Menadžeri za 2019.

Luka Abrus i Viktor Marohnić: Odlučili su pomoći novoj generaciji mladih inovatora

Svoje iskustvo, startup-dvojac odlučio je prenijeti na sljedeću generaciju
Luka Abrus i Viktor Marohnić, Pet minuta i Shoutem
 Arhiva / HANZA MEDIA

Što su postigli?

Kao osnivači uspješnih zagrebačkih IT tvrtki Pet minuta i Shoutem, objavili su da su pokrenuli fond od 100 tisuća eura za investicije u startupove koji su nazvali Five Labs. Kažu da žele pomoći novim generacijama da naprave bolje i veće stvari od njih. Zato su pozvali zainteresirane da im se jave, a oni koji budu izabrani imat će pristup u urede njihovih tvrtki gdje će uz njihov nadzor razvijati vlastiti posao.

Zašto je to važno?

Zato što je danas već iskusni startup-dvojac odlučio svoje znanje prenijeti na sljedeću generaciju i zato što to, kao ni većina drugih filantropskih akcija uspješnih poduzetnika, dosad u Hrvatskoj još nije postalo uobičajeno (čast iznimkama poput Nenada Bakića, Ive Špigela i šačice poslovnih anđela). Sama činjenica da imaju stotinjak tisuća eura ”viška” koji su spremni uložiti u novu generaciju startupova dosta govori o njihovu poslovnom uspjehu, ali i o njihovu načinu razmišljanja o tome kako su uspjeli i s čime su se na tom putu morali boriti.

Kako posluju?

Ovako ih je nedavno predstavio Jutarnji: Njihova zagrebačka tvrtka Pet minuta razvija mobilne aplikacije i godinama je u vrhu u Hrvatskoj kao njihov izvoznik, a u prošloj je godini imala prihod od 40 milijuna kuna s prosječnom neto plaćom od 10 tisuća kuna i 70 zaposlenih. Imaju i osječki te njujorški ured, a ukupno, kažu, rade s 200-tinjak ljudi i trenutačno su aktivni na 15-ak projekata.

Što će učiniti u budućnosti?

Dvojac Abrus Marohnić ne skriva da ima velike ambicije na svjetskom tržištu. Zasad su fokusirani na američko, i to se dosad pokazalo opravdanom odlukom. Takvi bi trebali biti i oni koji će se natjecati za Five Lobovih 100 tisuća eura. Abrus i Marohnić samouvjereno tvrde da svaki euro njihove investicije vrijedi barem 10 eura koje startupovi mogu sami pronaći na domaćem tržištu kapitala. Uz novac, oni im mogu ponuditi čvrste kontakte u globalnoj novatorskoj zajednici, a u svojem timu zaposlili su vrsne (oni kažu – najbolje) stručnjake za razvoj, projekte i marketing.

Tekst u potpunosti preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Naslovnica Globusa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 07:54