Vojna industrija

Hrvatske tvrtke na najvećem svjetskom sajmu vojne i obrambene industrije

Uz godišnji izvoz od preko 100 milijuna eura, tvrtke hrvatske obrambene industrije poznate su kao provjereni dobavljači s proizvodima visoke kvalitete
Na fotografiji: Alojzije Šestan s kacigom koju proizvodi tvrtka Šestan Busch.
 Damir Matić / CROPIX

Hrvatske tvrtke iz vojne industrije traže nove poslovne prilike, a one bi im se mogle otvoriti na sajmu naoružanja i vojne opreme IDEX, koji se od 17. do 21. veljače održava u Abu Dhabiju, u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Na tom sajmu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), izlaže šest hrvatskih tvrtki iz sektora vojne industrije i tvrtki vezanih uz tu industrijsku granu. Radi se, kako su priopćili iz Komore, o Šestan Buschu, Agenciji Alan, DOK-ING-u, Galebu, Odjeći i Čateksu. Ocjena je hrvatskih tvrtki, ističu u HGK, da su sajmovi važan kanal obavještavanja kupaca o proizvodima, s obzirom na to da vojna i prateće industrije izvoze 80 do 90 posto svojih proizvoda.

- Uz godišnji izvoz od preko 100 milijuna eura, tvrtke hrvatske obrambene industrije poznate su kao provjereni dobavljači s proizvodima visoke kvalitete - poručio je Tomislav Radoš, potpredsjednik HGK za industriju i energetiku.

- Uvoz robe vojne namjene i nevojnih ubojnih sredstava smanjen je sa 70 milijuna eura u 2016. godini na 27 milijuna eura u 2017. godini. Nedavno su 34 domaća proizvođača potpisala ugovore o nabavi vojne opreme za hrvatske obrambene snage u vrijednosti 314 milijuna kuna. To dovoljno govori o kvaliteti i standardima koje su naši proizvođači dosegli - naglasio je, prema priopćenju HGK, Radoš.

Hrvatska vojna i prateće industrije posljednjih su godina ostvarile velik skok. Kako je Jutarnji list već pisao, potražnja za njihovim proizvodima u svijetu raste. To se odnosi kako na samo naoružanje i municiju, tako i na proizvode koji nisu izravno vezani uz vojni sektor, no koje vojska koristi, poput odjeće, obuće ili hrane. Rastu potražnje za hrvatskim proizvodima iz vojnog sektora pridonosi kako članstvo Hrvatske u EU i NATO-u, tako i sve nestabilnija geopolitička situacija u svijetu.

- Prošle smo godine izvezli proizvoda u vrijednosti 70 milijuna kuna, dakle 75 posto proizvodnje. Izvoz nam je porastao 23 posto, pa je svaka prilika za internacionalizaciju poslovanja ključna za daljnji rast. Trenutno smo fokusirani na jačanje prisutnosti u nordijskim zemljama, a polako otvaramo i tržišta Latvije, Češke i Poljske. Najviše promoviramo novu maskirnu tkaninu za borbenu odoru - poručio je Davor Sabolić, direktor Čateksa.

Iz tvrtke Šestan-Busch poručili su da su već prisutni u 70 zemalja svijeta, kao i da planiraju širenje u Afriku, Kanadu, Japan i na Skandinaviju. Dnevno, ističe se u priopćenju HGK, proizvedu oko 1.000 komada kaciga za vojsku i policiju. U Šestan-Buschu naglašavaju da se oni, sukladno zahtjevima tržišta, usmjeravaju i na proizvode dvojne namjene.

- Mi smo u početku bili isključivo 'vojni' proizvođač, no zahtjevi tržišta se mijenjaju, pa se moramo i mi mijenjati. Naime, vojna oprema sve će se više morati prilagođavati primjeni u civilnoj zaštiti, kao što je proizvodnja kaciga za industrijsku zaštitu, zaštitu i spašavanje, hitnu medicinu ili policijske anti-not snage - objasnio je Alojzije Šestan, direktor Šestan-Buscha. Novi projekt te tvrtke je, ističe se u priopćenju Komore, razvoj multifunkcionalne zaštitne kacige, koji se sufinancira novcem iz fondova EU.

I u DOK-ING-u razvijaju nove proizvode, kojima nastoje privući nove kupce. Posljednji u nizu proizvoda je, kaže Subeije Kalo, direktor prodaje i unapređenja poslovanja DOK-ING-a, robotski sustav za razminiravanje. Njihove su dimenzije i mala težina, dodao je, idealni za teško pristupačne terene. Inače, najvažnija izvozna tržišta za DOK-ING su zemlje Bliskog istoka, Južne Afrike i SAD.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 23:13