Pojednostavili poslovanje

Istraživanje Mastercarda: poduzetnici uvode kartično plaćanje zbog zahtjeva potrošača

AUTOR:

OBJAVLJENO:

13.12.2018. u 15:02

AUTOR:

OBJAVLJENO:

13.12.2018. u 15:02

FILE PHOTO: A Mastercard logo is seen on a credit card in this picture illustration August 30, 2017. REUTERS/Thomas White/File Photo
Thomas White / REUTERS

Mastercard kartica

Gotovo 70 posto domaćih malih i srednjih poduzetnika navodi da im je uvođenje kartičnog plaćanja pojednostavilo poslovanje, a 43 posto ih kao glavni razlog prihvaćanja tog modela navodi zahtjeve potrošača, pokazuje istraživanje Mastercard CEE SME Monitor.

Istraživanje je Mastercard proveo među malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj te srednjoj i istočnoj Europi, a pokazuje da za mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj prihvaćanje kartičnog plaćanja nije novina.

Naime, gotovo polovica ispitanika, njih 49 posto, smatra da se u njihovom sektoru kartično plaćanje počelo prihvaćati prije više od pet godina, 36 posto još od kada su pokrenuli svoje poslovanje, dok tek manji broj ispitanika, njih pet posto, tvrdi da se to dogodilo unutar zadnjih pet godina, a njih sedam posto u zadnje dvije godine.

Da je kartično plaćanje na domaćem tržištu prilično prihvaćeno potvrđuju i podaci Europske središnje banke koji govore da je u Hrvatskoj iznadprosječan broj POS uređaja, 28.748 na milijun stanovnika, u odnosu na europskih 22.948 uređaja te prosjek srednje i istočne Europe od 17.909, napominju iz Mastercarda.

Razlozi uvođenja kartičnog plaćanja su u 43 posto slučajeva zahtjevi potrošača, 24 posto ispitanika navodi prepoznavanje potrebe za povećanjem prisutnosti na tržištu, 21 posto prepoznavanje novih tehnoloških trendova, a sedam posto uključivanje kartičnog plaćanja u vlastiti poslovni model.

Istraživanje pokazuje i da 51 posto predstavnika malih i srednjih tvrtki koje prihvaćaju kartice smatra da se učestalost kartičnog plaćanja povećala u odnosu na prošlu godinu, 34 posto smatra da je ostala ista a sedam posto da se smanjila.

Čak 93 posto malih i srednjih tvrtki prihvaća kartično plaćanje za bilo koji iznos, dok ih tek manji broj ne prihvaća kartice za iznose ispod 70, odnosno sedam kuna.

POS uređaj se najčešće uzima u najam

Gotovo polovica ispitanih domaćih malih i srednjih poduzetnika, njih 46 posto, unajmila je POS terminal te za njega plaća mjesečnu naknadu kao postotak obujma kartičnih plaćanja. Među onima koji nemaju POS terminal, još je uvijek velik broj onih, 76 posto, koji ga nemaju namjeru uvoditi.

Istraživanje je utvrdilo i da 13 posto malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ne razmatra opciju uvođenja inovacija u svoje poslovanje, dok ih je 60 posto neodlučno. Ipak, jedan dio ih o tome razmišlja, a inovacije koje namjeravaju uvesti u svoje poslovanje su kod osam posto ispitanih beskontaktno i mobilno plaćanje te uvođenje internetskog plaćanja karticama.

Kada je riječ o načinu plaćanja između poslovnih partnera, najveći broj tvrtki, njih više od pola, plaća fakture sa svog poslovnog računa, dok su ustaljeni načini plaćanja i gotovinom, uplatnicama, poslovnim karticama i mobilnim plaćanjem.

Predstavnici ili vlasnici malih i srednjih tvrtki koji imaju poslovne kartice većinom, u 61 posto slučajeva, ne koriste usluge iste banke za svoje osobne i poslovne troškove.

Previsoki porezi najveće prepreka razvoju malog i srednjeg poduzetništva

Domaće male i srednje poduzetnike o zakonskim i financijskim vijestima važnim za njihov sektor u 64 posto slučajeva informiraju njihovi računovođe, a značajan broj, 57 posto, ih se informira putem internetskih stranica ministarstava ili tržišnih organizacija, 39 posto preko medija, a 36 putem Narodnih novina.

Mali i srednji poduzetnici u Hrvatskoj u 51 posto slučajeva prodaju proizvode i usluge u svom gradu ili općini, 45 posto ispitanika navodi nacionalnu razinu, a 37 posto inozemno tržište.

Istraživanje pokazuje da se 90 posto malih i srednjih poduzetnika, osjeća financijski uključeno, a uz to, 34 posto ih smatra svoj sektor pokretačem ekonomskog rasta i razvoja zemlje, kao i pokretačem zapošljavanja, 23 posto ga doživljava kao predvodnika u inovacijama, a 17 posto kao predvodnika u borbi protiv sive ekonomije.

Ispitanici, njih 51 posto, kao najveću prepreku razvoju malog i srednjeg poduzetništva navode previsoke poreze, u 37 posto slučajeva komplicirane administrativne procedure, 33 posto ih ističe i nisku kupovnu moć, 30 posto nedostatak adekvatne radne snage, 29 posto nelojalnu konkurenciju, 21 posto nepravedne tržišne regulative, a 20 posto ispitanika je navelo i korupciju.

- Ipak, ono što sigurno budi optimizam je da preko tri četvrtine malih i srednjih poduzetnika, njih 76 posto, planira nastaviti s trenutnim poslovanjem - zaključuje se u istraživanju.