Vapaj mladima

Potraga za novim radnicima u turizmu: 'Nudimo sigurni smještaj uz plaću i do 7.000 kuna'

Zapošljavaju mlade ljude u segmentu turističke animacije, promocije, koordinacije događanja, hotelskih operacija i odnosa s gostima
Goran Rihtarić, vlasnik tvrtke EX-ALTO
 Neja Markičević / CROPIX

Iako je turizam jedna od glavnih okosnica našeg gospodarstva i čini 19 posto BDP-a, većina poslodavaca navedenog sektora iz godine u godinu muku muči s pronalaskom radnog kadra. S istim problem susreće se i Goran Rihtarić, direktor zagrebačke agencije za provedbu usluga iskustvenog marketinga i doživljajnog turizma, EX-ALTO d.o.o.

Iako njihov osnovni tim čini 10 do 12 stalno zaposlenih ljudi, za vrijeme turističke sezone njemu se pridruži nešto više od 300 mladih ljudi koji rade u segmentu turističke animacije, promocije, koordinacije događanja, hotelskih operacija i odnosa s gostima.

- Ove godine imamo velikih problema u pronalasku radnika i po prvi put smo primorani okrenuti se uvozu. Prošle smo godine zaprimili oko 500 prijava za 50-ak radnih mjesta, dok smo ove godine dobili njih svega 300 – poručuje Rihtarić. Uz to, dodaje kako im se iz godine u godinu gotovo 60 posto zaposlenika vraća, ali da ta brojka trenutno zbog širenja poslovanja ne zadovoljava njihove potrebe kao niti zahtjeve klijenata.

Što nude i koga traže

- Od osobe koju zapošljavamo zahtijevamo da nauče svaki segment našeg poslovanja, od moderiranja ili vođenja programa pa sve do posebnih vještina poput facepaintinga, yoge, kayakinga, stan-up-padlinga, biciklizma, ali i onog u čemu vjeruju kako su dobri i što oni konkretno žele raditi – ističe.

Trenutno su u potrazi za mladim ljudima, bilo da je riječ o studentima ili onima koji su svoje fakultetsko obrazovanje već završili. Radnicima su pokriveni svi troškovi putovanja kao i smještaj s punim pansionom. Uz ugovor na određeno vrijeme ili u slučaju studenata, ugovor o radu putem student servisa, plaća iznosi 5.000 kuna neto, ali kako naš sugovornik pojašnjava, ona uz dodatni angažman može narasti i do 7.000 kuna. Sve ovisi o tome koliko je osoba voljna raditi i želi li prisustvovati i na drugim događanjima u neposrednoj blizini svoje radne destinacije.

- Ako ste odradili svoju smjenu, a primjerice u vašem mjestu ili u neposrednoj blizini organiziramo neki događaj i nedostaje nam promotora vi se možete prijaviti i za rad na tom događaju. Te gaže najčešće ne zahtijevaju cjelodnevni angažman, traju po dva do tri sata, a dnevnice za pojedine evente mogu iznositi i 50 eura – pojašnjava.

Radni dan sastoji se od dva sata pripreme te šest sati rada na dodijeljenom projektu, uz obavezan jedan slobodni dan, a svaki prekovremeni rad dodatno je plaćen.

Prije početka sezone, svaki zaposlenik mora proći edukacijski postupak koja se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela. Prvi, odnosno teorijski dio, traje 15 dana, od toga 3 dana obuke održava se u jednom od partnerskih hotela u Zagrebu, dok ostali dio zaposlenici prolaze na samoj lokaciji koja im je dodijeljena ili koju su sami izabrali. Nakon odrađenog teorijskog dijela, slijedi onaj praktični u trajanju od 30 dana koji je u potpunosti plaćen u iznosu mjesečne plaće.

Timove su u najvećoj mjeri sačinjeni do 50 posto ljudi koji su već prošli njihovu obuku i upoznati su s cijeli poslovanjem i 50 posto onih koji su k njima došli prvi put.

- Na ovaj način ljudi koji se prvi put susreću s ovakvim tipom posla o njemu uče ne samo kroz edukaciju nego i od starijih kolega što nam je od iznimne važnosti - ističe Rihtarić.

Iako su se ove godine zbog nedostatka radne snage okrenuli i inozemnom tržištu, direktor pojašnjava kako ih zapošljavanje stranih radnika nije primarni cilj.

- Zbog prirode našeg posla, teško nam je zaposliti primjerice Filipinca. On nije upoznat s našom kulturom i povijesti, zbog čeka teško može zadovoljiti naše potrebe. Upravo zbog smo u konstantnoj potrazi da hrvatskim radnicima - pojašnjava.

Osim prilagodbe stranih radnika, dodaje kako ih i veliki problem stvara i cjelokupni proces zapošljavanja stranaca.

- Zbog kratkog trajanja naše ljetne sezone, teško je brzo pronaći zamjenu ako nismo zadovoljni suradnjom. Dok on odradi otkazni rok, a mi pronađeno novog djelatnika i ponovo pokrenemo cijeli postupak, sezona je gotova - nastavlja Rihtarić.

Nude posao i izvan ljetne sezone, ali i u inozemstvu

Osim rada za vrijeme ljetne turističke sezone, u potrazi su za radnicima tijekom cijele godine, a najviše uoči Božića i Nove Godine. Takvi angažmani sastoje se od promocijskih aktivnosti ili pak organizacije zabavnih programa za djecu i odrasle.

- Imamo i jako veliku potražnju i za djelatnicima za vrijeme Božićnih blagdana i Nove Godine. U tim terminima zbog malog broja radnika honorari su daleko najveći, a minimalna dnevnica iznosi oko 500 kuna ovisno o zahtjevnosti posla.

Što se tiče inozemnog rada surađuju s brojnim stranim hotelima, a jedan od njih je i u švicarskom Davosu gdje se održava Svjetski gospodarski forum. Također, rade i na organizaciji velikih događanja poput 9th Business Forum of CEEC & China, digitalnih konferencija, korporativnih i promotivnih događanja, a isto tako surađuju s gotovo svim većim marketinškim agencijama u Hrvatskoj.

Trenutno su u potrazi za turističkim animatorima, promotorima i hostesama, a s novim krugom edukacije kreću već sredinom svibnja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. travanj 2024 14:56