Inervju s Georgeom Zhangom

Hrvati su vrlo zahtjevni, traže atraktivan uređaj s najnovijom tehnologijom

AUTOR:

OBJAVLJENO:

9.8.2018. u 10:33

AUTOR:

OBJAVLJENO:

9.8.2018. u 10:33

Ilija Matanović / Ilija Matanović

Huawei P20 Pro

Činjenica da je Huawei u drugom kvartalu ove godine prestigao Apple i postao drugi proizvođač pametnih telefona po globalnoj prodaji trebala bi iznenaditi točno nikoga: kineska kompanija na tome sustavno radi godinama.

A premda je udaljenost do prve pozicije, na kojoj je neprikosnoveni kralj Samsung, puno veća nego što je to bio skok s trećeg na drugo mjesto, ne treba se čuditi ako Huawei pokuša napasti i sam tron. Ovaj rezultat ponajviše je posljedica odlično primljene serije P20 koja je predstavljena u ožujku, a još je impresivniji kada se zna da je Huaweiju zabranjen ulaz na američko tržište. O posljednjem uspjehu kineske megakompanije razgovarali smo s direktorom Huaweija Adriatic Georgeom Zhangom.

- Skok na drugo mjesto je veliki miljokaz u našem globalnom razvoju, po prvi put smo uspjeli postati drugi proizvođač na svijetu prema prodanim jedinicama. Drugi kvartal za nas je bio odlično razdoblje, ponajviše zbog lansiranja nove serije P20, ali i zato što smo postigli novu poziciju u percepciji naših kupaca.

Dakle, linija P20 je glavni generator ovog posljednjeg rasta?

- Uspjeh nove serije P20 je evidentno veći od lanjskog modela P10. Zabilježili smo porast od 81 posto u usporedbi s prošlom godinom. Te brojke pokazuju nam da se kontinuirana ulaganja u istraživanje i razvoj pokazuju u krajnjim rezultatima. Također pokazuju da na pravi način interpretiramo potrebe konzumenata i tržišta i naš je plan još više rasti u tom smjeru.

Koliko je hrvatsko tržište napredno u odnosu na ostatak svijeta?

- Hrvatski kupci su vrlo zahtjevni u pogledu očekivanja koja imaju od karakteristika uređaja, jer postoji puno odličnih proizvođača sa svojim premium uređajima, tako da je konkurencija ovdje vrlo jaka. Stoga smo ponosni što smo uspjeli pozicionirati naš brend i izgraditi povjerenje s kupcima u Hrvatskoj u tako kratkom periodu. Dokaz za to je što nam prodaja neprestano raste, i preko telekoma i na slobodnom tržištu. Huawei puno ulaže u istraživanje i razvoj. Prema podacima Europskog ureda za patente, samo u 2017. Huawei je prijavio 2398 patenata, više od bilo kojeg konkurenta.

Koji vaši modeli najbolje prolaze u Hrvatskoj?

- Serija P je imala najbolje rezultate, rekordne. Serija Mate je više za zahtjevnije korisnike koji vole veće ekrane. Kupci su prepoznali benefite od naših inovacija, posebice na polju umjetne inteligencije koja nam pomaže u upravljanju svakodnevnim zadacima te na polju kamere, koja je jedna od najvažnijih značajki telefona danas.

Što hrvatski kupci očekuju?

- Prije svega, očekuju uređaj koji je lagan za korištenje, koji je atraktivan u smislu dizajna i koji ima najmoderniju tehnologiju, i to tehnologiju koja je “user friendly”. Različiti ljudi imaju različite zahtjeve, ali najvažnije značajke koje se traže, pored kamere, su da je punjenje baterije jako brzo, da sama baterija dugo traje, da je ekran što teže slomiti.

Koji su najveći izazovi u vođenju odjela tvrtke koji se sastoji od toliko različitih zemalja kao što je to regija Adriatic?

- Sve su to tržišta različitih veličina i tržišnih potencijala, ali cilj za Huawei je isti na svakom tržištu. To znači da je naš cilj kontinuirano rasti i postati lider u premium segmentu.