Nova suradnja

Dva automobilska giganta udružuju snage: Zajedno će radit autonomne i e-automobile

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

15.7.2019. u 15:43

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

15.7.2019. u 15:43

Workers assemble an e-Golf electric car at the new production line of the Transparent Factory of German carmaker Volkswagen in Dresden, Germany March 30, 2017. REUTERS/Fabrizio Bensch - RC122BF449C0
Fabrizio Bensch / REUTERS

Radnici sklapaju električni VW Golf

Dva automobilska diva Volkswagen i Ford najavili su da će se udružiti u razvoju električnih i autonomnih vozila kako bi ojačali svoju poziciju u nemilosrdnoj utrci u automobilskoj industriji, piše CNN.

Njemački VW pristao je pridružiti se američkom Fordu u investiranju u Argo AI, kompaniji koja se bavi razvojem platforme za autonomna vozila čija je vrijednost trenutno procijenjena na 7 milijardi dolara. Izvršni direktori Jim Hackett (Ford) i Herbert Diess (VW) kazali su kako će njihove kompanije imati većinski vlasnički udio u Argo AI-u, koji radi na razvoju self-driving tehnologije za usluge zajedničkog prijevoza i dostavljačke usluge u napučenim gradskim sredinama.

Ford će ujedno postati i prvi vanjski proizvođač koji će koristiti VW-ovu arhitekturu vozila kako bi proizveo električne automobile koji bi se na europskom tržištu trebali naći 2023. godine.

- Stojimo na rubu litice koja predstavlja najveću prekretnicu u transportnoj industriji otkad ju je Henry Ford inicirao pred 116 godina. Našu industriju i cijeli svijet tehnologija i inovacije preokrenule su naglavačke - rekao je Hackett.

Tradicionalne automobilske divove muče sve rigoroznije regulacije o štetnom učinku industrije na okoliš u Europi i ostatku svijeta, a zabrinuti su i da bi ih novi igrači u sektoru poput Ubera, Tesle, Alphabeta i Amazona mogli ostaviti po strani.

Ford za sada nema u ponudi ni jedan posve električni automobil, no uložili su 500 milijuna dolara u Rivian, kompaniju koja razvija električni kamion, o kojem je Novac.hr pisao. S druge strane, VW još nije u potpunosti povratio narušenu reputaciju zbog skandala s njihovim dizel modelima kada su lažno prikazivali emisije štetnih plinova. U nastojanju da se iskupe obećali su da će do 2030. godine 40 posto njihove flote biti električno, dok bi do 2050. godine htjeli biti CO2 neutralni.

Ipak, proći će još godine prije nego li tržište doista prihvati novine u čiji razvoj auto industrija danas ulaže milijarde dolara.

- Siguran sam da će ovo promijeniti svijet. Pitanje je kada - rekao je Hackett za CNN.

Ipak, dodao je, iako je cijela industrija okružena s puno nepoznanica i neizvjesnosti, automobilske kompanije si ne mogu priuštiti čekati. Baš zato, udruživanja zbog istraživanja i razvoja, poput ovog VW-a i Forda nužna su, piše CNN.

Te su dvije kompanije početkom ove godine najavili da će zajedno proizvoditi kombije i kamionete od 2022. godine.

Diess je istaknuo i da će obje kompanije zbog udruživanja uštedjeti stotine milijuna dolara koje bi inače morali samostalno ulagati u razvoj, a dodao je i kako smatra da su Ford i VW dobar spoj. Ipak, unatoč suradnji kompanije za sada ne planiraju otići korak dalje i spojiti se u jednu kompaniju.

- Ne mislim da nam treba ikakav udio jednih u drugima. Ovo funkcionira zbog obostrane dobrobiti -  rekao je Diess.