometnica na tržištu jugoistočne Europe, rekordna godišnja prodaja multifunkcionalnih vozila (MUVO vozila) te novi proizvodi u portfelju - ističe predsjednik Uprave Rasco grupe Ivan Franičević, čiji je otac Frane, zajedno s poslovnim partnerom Darko Pavišom prije 29 godina u Kalinovcu pokrenuo ovaj obiteljski biznis.
Od dva zaposlena u garaži u kojoj su Franičević stariji i Paviša krenuli s proizvodnjom, danas je Rasco došao do 380 zaposlenih. U odnosu na 2017. broj zaposlenih u tvrtki povećan je za 55,7 posto, prihod grupe lani je dosegao 152 milijuna kuna (rast od 18,7 posto u odnosu na pretprošlu godinu), dok je dobit tvrtke od 13,4 milijuna kuna porasla za 56,5 posto u odnosu na pretprošlu godinu.
U sastavu grupe su tvrtke u Sloveniji, BiH i Srbiji. Osim na spomenuta, izvoze na 40 tržišta diljem Europe. Među ostalim, Rasco je nedavno svoja vozila za čišćenje snijega isporučio za novu zračnu luku u Istanbulu, najveći aerodrom na dodiru Europe i Azije.
- Sa svojim multifunkcionalnim vozilom ( MUVO), koji je stopostotno proizvod našeg znanja, ljudi i komponenti, držimo 20 posto globalnog tržišta vozila u segmentu malih multifunkcionalnih vozila i pripadajućih nadogradnji za komunalno održavanje - navodi Franičević.
U tekućoj i idućoj godini Rasco planira investirati 71 milijun kuna, od čega, prema riječima Ivana Franičevića, 33 milijuna kuna u povećanje proizvodnje, 27 milijuna u edukaciju zaposlenika, a ostatak u razvoj novih proizvoda. Usavršavanje zaposlenika, dodaje prvi čovjek Rasco grupe, i ulaganja u razvoj, osnovni su preduvjet daljnjeg rasta tvrtke. Plan im je postati najveći proizvođač u svojoj branši.