Ivan Golubić

Od studenta do biznismena: Svojim pametnim biciklima oduševio i Arape

AUTOR:

  • Petra Plivelić

OBJAVLJENO:

16.3.2018. u 22:53

AUTOR:

  • Petra Plivelić

OBJAVLJENO:

16.3.2018. u 22:53

Neja Markičević / CROPIX

Kada smo prije dvije godine pisali o Ivanu Golubiću, bio je mladi inovator, student koji je uz ispite na faksu i honorarni posao svaki slobodni trenutak provodio prebirući po alatima u garaži i stvarajući moderni električni bicikl uz pomoć prijatelja koji je trebao studentima olakšati život. Sad je sklopio posao života.

- Baš nakon članka u Jutarnjem preko LinkedIna mi se javio Luka Beban, odvjetnik iz Zagreba kojeg je oduvijek zanimala matematika, ali mu se to nije dalo učiti pa je otišao na pravo, ali je nastavio tražiti nekoga s kim će kliknuti. Zajedno smo osnovali tvrtku Mobile Vehicle Technology (MVT) u Pisarovini kraj Zagreba, a sada smo s našim pametnim biciklom Grunner X ušli na golemo tržište Bliskog istoka - rekao nam je 21-godišnji Golubić koji je u kratkom roku od studenta postao uspješan biznismen.

Darko Tomaš / CROPIX
 

Veliki ugovor

Naime, njegov bicikl oduševio je Arape.

- U Dubaiju smo bili desetak dana početkom mjeseca i uspjeli dogovoriti posao s najvećim bliskoistočnim telekomom kako bi se bicikli mogli voziti Ujedinjenim Arapskim Emiratima jer je Grunner X stalno povezan na internet i u njih se ugrađuju SIM kartice. Stoga ih sad moramo prilagoditi njihovoj platformi i početi ugrađivati njihove kartice - otkrio nam je Golubić čija je tvrtka u partnerskom odnosu s tvrtkom Arabco Smart Technology iz Dubaija, čiji je direktor Hrvat Petar Galović.

- Galović je istražio tamošnje tržište i dogovorio nam nekoliko sastanaka sa zainteresiranim tvrtkama, odnosno on nas je pogurao, kao i pametne klupe Ivana Mrvoša koje se mogu vidjeti u Dubaiju. Sada su osim telekoma za naše bicikle zainteresirane neke državne institucije u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a o čemu je točno riječ, još ne smijemo otkriti. Svakako, riječ je o velikoj narudžbi - rekao je mladi genijalac koji je u Dubaiju pregovarao s deset tvrtki i nekim privatnim korisnicima, a sada se sprema raditi bicikle prema njihovim specifikacijama.

Prije dvije godine napravio je tek prototip bicikla koji je bio dokaz da tehnologija koju je zamislio doista radi i da je izvediva, a njegov pametni bicikl Grunner X sada je serijski proizvodni model. Odnosno, prvi smart bicikl koji se prilagođava terenu, ima sustav za optimizaciju potrošnje na električnim vozilima, a s jednim punjenjem od pola sata može voziti čak 350 km.

Konstantno je povezan na internet zahvaljujući 3G/4G konekciji, ima live video stream s kamere na biciklu, mogućnost slanja notifikacije korisniku s fotografijom lopova, sustav umjetne inteligencije koji stvara bazu podataka skupljanjem podataka iz prometa od svakog zasebnog korisnika te se tako omogućuje donošenje odluka ovisno o okruženju svakog pojedinog bicikla ili vozila, odnosno svaki bicikl je personaliziran. Hardversko rješenje sustava je u oblaku, GCloud web sustavu, pomoću kojeg korisnici mogu pregledati svoje rute, performanse i napredak u virtualnim utrkama. K tome, nedavno je puštena i aplikacije za pametne telefone Grunner Mobile koja omogućava upravljanje svim parametrima bicikla putem korisnikova pametnog telefona.

- Ideje se kod mene rađaju svakodnevno, dok gledam kako bi nešto bilo lakše, bolje ili zanimljivije. Primjerice, u početku, kad sam krenuo u srednju školu u Zagreb iz Pisarovine koja je od Zagreba udaljena pet kilometara, trebao mi je prijevoz za tih pet kilometara kako bih se onda do škole mogao ukrcati na ZET-ov bus. Volio sam biciklizam, ali sam se i malo ulijenio i pomislio sam kako bi bilo dobro imati bicikl na kojem ne moram toliko pedalirati, pa sam napravio svoj prvi prototip električnog bicikla. Od tada se ideja s biciklom samo nastavila razvijati i poboljšavati - ispričao nam je Golubić koji je u međuvremenu od studenta postao inženjering menadžer u tvrtki u kojoj je ujedno jedan od osnivača i suvlasnika.

 

Obiteljski posao

Danas imaju partnersku tvrtku u Zelini koja radi mehaniku bicikala, tvrtka u Zagrebu radi tehniku, a u Golubićevoj rodnoj Pisarovini bicikli se sastavljaju. S obzirom na to da su u tvrtki MVT zaposleni samo Golubić, Beban i još jedan radnik, sastavljanje je postao obiteljski posao.

- Uskače Lukina supruga i moja cura i roditelji, svi! Uspijemo u mjesec dana isporučiti pet do deset bicikala, no dio proizvodnje za veće količine morat ćemo preseliti izvan Hrvatske - otkrio je Golubić koji kaže da razmišljaju o Kini i Njemačkoj. Preseljenje je svakako izgledan scenarij jer narudžbe će premašiti godišnji cilj od 150 komada Grunnera X, jer su u tijeku dogovori s desetak kupaca iz UAE, a kako nam kaže Ivan, to su sve veliki igrači koji ne računaju na po pet bicikala, nego znatno veće količine.

- U UAE postoji veliki interes za sve što u imenu ima ‘smart’ jer je njima cilj da Dubai tijekom nekoliko godina postane najpametniji i najčistiji grad na svijetu. Osim što su najnoviji model i softversko rješenje oduševili na najvećem simpoziju za nove tehnologije ITXPO na Bliskom istoku, bicikl se svidio i lokalnoj ekipi koja nam je prilazila i fotkala se s biciklom dok smo ga vozili Dubaijem kako bismo testirali temperaturu i tlo - rekao je Golubić koji kaže da su prije polaska posljednji put vozili bicikl u Zagrebu na snijegu, a zatim su sletjeli u Dubai na pijesak i zimskih 30 stupnjeva.

Neviđena atrakcija

- Ljudi su nam prilazili i htjeli su isprobati bicikl, a najveća im je fora što se ne mora pedalirati i što se otključava mobitelom. Bicikl je bio neviđena atrakcija na cestama i na plaži, gdje smo ga fotografirali, jer tako nečeg još nema na njihovu tržištu - dodaje. Bicikl X nosi dizajnerski potpis bivšeg Lamborghinijeva dizajnera Darija Dropučića iz hrvatske tvrtke Absolute Design, a tvrtka MVT priprema i manji model za gradsku vožnju Grunner City. Cijena X-a je od 5 do 7 tisuća eura po komadu, City-a oko tri.

Daleko je Dropučić stigao od dječaka koji je čitao knjige o životu Elona Muska i Stevea Jobsa dok su se njegovi vršnjaci bavili Harryjem Potterom.

Planira se vratiti na fakultet, na diplomski studij, kaže, ali tek kad malo prođe ova bura. Bizarno je da njegova tvrtka već surađuje s TVZ-om na nekoliko projekata, a studenti će k njemu dolaziti na praksu.