Poduzetna obitelj Mikulić

Počeli su s malim kampom, a danas su vlasnici hvaljenog Boutique Hotela Adriatic

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

4.3.2018. u 18:20

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

4.3.2018. u 18:20

Tonči Plazibat / CROPIX

Već se tri generacije orebićke obitelji Mikulić bave turizmom.

Prije gotovo 50 godina počeli su s malim kampom i dva objekta za iznajmljivanje, danas su vlasnici višestruko nagrađivanog Boutique Hotela Adriatic - Adults only, a jučer je u sklopu njihova Turističkog resorta u Mokalu otvorena i boutique vinarija. Kako se djeca vraćaju sa studija i preuzimaju dio posla, izgledno je da će ovdje u budućnosti biti još zanimljivih turističkih projekata.

Dakle, Turistički resort Adriatic u Mokalu, nekoliko kilometara od Orebića, u kojemu su mini kamp, 15 apartmana, dva restorana, ronilački centar, a gostima su na raspolaganju i mnoge aktivnosti na vodi, sad je bogatiji i za boutique vinariju.

Orebic, 020318.
Nova vinarija i hotel Adriatic u vlasnistvu obitelji Mikulic iz Orebica.
Na fotografiji: Hotel Adriatic.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX
 

- Gosti će moći kušati vina dobivena od grožđa iz našeg vinograda, maslinovo ulje i ostale naše proizvode. Naša su vina do sada dobivala zlatne medalje. Vinarija će se otvoriti u ožujku. Smještena je odmah iznad Turističkog resorta Adriatic i dio je njega. Teško mi je reći koliko je ta investicija vrijedna jer je u obogaćivanje ponude uloženo puno rada i ljubavi prema ovom poslu - objašnjava Sabina Mikulić.

U rad hotela i turističkog naselja uključeni su supružnici Sabina i Igor Mikulić, a njihova djeca Adriana i Antonio treća su generacija Mikulića koja se bavi turizmom.

- Naša su djeca odrasla s turizmom. Mi na poslu uglavnom komuniciramo službeno, što je rezultiralo dobrim poslovno-partner­skim odnosima. Tajna našeg uspjeha i održivog poslovanja je u tome da sve bitne pozicije u našem poslovanju drže članovi obitelji te uz pomoć svojih djelatnika ostvaruju zavidne rezultate - ističe Sabina Mikulić.

Orebic, 020318.
Nova vinarija i hotel Adriatic u vlasnistvu obitelji Mikulic iz Orebica.
Na fotografiji: Hotel Adriatic.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX
 

Antonio Mikulić upravo završava studij hotelijerskog menadžmenta u Zagrebu. Posljednjih pet godina vodio je ronilački centar, a uskoro će, uz njega, voditi i novu vinariju. Prije otprilike pet godina stekao je diplomu voditelja ronioca, tako da je dobio ovlaštenje za vođenje gostiju s dozvolom za zaron na nekoliko lokacija.

Djeca ne smetaju, ali...

- Imamo šest zanimljivih lokacija na raz­ličitim dubinama od 15 do 40 metara gdje ronimo. Na jednoj od njih je 1982. godine potopljen teretni brod. Imamo grebene, zidove koji padaju sa 18 pa sve do 53 metra dubine i puni su koralja i ribe. Iako smo jedini ronilački centar na ovom području, problem je relativno kratka sezona. Najbliži takav centar, na Pelješcu u Žuljani, udaljen je više od 30 kilometara. Nekada ih je na području Orebića ili njegove okolice bilo šest, sedam, a u blizini našeg čak su bila tri ronilačka centra. Međutim, opstao je i radi samo naš. To je skup sport i u njemu su ulaganja velika. Teško se samo od toga može živjeti - pojašnjava Antonio Mikulić.

Sada mu je izazov uhodati vinariju, a smatra da to ne bi trebao biti problem jer Mikulići imaju vinograde na jednom od najboljih položaja u Hrvatskoj, Postupu.

Orebic, 020318.
Nova vinarija i hotel Adriatic u vlasnistvu obitelji Mikulic iz Orebica.
Na fotografiji: Hotel Adriatic.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX
 

- Za profesionalnu proizvodnju vina odlučili smo se zato što su cijene grožđa pale i ne isplati se prodavati ga. Zato smo se odlučili sami pokrenuti proizvodnju. Vinarija će biti brzo gotova. Za početak ćemo proizvoditi otprilike 15.000 boca vina. Poslije ćemo vidjeti kako ćemo i u kojem smjeru razvijati posao. Jedino oko visoke razine kvalitete nećemo popuštati. Proizvodimo samo dvije vrste vina - Postup i Postup Selecton - don Josip. Već smo davali vino na ocjenjivanje i na zadnjoj Sabatini dobili smo zlatnu medalju - kaže Antonio.

Njegova sestra Adriana privela je kraju studij ekonomije poduzetništva u Zagrebu, a radno mjesto čeka je u hotelu.

Boutique Hotel Adriatic - Adults only iz Orebića nije jedini, ali svakako je među malobrojnim smještajnim objektima u Hrvatskoj koji u kontinuitetu od 2012. godine do danas na Booking.comu ima ocjenu 9,5. Na Danima hrvatskog turizma 2017. dobio je nagradu “Turistički cvijet” za najbolji mali obiteljski hotel, a 2016. na Danima hrvatskog turizma nagradu “Adrian” kao najbolji mali i obiteljski hotel u Hrvatskoj. Hotel je od 2016. nositelj certifikata Luxury travel guide.

