Omogućava EY

Boris Ferkula i Stjepan Basar: 'Ulaganjem u tehnologiju pobijedili smo krizu iz 2008.'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

26.10.2018. u 9:28

AUTOR:

OBJAVLJENO:

26.10.2018. u 9:28

Duga Resa, 171018.
Vlasnici tvrtke Aquaestil plus d.o.o Boris Ferkula i Stjepan Basar.
Na fotografiji: Boris Ferkula i Stjepan Basar.
Foto: Robert Fajt / CROPIX
Robert Fajt / Hanza Media

Vlasnici tvrtke Aquaestil plus d.o.o Boris Ferkula i Stjepan Basar

Boris Ferkula i Stjepan Basar, finalisti programa EY Poduzetnik godine 2017.,  prije 20 godina pokrenuli su Aquaestil Plus, a danas imaju 400 zaposlenih

U novoj rubrici  na Jutarnjem "EY Poduzetnik godine" objašnjavaju koji  im je bio najveći izazov u karijeri i kako su ga riješili

1. Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli u poduzetničkoj karijeri?

Prije dvadeset godina nas dvojica smo osnovali tvrtku koja proizvodi opremu za kupaonice, najviše kade i tuš-kade, i promet nam je desetak godina rastao po stopi od 20-ak posto godišnje. Sama ideja da se netko počne baviti poduzetništvom velik je izazov jer je potrebno promijeniti način razmišljanja i djelovanja. Kao najveći izazov izdvojio bih 2008. i veliku krizu. Kupovna moć znatno je pala, a time i prihodi iz izvora na koje je poduzeće Aquaestil plus d.o.o. utrošilo znatne resurse i vrijeme. Prihodi od prodaje naglo su pali, a pojavili su se problemi s naplatom potraživanja koji su prijetili opstanku tvrtke. Na izvoznom planu neka od velikih poduzeća za koja smo radili OEM poslove povukli su proizvodnju u svoje matične proizvodne jedinice te je u kratkom vremenu trebalo reagirati i pronaći izlaz iz ove neperspektivne situacije.

2. Kako ste ga riješili?

Prvi zadatak bio je izraditi temeljitu analizu prijetnji s kojima se poduzeće suočava te razraditi plan. Morali smo kompenzirati drastičan pad prihoda i skok nenaplativih potraživanja na domaćem tržištu. Ulaganjima u tehnološka rješenja i prilagodbe u proizvodnji uspjeli smo zadovoljiti zahtjeve renomiranih proizvođača s tržišta zapadne Europe, za koje smo počeli proizvoditi proizvode i rješenja s velikom dodanom vrijednošću. Počeli smo razvijati samostojeće kade, walk-in tuš sustave, kompozitni materijal “Astone”, koji se upotrebljava za izradu luksuznih pultova u hotelima i na aerodromima, a pritom smo nastojali pružati najbolji omjer uloženog i dobivenog. Zahvaljujući tome, ne samo da smo poduzeće izbavili iz problema, nego smo mu utrli put i postavili Aquaestil kao renomirano ime.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Krenule su prijave za novog EY Poduzetnika godine. Prijavite se ili predložite uspješne poduzetnike na geoy.ey.com do 9. studenoga.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

PROJEKT JE NAPRAVLJEN U PRODUKCIJI NATIVE AD STUDIJA HANZA MEDIJE I EY-a, U SKLADU S NAJVIŠIM PROFESIONALNIM STANDARDIMA JUTARNJEG