YumiYum

U ovom zagrebačkom kafiću narudžbe od gostiju prima prvi hrvatski digitalni konobar!

Ove će godine tisuću domaćih kafića preuzeti aplikaciju Digitalni Konobar, kaže njegov tvorac, chef Giuseppe Pette
Aplikacija YumiYum
 Tomislav Krišto / CROPIX

Red Apple Pub, restoran i kafić u zagrebačkom naselju Prečko, u petak je “zaposlio” prvog hrvatskog digitalnog konobara. Ne moraju konobari strahovati, neće ih zamijeniti androidi, kaže vlasnica i direktorica lokala Marija Kukuruzović, Digitalni Konobar je aplikacija koja će osoblju lokala olakšati i ubrzati svakodnevni posao.

Riječ je o jednoj od mogućnosti nove mobilne aplikacije YumiYum, iza koje stoje profesionalni chef Giuseppe Pette i poduzetnica Andrea Rukavina, a prema njihovim očekivanjima do kraja godine tu će aplikaciju preuzeti najmanje tisuću domaćih kafića. Stoga smo došli u Red Apple Pub i, na njegov prvi radni dan, odlučili testirati uslugu digitalnog konobara.

Broji korake

Funkcionira tako da ugostitelj na stolove u svojem lokalu zalijepi naljepnice s QR kodom. Gost, umjesto da čeka konobara koji će preuzeti njegovu narudžbu, preko aplikacije YumiYum skenira QR kod sa stola, što ga vodi u digitalni jelovnik. Iz cijele ponude restorana mi smo skromno odabrali kavu s mlijekom, odabrali način plaćanja i pritisnuli “naruči”.

Zagreb, 280619.
Red apple Pub, Krste Odaka 10.
Aplikacija YumiYum ubrzava proces narucivanja u ugostiteljskim objektima.
Na fotografiji: naljepica YumiYum aplikacije s QR kodom.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX
Naljepnica YumiYum aplikacije s QR kodom

Narudžba u tom trenutku stiže na šank, s brojem stola s kojega je kod skeniran. Minutu poslije stiže konobar Josip Biondić s našom kavom. U ugostiteljstvu radi već 28 godina, kaže, a očekuje da će mu aplikacija olakšati posao. Kako je izračunao, aplikacijom je upravo uštedio 25 metara hoda, koliko je udaljenost od šanka do našeg stola.

Bila je to i originalna ideja chefa Giuseppea Pettea, koji je u ugostiteljstvu 23 godine. Kako kaže, tu se svaki korak broji.

- Poznate su mi situacije praznog hoda, konobar prvo ide do stola, uzme narudžbu, a cijelo to vrijeme gosti za drugim stolovima čekaju. Preko aplikacije gost dobije to što je tražio puno brže, a konobar je "uštedio" puno koraka - objasnio nam je Pette.

Dodaje i da su aplikaciju YumiYum planirali predstaviti najesen, ali ponukani alarmantnim stanjem u ugostiteljstvu, nedostatkom radne snage, odlučili su krenuti sada, dok turistička sezona tek uzima maha.

- Vjerujte mi, ja nisam prodavač, stvarno želim pomoći ugostiteljstvu jer znam što znači raditi u tom sektoru i cijeli dan se znojiti u kuhinji - kaže nam chef Pette.

Zagreb, 280619.
Red apple Pub, Krste Odaka 10.
Aplikacija YumiYum ubrzava proces narucivanja u ugostiteljskim objektima.
Na fotografiji: Guseppe Pette - idejni zacetnik aplikacije YumiYum, Marija Kukuruzovic, Alan Slapar.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX
Giuseppe Pette, idejni začetnik aplikacije YumiYum, Marija Kukuruzović, vlasnica lokala Red Apple i Alan Slapar

Rođen u Rijeci, otac mu je iz Kalabrije, s juga Italije, a majka Hrvatica, mnogima je poznat i kao jedan od mentora u kulinarskom showu “Tri, dva, jedan - kuhaj!”. Pette je velik dio svoje kuharske karijere proveo radeći u prestižnim restoranima i hotelima u inozemstvu, Italiji, Austriji, Belgiji, a sada, kaže, želi u Hrvatsku uvesti europski ugostiteljski mentalitet.

- Naravno, to ne znači da će tehnologija zamijeniti čovjeka, ali može mu olakšati posao - ističe Pette. Na ideju o mobilnoj aplikaciji YumiYum došao je prije četiri godine, kaže, jer je i sam potrošač, odlazi u kafiće i restorane te je primijetio da zbog velikih gužvi gost ponekad mora dugo čekati na svoju narudžbu, a konobar prevali kilometre jurcajući gore-dolje lokalom.

Ambicije za YumiYum, priča dvojac, ne staju na Digitalnom Konobaru. Cilj je digitalizirati cijelu HoRaCe industriju, a onda krenuti i u osvajanje svjetskog tržišta preko različitih distributera. Distributer za hrvatsko tržište, kažu, domaća je tvrtka Contact Plus, kojoj se ugostitelji mogu obratiti žele li tehnologiju YumiYum uvesti u svoje lokale.

Recenzija gosta

Osim Digitalnog Konobara, YumiYum aplikacija za goste će biti i društvena mreža. Nešto kao američki Yelp, platforma na kojoj gosti mogu ostavljati svoje fotografije, recenzije i komentare o hrani, usluzi i ambijentu restorana koji posjećuju. Osoblje restorana, konobari i kuhari, moći će u aplikaciji pristupiti burzi rada. Točnije, napraviti svoje profile i preko ocjena gostiju graditi reference koje im mogu omogućiti napredovanje i bolje plaćene poslove. Dugoročni je plan YumiYum ubaciti i na tržište dostave hrane, na kojem se već pozicioniralo nekoliko dostavnih aplikacija, Pauza, Wolt, Glovo.

Zagreb, 280619.
Red apple Pub, Krste Odaka 10.
Aplikacija YumiYum ubrzava proces narucivanja u ugostiteljskim objektima.
Na fotografiji: YumiYum aplikacija.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX
Aplikacija YummiYum

- Naša je ideja da gost, umjesto da pretražuje restorane, može pretraživati preko ključnih riječi. Znači, ako želi najbolje sarajevske ćevape, da to jednostavno upiše u tražilicu i aplikacija pronađe sve lokale u njegovoj blizini koje može posjetiti ili iz kojih ćevape može naručiti - objasnio nam je Giuseppe Pette.

YumiYum vlasnicima lokala ne bi uzimao proviziju na svaku dostavu. Naplaćivao bi im mjesečnu pretplatu u iznosu od 150 do 250 kuna, a prema njihovu biznis modelu, glavni izvor prihoda ostvarivali bi od dobavljača opreme.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:42