Upornost se isplatila

Kako je Ivan Karol razvio vojnu kamuflažu koju koriste i elitne američke postrojbe

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

23.10.2018. u 11:37

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

23.10.2018. u 11:37

German Bundeswehr armed forces recruits of the Mechanized Infantry Battalion 411 take a break during a drill at a military training area in Viereck, Germany, August 8, 2018. Picture taken August 8, 2018. REUTERS/Fabrizio Bensch - RC12E2F24BF0
Fabrizio Bensch / REUTERS

Ilustracija, pripadnici Bundeswehra

Osim što je projektni menadžer čakovečkog Čateksa, Ivan Karol iz Preloga razvio je projekt GEARSKIN i jedini na svijetu proizvodi samoljepljivu kamuflažnu tkaninu koju uglavnom koristi vojska, piše portal emeđimurje.

Karol se odlučio okušati u Moj Zaba startu, natječaju koji organizira Zagrebačka banka i odabire najbolje inovativne poduzetničke ideje. Sa svojom idejom je bio jedan od tri odabrana startupa.

– Ideja je bila vrhunsko rješenje za kamuflažu, jedino takvo u svijetu, a pokretanje tvrtke logičan je slijed da se taj proizvod komercijalizira i monetizira. Stvar je bila jasna, GEARSKIN™ je od samih početaka dobivao ogromnu pažnju i tržišni interes, a rješenja koja su se do tada nudila na tržištu učinili smo gotovo inferiornijim – napominje ovaj poduzetnik.

Riječ je o samoljepljivom materijalu koji vojska može koristiti na bilo kojem dijelu svoje opreme, no jednako je primjenjiva i hobistima, poput onima koji igraju paintball. Njegova tvrtka jedina na svijetu nudi takav proizvod i način kamufliranja vojne opreme na siguran, certificiran način uz vrhunsku kvalitetu i predstavlja najbrži način za apliciranje efikasne kamuflaže, piše portal emeđimurje.

Sve veći proboj u SAD

Karol je svjestan i važnosti partnera koje uvijek posebno ističe:

– To su poduzeća Čateks, Šestan Busch i nadamo se uskoro HS Produkt. Uz njih podršku nam pruža i zajednica ponuđača vojne opreme RH. Izvan Hrvatske brojimo mnoge poslovne partnere, najvažniji su nam tvrtke ActInBlack Luxembourg, RedWolf Hong Kong, tu je i nekoliko velikih njemačkih poduzeća s kojima razvijamo dodatke za vojnu opremu Bundeswehra, te tvrtke iz SAD-a uz čiju pomoć radimo sve veći proboj na tom izuzetno važnom tržištu – napominje. 

Čak 90 posto proizvoda izvoze u inozemstvo te imaju prodajnu mrežu distributera na svim naseljenim kontinentima.

– Konzumenti našeg proizvoda su šaroliki, od hobista, igrača vojnih simulacija, do specijalnih jedinica Francuske, snajperske škole Velike Britanije, njemačkog Bundeswehra, Hrvatske policije i raznih rodova vojske SAD-a. Posebno ponosno ističemo da naš proizvod koristi jedna od najelitnijih postrojbi Američke vojske, DELTA FORCE - nabraja Karol.

 

S obzirom na to da je svoju poduzetničku priču gradio od nule, susretao se i s preprekama financijske i nabavne prirode. Danas njegova tvrtka ima više od 130 proizvoda, a samo prije godinu dana imala je 28. No, dodaje kako nema recepta za uspjeh.

– Svoju priču mogu sažetu u ovo: podočnjaci i odricanja u gotovo svim aspektima života. Također, fiksni planovi u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju nisu u potpunosti pouzdani. Vrlo brzo će vam plan zavapiti za revizijom već na prvoj prepreci, a to znači izgubljeno vrijeme. Počnite raditi i razmišljati fluidno, prepoznavati trendove svoje niše, znati gdje ste danas u odnosu na to gdje želite biti i krenite. Dovoljna vam je vizija i tvrdoglava predanost – savjetuje Karol.

Novi izazovi

No, kada prima pozitivne povratne informacije baš svih klijenata, zna da je sve to vrijedilo. Učenje, novi izazovi i stalno koračanje u polja u kojima još nitko nije ostavio svoj trag, ono je što ga i dalje motivira u svakom novom radnom danu. 

Nadasve cijeni i sva poznanstva diljem svijeta koja mu je ovaj posao omogućio, iako je, kako priznaje, uz redovni posao i poduzetništvo zaboravio što je to slobodno vrijeme. Ipak, one trenutke koje može izdvojiti provodi s obitelji, pilotirajući FPV dronove ili baveći se airsoftom, realističnom simulacijom borbeno-vojnih djelovanja. U istom smjeru planira nastaviti i dalje, piše portal emeđimurje.

– Volim to što radim, zadovoljan sam i stoga se tu vidim i u budućnosti. No u ovakvom je poslu teško predvidjeti sutrašnjicu tako da ne pokušavam biti sam sebi Nostradamus. Uživati u trenutku bez opterećenja i iz svega izvući pozitivu najbolji je plan – zaključuje.