Oprez turističke struke

Hrvatska udruga turizma vrlo oprezna oko rasta prometa i prihoda od ovogodišnje sezone

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

5.7.2019. u 14:29

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

5.7.2019. u 14:29

Zagreb, 050719.
Hrvatska udruga turizma predstavila je drugo izdanje publikacije Turisticki impuls za Q2 2019 o kljucnim trendovima u hrvatskom turizmu u drugom tromjesecju ove godine.
Na fotografiji: Veljko Ostojic.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX

Velko Ostojić

Rezervacije smještaja u domaćim hotelima, kampovima i u apartmanskim naseljima u lipnju ove godine slabije za tri do sedam posto, što upućuje na zaključak da će se prošlogodišnji rezultat turističke sezone teško ponoviti, proizlazi iz najnovijeg izvješća Turistički impuls Hrvatske udruge turizma (HUT).

- Biti će potrebni veliki napori kako bi se ostvarili prošlogodišnji pokazatelji turističke szone jer se naznake optimizma bilježe samo u kompanijama koje su ulagale u povećanje kvalitete usluge – komentirao je direktor HUT-a Veljko Ostojić nalaze Turističkog impulsa na njegovu današnjem predstavljanju. Izrazivši veliku suzdržanost oko prognoze kakav bi mogao biti konačni rezultat ovogodišnje turističke sezone, Ostojić je dosadašnji tijek sezone ocijenio posve netipičnim.

- Tekuća sezona najizazovnija je za našu turističku zajednicu posljednjih godina jer su i unutarnji i vanjski čimbenici koji na nju djeluju, izrazito nepovoljni. Riječ je, na unutarnjem planu, prije svega, o snažnom rastu troškova poslovanja, odnosno troškova plaća od 16,4 posto na međugodišnjoj razini 2017.- 2018.. Nepovoljni učinci izvana svakako je oprez na tržištu eurozone o daljnjem rastu gospodarstva što izravno utječe na ponašanje naših potencijalnih gostiju – naveo je Ostojić.

Glavninu najnovijeg izdanja Turističkog impulsa predstavljaju rezultati HUT-ove ankete među 15 vodećih hotelsko-turističkih kompanija u zemlji sprovedene u lipnju ove godje o tržišnim izgledima. Riječ, upozorio je Veljko Ostojić, o vrlo reprezentativnom uzorku kompanija i po njihovoj zaposlenosti, i po njihovim godišnjim prihodima.

Prema spomenutoj anketi, 43 posto turističkih tvrtki procjenjuje da će u ovogodišnjoj turističkoj sezoni uprihoditi više nego prošle godine, 52 posto očekuje podjednaki učinak kao i u 2018., dok je pet posto uvjereno u lošiji prihod ove nego prošle godine. Zabrinjavajući je podatak da nijedna od anketiranih kompanija nije izrazila očekivanje bolje popunjenosti ove u odnosu na prošlu sezonu.

Kada su u pitanju kampovi, istovjetna anketa HUT-a u tom dijelu turističke ponude pokazala je da svega osam posto kampova računa na bolji rezultat ove u odnosu na prošlu godinu, njih 52 posto očekuje isti rezultat kao i lani, dok 40 posto prognozira slabiji prihod u 2019., u odnosu na 2018..

Zagreb, 050719.
Hrvatska udruga turizma predstavila je drugo izdanje publikacije Turisticki impuls za Q2 2019 o kljucnim trendovima u hrvatskom turizmu u drugom tromjesecju ove godine.
Na fotografiji: Veljko Ostojic.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX

Veljko Ostojić

 

U osvrtu na smanjenje rezervacija smještaja u lipnju ove u odnosu na isto razdoblje prošle godine, HUT ističe kako je među anketiranim hotelima i kampovima iskazan raspon postotaka manjeg volumena rezervacija od jedan do čak 20 posto. No, dodaje HUT, najčešći broj odgovora kreće se u rasponu od tri do sedam posto manjeg volumena rezervacija.

Komentirajući pretežiti izostanak optimizma u anketi među hotelijerima i vlasnicima kampova, Veljko Ostojić skrenuo je pozornost na nalaz iz istraživanja da najviše optimizma iskazuju tvrtke koje su posljednjih godina snažno investirale.

- Izravna veza investicija i optimizma putokaz je u kojem pravcu mora ići daljnja potpora države turizmu. Treba nam manji PDV, manje opterećenje plaća kao i niz manjih zahvata u financiranje turističko-ugostiteljske djelatnosti kako bi hotelijeri i ugostitelji imali  odakle investirati – poručio je Ostojić. Dodao je kako će hotelijeri i ugostitelji morati odvojiti dodatan novac iz poslovanja kako bi zaposlili potrebne radnike i povećali plaće postojećima što, podsjetio je direktor HUT-a, postaje sve veći problem našeg gospodarstva.

Založivši se za smanjenje PDV-a, direktor HUT-a upozorio je kako će za takvim potezom u idućoj godini posegnuti Grčka, snižavajući stopu PDV-a s 24 posto na 13 posto. Ranije su, dodao je, stopu PDV-a za turizam snizili i Austrija i Mađarska.

U HUT-u su izašli i s rezultatima poslovanja poduzetnika u smještaju i u ugostiteljstvu za prošlu godinu, prema kojima tvrtke i obrti u tom sektoru bilježe rast i po prihodima (15,8 posto u odnosu na 2017.), i po EBITDA (17 posto) i po dobiti, koja im je lani bila za 16,2 posto veća nego u pretprošloj godini.