Ivica Katavić

Novi predsjednik Udruženja trgovine HGK: 'Zagovaram potpunu zabranu rada nedjeljom'

Kupci se sve više okreću manjim i intimnijim trgovinama i napuštaju hipermarkete
Ilustracija
 Profimedia, Alamy

Ivica Katavić, predsjednik Uprave križevačkog KTC-a, dobio je još jednu predsjedničku titulu i zasjeo na čelo Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore. U svom mandatu inzistirat će na trima ključnim stvarima: podizanju kvalitete, usklađivanju zakonskih akata u trgovini na malo i rješavanju svakodnevnih problema s kojima se suočavaju trgovci na malo.

Ivica Katavić preuzeo je upravljanje KTC-om u siječnju ove godine, nakon što ga je 25 godina vodio njegov otac Ivan Katavić. Na goruće pitanje o trgovinama, ono o radu nedjeljom, odgovara jasno.

- Ne mogu govoriti u ime Udruženja, nego u svoje vlastito, no zagovaram potpunu zabranu rada nedjeljom! KTC nedjeljom radi skraćeno, do 14 sati, i svi su nam zahvalni na tome.

Za blagdane

Blagajnice imaju osmijeh na licu, a kupcima nije problem jednom na tjedan jesti kruh koji je star dan. Također, na vjerske blagdane uopće ne radimo jer smatramo da tada svi trebaju biti s obitelji. Mi, kao Udruženje, ne smijemo dopustiti da nam drugi kroje sudbinu i moramo se aktivno uključiti u raspravu o tom važnom pitanju - rekao je Katavić.

Na pitanje o stanju hrvatske trgovine u odnosu na zapadne zemlje, novi šef Udruženja trgovine odgovara kako smo “na kraju tranzicijskog razdoblja i polako se dižemo, posebno nakon što su se domaće trgovine uspjele obraniti od zapadnjačke konkurencije neograničenog budžeta”.

Za njegovu zamjenicu izabrana je članica Uprave Plodina Mirjana Palada Kmetović. Na plenarnoj sjednici Vijeća Udruženja trgovine predstavljena je “Analiza trgovine na malo u razdoblju od 2007. do 2018. godine” Ivana Damira Anića s Ekonomskog instituta. Prikupljeni podaci pokazuju da se trgovina na malo počela oporavljati 2014. godine, najviše zbog porasta BDP-a, povećane potrošnje kućanstva i snažnog optimizma koji je zavladao gospodarstvom općenito.

Kvartovski dućani

Isto se nastavilo i ove godine, u prvih osam mjeseci promet u trgovinama na malo porastao je za 3,7 posto, a više se kupovalo u svim specijaliziranom trgovinama osim u onima koje prodaju prehrambene namirnice.

Zanimljivo je da se kupci sve više okreću manjim i intimnijim trgovinama i napuštaju hipermarkete, a kupuju najviše u supermarketima (prodavaonica čiji asortiman uglavnom čine prehrambeni proizvodi, ali nudi i ostale, neprehrambene artikle). Broj malih, kvartovskih prodavaonica nije se promijenio od 2007. godine do danas. U promatranom razdoblju kupci su najviše trošili na hranu i bezalkoholna pića, no taj se udio ipak smanjuje. S druge strane, povećava se udio osobne potrošnje na stanovanje i energente.

Trgovina u Hrvatskoj ne manjka, po njihovoj gustoći deveti smo u Europi (314 metara četvornih trgovina na 1000 stanovnika), no tu brojku uglavnom ne čine mali obrtnički trgovci, čiji se broj jako smanjio. Očekuje se da će trgovina na malo rasti i 2019. godine, po stopi od 3,5 posto, a analiza trgovcima preporučuje da se okrenu inovacijama, automatizaciji i konsolidaciji tržišta, ali i da pripreme širok asortiman proizvoda, zdravstvenih i dijetnih, za kupce starije dobi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 21:21