Ekološki smjer

AD Brodovi okreću se jedrilicama na električni pogon, potpisuju ugovor s Amerikancima

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

11.4.2019. u 10:49

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

11.4.2019. u 10:49

Split, 090419. AD brodovi, hrvatska tvornica koja proizvodi jedrilice Salona.
Na fotografiji: Darko Tomasic direktor prodaje AD brodovi.
Foto: Vojko Basic / CROPIX
Vojko Bašić / CROPIX

Darko Tomašić, direktor prodaje AD brodovi

Solinski proizvođač poznatih jedrilica Salona, tvrtka AD Brodovi, među prvima u svijetu prilagođava se najnovijim trendovima u proizvodnji jedrilica i okreće se proizvodnji Salone 33, 35 i 380 na električni pogon.

- Razvijamo opciju električnog pogona. Već smo izradili prototipa Salone 35, koji će biti lansiran oko 1. kolovoza. Nakon toga ponudit ćemo testne vožnje za partnere i novinare, a onda krećemo na turneju po Italiji. U toj zemlji testirat ćemo performanse uoči svjetske premijere u rujnu na Cannes Yacht Festivalu. Potom idemo na predstavljanje u Friedrichshafen na Bodenskom jezeru, gdje su takvi pogoni poželjni s obzirom na stroge ekološke standarde. Nakon toga u planu nam je Nizozemska jer smo predvidjeli pliću kobilicu kako bismo se prilagodili plovidbi plitkim morima i jezerima. Turneja, odnosno predstavljanje završit će u siječnju iduće godine u Düsseldorfu. I tamo ćemo predstaviti našu novu Salonu na električni pogon - objašnjava Darko Tomašić, voditelj marketinga i prodaje AD Brodova.

Promocija i turneja

Prema njegovim riječima, najvažnije je izraditi prototip, a zahvaljujući promociji i turneji očekuje se da ta Salona biti široko prihvaćena.

- Zahvaljujući tom prototipu, ovladat ćemo tehnologijama električnog pogona, koji ćemo ugraditi i u naš najnoviji model koji pripremamo. Riječ je o iznimno luksuznoj varijanti Salone s najmodernijim tehnološkim karakteristikama - otkriva Tomašić i naglašava da je zaokret napravljen i u segmentu ciljanih kupaca. Više se kompanija, kako je istaknuo, ne obraća prvo čarter kompanijama, nego niši vlasničkih brodova. - Kvalitetom i najvišim standardima naši će novi modeli biti prilagođeni upravo toj ciljanoj skupini - otkriva Tomašić.

Što se tiče aktualnog modela Salona 380, koji je na tržištu dvije godine, Tomašić kaže da postiže očekivane rezultate i da je u samom svjetskom vrhu što se tiče performansi. U AD Brodovima zaposleno je oko 60 radnika, a otvorene su opcije novog zapošljavanja zahvaljujući planovima vezanih uz novi model, čiji će prototip, prema sadašnjim planovima, završiti u kolovozu iduće godine, a postojeće modele Salona također će tehnološki usmjeravati prema električnom pogonu.

Split, 090419. AD brodovi, hrvatska tvornica koja proizvodi jedrilice Salona.
Na fotografiji: Proizvodnja jedrilica.
Foto: Vojko Basic / CROPIX
Vojko Bašić / CROPIX

AD brodovi, hrvatska tvornica koja proizvodi jedrilice Salona

 

- Ne možemo reći da se radi o potpunom zaokretu. Više bismo mogli reći da je ovo logičan nastavak s obzirom na to da je Salona oduvijek bila u svjetskom vrhu po tehnološkim rješenjima. Svojedobno smo to bili i s našim nosećim osnovama od inoksa u trupu, koji su povezivali kobilicu i jarbol u vrlo čvrst segment. Zahvaljujući, između ostaloga, i tome, Salone mogu ploviti svim svjetskim morima te imaju CE klasa A Ocean standards. Naša su plovila zahvaljujući performansama među najbržima u svojoj klasi u svijetu - kaže Tomašić.

Dugoročan plan

U postojećoj varijanti AD Brodovi na tržište isporuče između 20 i 25 Salona godišnje. Novim će modelima, kažu, ostvariti dugoročni plan razvoja.

- Izbacivat ćemo po dva nova modela, a postojeće ćemo prilagođavati novim uvjetima na tržištu, pa je moguća i dvostruko veća prodaja. Možda ne po broju plovila koliko po njihovoj vrijednosti. Trenutačno razvijamo dilersku mrežu. Potpisali smo ugovore s Japancima, uskoro nam dolaze Skandinavci, imamo Veliku Britaniju, Benelux, Njemačku, Italiju, Francusku... U svibnju očekujemo Amerikance i Australce, tako da se do kraja godine nadamo pokrivenosti zastupnicima u cijelom svijetu. Očekujemo pozitivnu godinu - otkriva Tomašić.