Hrvatica u kulinarskom showu

Nutricionistica iz Velike Gorice: 'Ostvarit ću san, bit ću kulinarska zvijezda u Turskoj!'

AUTOR:

  • Marina Klepo

OBJAVLJENO:

3.4.2019. u 11:02

AUTOR:

  • Marina Klepo

OBJAVLJENO:

3.4.2019. u 11:02

Velika Gorica, 140319.
Centar grada.
Marina Jaksic, poduzetnica i voditeljica kulinarskoh showa kojeg snima za tursko trziste.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomas / CROPIX

Marina Jakšić, poduzetnica i voditeljica turskog kulinarskog showa

Većina onih koji se u Hrvatskoj odluče pokrenuti vlastiti biznis, čine to zato što nemaju drugog izbora. Tridesettrogodišnja Marina Jakšić iz Velike Gorice sigurno se ne uklapa u taj statistički prosjek; ona ima puno ideja i veliku želju za uspjehom. Već se okušala u više poslova, a i sada ih nekoliko radi istodobno, njezin konačni cilj mnogo je ambiciozniji, osvojiti tursko tržište. Trenutačno se priprema za pokretanje kulinarske emisije na jednoj od turskih televizija koja će se zvati “Izmir food: Yabanci Yapiyor”, što znači strankinja kuha hranu iz Izmira.

U ostvarenje neobične ideje, ili svoga sna, ta je ambiciozna djevojka uložila već mnogo. Dobro je ovladala turskim jezikom, a s dvije producentske kuće, iz Hrvatske i Turske, snimila je promotivne videomaterijale koji pokazuju kako to izgleda kad strankinja kuha turske specijalitete. Producentske kuće, čini se, također vjeruju u uspjeh Marine Jakšić. Snimljene materijale na turskom, engleskom i hrvatskom jeziku šalju na brojne adrese u Turskoj, uključujući više desetaka televizijskih kanala. No, njihov odgovor Marina neće čekati skrštenih ruku, ona se već sprema na put u Izmir kako bi obišla potencijalne partnere, odgovorila na moguća pitanja i dala potrebna objašnjenja.

- Ideja se rodila prije pet godina, kad sam živjela u Izmiru. Budući da nisam radila, morala sam naći neku zanimaciju. Kuhanje za prijatelje i učenje turskog jezika nametnulo se gotovo kao prirodan izbor - rekla je Marina. Za nju nisu važni samo okusi i mirisi, nego i nutricionistički aspekt pripremanja hrane.

Radi u prodaji i kao model

Nakon što je diplomirala biologiju na PMF-u, magistrirala je nutricionizam na zagrebačkom Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu. Na neki način ostala je u medicinskoj struci jer radi kao agent za kompaniju koja se bavi prodajom stomatoloških i farmaceutskih proizvoda. Osim toga, dijeli vlasništvo u obiteljskoj tvrtki koja se također bavi prodajom, mnogo je radila i kao model za reklamne agencije, vodila je i neke televizijske emisije, ali nadasve voli putovanja, otkrivanje novog i drukčijeg.

- Sve svoje znanje i iskustvo želim objediniti i napraviti nešto jedinstveno, originalno… Uvjerena sam da je to upravo kulinarski show za tursku televiziju - kaže Marina. Kad žena u Turskoj kuha, i nije to neka originalnost. U zemlji razvijene gastronomije, gdje mnogi kuhanje osjećaju svojim pozivom, zacijelo treba ponuditi još nešto.

Kao nutricionist, smatra, uvijek će gledateljima moći dati informaciju više, primjerice, što sadrži pojedina namirnica ili koliko kalorija ima jedna baklava. Osim toga, vjeruje da se turskom gledateljstvu može nametnuti kao strankinja koju zanima turska kultura, koja promiče multikulturalnost, razmjenu ideja i recepata, nutricionizam, zdravstveni turizam. Zašto baš Turska?

Od svih zemalja koje je posjetila Marina priznaje da je najsnažniji dojam na nju ostavila upravo Turska, njezina šarolikost, bogatstvo ponude i gostoprimstvo. Sam Izmir, treći turski grad po veličini, s brojem stanovnika kao cijela Hrvatska, kaže da je otvoren i vrlo ugodan za življenje, na neki način sličan Splitu. U njemu je provela gotovo cijelu godinu, s tadašnjim dečkom koji se u rodni grad vratio nakon što je dvije godine radio kao baletan u Hrvatskom narodnom kazalištu. Iako su se na kraju razišli, ljubav prema Izmiru i Turskoj očito se nije ugasila. Ona želi biti zvijezda Izmira.

Emisija, kuharica, restoran

S dobrim instinktom za biznis Marina u Turskoj vidi još nešto, veliko tržište za realizaciju svoje ideje. “To je zemlja koja ima 80 milijuna stanovnika, ne računajući brojne iseljenike u Njemačkoj i Austriji. Znači, postoji veliki potencijal za dobivanje sponzora i oglašivača, općenito, za razvoj biznisa.” Na pitanje koliko je dosad uložila u ostvarenje svoje ideje, ova odlučna djevojka kaže: “Mnogo”. Kao prvo, to je učenje turskog jezika. Nakon što se vratila u Zagreb, nastavila je s učenjem iako nije bilo lako naći profesora turskog. No, uspjela je dogovoriti individualni tečaj s izvornim govornikom. Njezin turski još nije savršen, ali u slučaju jedne strankinje, smatra, to može biti i simpatično. Ipak, sasvim je dobar da može voditi emisiju.

Dvije producentske kuće s kojima radi u ovoj su fazi njezini sponzori i osiguravaju tehničku podršku projektu, uključujući najam kuhinje, opskrbu namirnica i snimanje priloga. Spremne su financirati ideju, neovisno o tome hoće li uspjeti. Uspije li, plan je snimati emisije u Hrvatskoj i Turskoj, a trajale bi od sedam do 15 minuta.

Međutim, pokaže li se potrebnim, Marina je spremna i preseliti se u Izmir. Osim emisije u pripremi je web stranica, priprema i turski kuharicu s 150 recepata, a ako sve uspije ima odgovor i što dalje: novac bi investirala bi u otvaranje turskog restorana u Zagrebu.