Najatraktivniji poslodavci

Svi žele raditi za Google, ali sve manje studenata zanima zaposlenje u Facebooku

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

20.9.2018. u 11:17

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

20.9.2018. u 11:17

Workers from Google interact with visitors at a Career Expo held at the FIRST Robotics NYC Championship at the Fort Washington Armory in New York on Sunday, April 8, 2018. The expo enables participants to speak with companies and professional organizations giving a real-world look into science and technology as used in the business world and their career opportunities., Image: 368105011, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, SIPA USA
Profimedia, SIPA USA

Googleov štand na sajmu karijera u New Yorku

Google je najatraktivniji poslodavac na svijetu. Barem ako se pita mlade nade poslovne ekonomije te tehnoloških i računalnih znanosti.

Osim u tehnološkom divu, studenti poslovne ekonomije voljeli bi raditi i u Goldman Sachsu te u četiri najveće revizorske kuće (Ernst & Young, Deloitte, KPMG, PwC) koji su popunili sljedećih pet mjesta na ljestvici najpopularnijih poslodavaca.

Prema mišljenju studenata tehnoloških i računalnih znanosti, Google, kao najpoželjniju kompaniju za rad, u stopu prati drugi tehnološki div - Microsoft, dok se na trećem mjestu našao Apple. Mladi IT-evci odlične 'šefove' prepoznaju i u BMW Grupi te Intelu koji zatvaraju listu pet najatraktivnijih poslodavaca.

Pokazuju tako rezultati istraživanja tvrtke Universum, specijalizirane za brendiranje poslodavaca, koje su u 12 najvećih ekonomija svijeta, proveli na više od 200 tisuća studenata spomenutih disciplina.

Istraživanje je također pokazalo kako je najveći skok naprijed od prošle godine do danas postigao Amazon. Kod studenata poslovne ekonomije, skočili su s 26. na 13. mjesto, dok su kod budućih tehnoloških stručnjaka ove godine zasjeli na 10. mjesto. S druge strane, popularnost Marka Zuckerberga kao poslodavca oslabila je pa je Facebook sa 16. mjesta lani, skliznuo na 23. mjesto ove godine.

- Promjene kod oba ova igrača su zanimljive dijelom i stoga što su se obje kompanije suočavale s ozbiljnim kritikama u 2018. godini. Međutim Facebook nije uspio povratiti povjerenje Generacije Z, posebice kod onih među njima koji teže karijeri u IT-u - stoji u Universumovoj analizi.

Karijerni ciljevi

Ravnoteža između poslovnog i privatnog života, kao i siguran te stabilan posao, dva su najvažnija karijerna cilja, kako za studente poslovne ekonomije, tako i za one tehnoloških znanosti. Mladi ekonomisti imaju ambicije i za menadžerske i rukovoditeljske pozicije, dok su 'računalcima' važniji kompetitivno okruženje te intelektualni izazovi.

Trećina studenata želi raditi za makro poslodavce, odnosne kompanije s više od 1000 zaposlenika, dok su prema ovom istraživanju najmanje popularne mikro tvrtke s manje od 10 radnika.

Kada je riječ o najvažnijim karakteristikama poslodavaca, mladi 'poslovnjaci' i IT-evci složno su na prvo mjesto postavili visoka primanja u budućnosti, a istaknuli su i mogućnost profesionalnog usavršavanja i razvoja. Prvima je još stalo i do toga da imaju šefove koji će podupirati njihov razvoj, dok je potonjima inovativnost kompanije visoko na listi prioriteta.