Victoria's Secret

Luksuzni brend donjeg rublja pred krahom: 'Napravili su dvije velike pogreške!'

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

1.3.2019. u 16:48

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

1.3.2019. u 16:48

Model Adriana Lima presents a creation during the 2018 Victoria's Secret Fashion Show in New York City, New York, U.S., November 8, 2018. REUTERS/Mike Segar TPX IMAGES OF THE DAY - RC17338C0480
Mike Segar / REUTERS

Adriana Lima na modnoj reviji brenda Victoria's Secret

Poznati brend ženskog donjeg rublja Victoria's Secret oglušio se na zahtjeve tržišta koje sve više traži udobnije i ležernije, a manje seksipilne komade po kojem je taj brend planetarno poznat i zbog toga bi mogao skupo platiti, piše CNBC.

Dionica kompanije L Brands, tvrtke majke Victoria's Secreta, kraj trgovanja na njujorškoj burzi jučer je dočekala u minusu od 4,60 posto, dok je u jednom trenu tijekom četvrtka cijena dionice pala i za skoro osam posto. Rezultat je to objave razočaravajućih poslovnih rezultata kompanije u posljednjem, blagdanskom kvartalu, prošle godine. Neto prihod L Brandsa iznosio je 540 milijuna dolara, što je značajan pad u usporedbi sa 664 milijuna dolara prihoda u istom razdoblju godinu prije. Pritom je najslabija karika bio upravo brend Victoria's Secret, čija je prodaja u tom razdoblju pala za tri posto.

Što je pošlo po krivu? Prema CNBC-u, milenijalke (rođene između 1980. i 2000. godine), koje čine više od trećine potrošača na američkom tržištu kada je žensko donje rublje u pitanju, lani su trećinu novca za kupovinu grudnjaka potrošile na sportske grudnjake. Naime, čini se da je Victoria's Secret, poznat kao brend seksipilnog donjeg rublja, izgubio lojalnost mnogih žena koje su se okrenule znatno udobnijim modelima te brendovima koje su prepoznale kao više uključujuće, poput Adore Me, Third Love ili Lively.

U prošloj godini koju je na toliko razina obilježio #MeToo pokret, kritičari su zamjerili Victoria's Secretu da je izgubio doticaj s društvenom klimom i očekivanjima klijentica. Krajem 2018. njihov je glavni direktor za tržište Ed Razek bio na udaru kritika jer je, kako piše CBS News, odbio angažiranje plus-size i transrodnih modela za promociju njihovih artikala. Iako se kasnije ispričao, kritičari i konkurenti to nisu zaboravili.

- Isključiti određene kategorije ljudi iz vašeg marketinga za mene je potpuna ludost - komentirala je Heidi Zak, jedna od izvršnih direktorica konkurentskog brenda donjeg rublja ThirdLove, dok je modni kritičar Robin Givhan za Washington Post rekao kako takva poruka nije u skladu sa suvremenim potrošačima.

- Jedna od najznačajnijih stvari u modnoj industriji trenutno je ideja raznolikosti i uključivosti, a Victoria's Secret to uopće nije prihvatila - zaključio je.

Dodatno, prema CNBC-u, 7,2 milijarde dolara vrijednom L Brandsu poziciju na tržištu bi uskoro mogao zapapriti i Target, jedan od najvećih američkih trgovačkih lanaca, koji ovog proljeća planiraju lansirati tri nove kolekcije donjeg i spavaćeg rublja. U jeku loših poslovnih rezultata iz L Brandsa su poručili i kako tijekom ove godine planiraju zatvoriti 53 Victoria's Secret trgovine diljem Sjeverne Amerike.