Poslovni problemi

Mattel otpušta 2.200 zaposlenih i najavljuje veći naglasak na digitalne sadržaje

Otpuštanja viška zaposlenih počela su ovoga tjedna i dio su velikog programa ušteda
 Profimedia, Ferrari

Proizvođač igračaka Mattel najavio je da namjerava smanjiti broj zaposlenih za 2.200 ljudi, što predstavlja 22 posto njegove ukupne radne snage izvan proizvodnje.

Tvorac svjetski poznate lutke, kultne Barbie, i drugih igračaka najavio je smanjenje broja zaposlenih u svom poslovnom izvješću za drugo ovogodišnje tromjesečje u kojem su mu prihodi pali četvrti kvartal za redom, piše portal flipboard.com, ali i drugi svjetski mediji. Otpuštanja viška zaposlenih počela su, pojašnjava se u medijima, ovoga tjedna i dio su 650 milijuna američkih dolara vrijednog programa ušteda. Iz kompanije, čije je sjedište u kalifornijskom El Segundu, istakli su kako su otpuštanja usmjerena na zaposlene u uredima i pratećim djelatnostima.

Mattel je krajem prošle godine zapošljavao oko 28.000 radnika diljem svijeta. Prošlu je godinu, prema objavljenim podacima, zaključio s gubitkom od 1,1 milijarde USD. Prihodi od prodaje iznosili su mu 4,9 milijardi USD, ili 11 posto manje nego godinu ranije. Dio gubitaka, ističu u svjetskim medijima, vezan je uz izmjene u poreznom sustavu SAD-a. U drugom ovogodišnjem tromjesečju prihodi od prodaje Mattela pali su 14 posto i iznosili su 841 milijun USD.

Dio rezanja troškova u Mattelu je i prodaja tvornica u Meksiku, što su također najavili iz kompanije. No, vezani su i uz promjenu poslovne filozofije Mattela, koja ide za tim da se od proizvodnje okrene razvoju intelektualnog vlasništva.

Unatoč takvim poslovnim rezultatima, prodaja dva najznačajnija Mattelova brenda - Barbie i Hot Wheels, nastavila je rasti. Tako je prodaja lutke Barbie u drugom ovogodišnjem tromjesečju porasla 12 posto, a Hot Wheelsa 21 posto.

Analitičari ističu da Mattel kaska za konkurentima u segmentu digitalnih medija, posebno kada je riječ o razvoju aplikacija, filmovima i televizijskim emisijama. Toga je, čini se, svjestan i novi šef uprave Mattela Ynon Kreiz, koji je na čelnu poziciju u kompaniji zasjeo u travnju, a nekad je radio u Marker Studios, digitalnoj kompaniji u vlasništvu kompanije Walt Disney. Ipak, dio analitičara upozorava da je još uvijek nejasno u kojem će se pravcu kompanija razvijati. Unatoč tome, Kreiz smatra da Mattel ima velik potencijal i da će se dalje uspješno razvijati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 00:02