Orebic, 020318.
Nova vinarija i hotel Adriatic u vlasnistvu obitelji Mikulic iz Orebica.
Na fotografiji: Hotel Adriatic.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX
 

Zgrada u kojoj je smješten, prema riječima Igora Mikulića, sagrađena je u 16. stoljeću i u njoj je najprije bila crkva. Potom je u njoj bila građanska škola, a nakon toga trgovina i neki drugi sadržaji.

- Mi smo je kupili 2008. godine. Hotel smo planirali otvoriti 2010., ali nije baš sve išlo kako smo zamislili. Uz puno truda i administrativnih barijera, uspjeli smo ga otvoriti u kasno proljeće 2012. Hotel Adriatic je mali obiteljski hotel, koji je kategoriziran s četiri zvjezdice. Ima šest smještajnih jedinica i jedini je hotel na Pelješcu otvoren čitavu godinu - napominje Igor Mikulić.

U turističkim krugovima ovaj je hotel poznatiji po načinu pozicioniranja na tržištu. Iako je u destinaciji koja nije ni približno iskoristila svoje turističke potencijale niti se posebno turistički pro­filirala, Boutique Hotel Adriatic se na tržištu pozicionira kao hotel u kojem odsjedaju samo odrasli. Takvu odluku obitelj Mikulić nije donijela zato što bi im smetala djeca, nego iz drugog, razumljivog razloga. Tako su odlučili jer je u hotelu izložen velik broj vrijednih eksponata iz poznate tradicije orebićkih pomorskih kapetana. Sve sobe unutar hotela krasi antikni namještaj. Vanjski dio restorana Stari kapetan, koji je smješten unutar hotelske zgrade te ima veliku terasu, krasi jedinstvena replika jedrenjaka iz 17. stoljeća.

Specijal JL
Orebic, 020318.
Nova vinarija i hotel Adriatic u vlasnistvu obitelji Mikulic iz Orebica.
Na fotografiji: Vinarija obitelji Mikulic.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX
 

Kako bi gostima predstavili destinaciju kroz sva osjetila, na jelovniku su jela koja se pripremaju po domaćoj, tradicionalnoj recepturi. U ponudi su isključivo pelješka crna i korčulanska bijela vina.

Sabina Mikulić kaže da su gosti njihova hotela uglavnom Amerikanci, Britanci, Skandinavci i drugi turisti iz zapadne Europe.

Stotine apartmana, nijedan hotel

Glavni su nedostaci Orebića kao destinacije, prema mišljenju Sabine Miku­lić, prometna izoliranost, neprofiliranost destinacije, visoki troškovi poslovanja... Na Pelješcu je, kako otkriva, od 2012., kada su otvorili hotel, pa sve do sada proradilo nekoliko stotina apartmana, ali nijedan hotel. Troškovi poslovanja malih hotela isti su kao i za velike hotele.

- Mali su hoteli po kategorizaciji Minis­tarstva turizma svrstani u kategoriju hotela i njihove specifičnostini po čemu nisu izdvojene. Razni fiskalni i parafiskalni nameti otežavaju poslovanje. To je i glavni razlog otvaranja sve većeg broja apartmana umjesto hotela, što nikako nije u skladu sa Strategijom razvoja hrvatskog turizma - navodi Sabina Mikulić.

Ipak, ima i dobrih vijesti. Pelješki most donosi veliko olakšanje jugu Dalmacije. - Proći preko Neuma ljeti prava je avantura - kaže Sabina Mikulić.

Orebic, 020318.
Nova vinarija i hotel Adriatic u vlasnistvu obitelji Mikulic iz Orebica.
Na fotografiji: Soba u hotelu Adriatic.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX
 

Za ovu sezonu značajnije su i povisili cijene.

- Željeli smo se izdvojiti jer smo posebni, ne samo po vrijednosti našeg objekta nego i po našoj usluzi - kaže Sabina.

Mikulići podržavaju i investicije koje u podizanje razine svoje usluge rade veliki hoteli u Orebiću. - Međutim, čim ti hoteli ili barem jedan od njih ne želi raditi čitavu godinu, to dovoljno govori o našoj destinaciji. Imamo povremeno ponude za seminare i poslovna događanja, ali ih je teško organizirati jer Orebić nema adekvatnu dvoranu. Zato se u ovom tre­nutku, osim plaže i mora, možemo osloniti na vinski turizam. Lovni turizam je zanemaren, tako da imamo samo nekoliko grupa koji dolaze u lov na muflone. Tu bi se promidžbom moglo učiniti više jer imamo specijalizirane vodiče, a lovci su jako dobri gosti - pojašnjava.

Sabina Mikulić kaže da jedva čeka da se dovrši gradnja novog hotela u Orebiću, koji grade vlasnici poznate vinarije Korta Katarina. - Njihovi arhitekti su naši su gosti i odsjedaju kod nas. Takav objekt, koji izgleda impozantno, uvelike će pomoći razvoju destinacije. Posljednji hotel u Orebiću koji je otvoren bio je upravo naš. Dakle, već šest godina nema nijednog novog hotela, a Orebić je u Dubrovačko-neretvanskoj županiji druga destinacija po broju dolazaka i noćenja. Međutim, problem je što su struktura i kvaliteta smještaja u većini slučaja ispod prosjeka, pa je ponuda kao takva dugoročno ne­perspektivna - ističe Sabina Mikulić.