Susret u Svetoj Nedelji

Evo tko su prvi ljudi Porschea i Hyundaija koji će Plenkoviću ispričati o investicijama

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.6.2019. u 10:58

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.6.2019. u 10:58

Goran Mehkek / Damjan Tadić / REUTERS/Lukas Barth / Screenshot: LinkedIn

Lutz Meschke, Thomas Schemera, pogon Rimac Automobila i Andrej Plenković

Nakon jučerašnjeg sastanka u Banskim dvorima, šef tvrtke Rimac automobili, Mate Rimac, i premijer Andrej Plenković dogovorili su veliki obilazak Rimčevog pogona u Svetoj Nedelji u petak.

Na trosatni sastanak u Svetu Nedelju, na kojem bi se trebalo govoriti o potencijalima domaće autoindustrije, svoj dolazak potvrdili su i ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić, ministar gospodarstva Darko Horvat te ministar financija Zdravko Marić, a predviđen je dolazak i ministrice obrazovanja Blaženke Divjak.

Delegacija vladajućih tamo će, iz prve ruke, poslušati iskustva ulaganja u Hrvatsku od Rimčevih dioničara, predstavnika svjetskih autmobilskih tvrtki Porsche, Hyundai i Kia koji su u Rimac automobile proteklih godina uložili ukupno 100 milijuna eura. Očekuje se tako izlaganje Lutza Meschkea, glavnog direktora Odjela financija u Porscheu, Thomasa Schemera, voditelja globalne strategije proizvoda u Hyundaiju, te predstavnika Kije.

Screenshot: LinkedIn

Thomas Schemera,inženjer Hyundaija

Jedan od najvećih svjetskih stručnjaka za vozila visokih performansi

Nijemac Thomas Schemera, 55-godišnji inženjer Hyundaija slovi kao jedan od najvećih svjetskih stručnjaka za vozila visokih performansi. Studirao je strojarstvo na njemačkom Sveučilištu, a poslije i ekonomiju. Svoju karijeru započeo je kao projektant u BMW-u 1987. godine. U njemačkom se automobilskom divu zadržao 30 godina, obavljajući funkcije potpredsjednika odjela prodaje, marketinga i vozačkog iskustva u Europi i Kini. Nakon što je Hyundai lani osnovao poseban odjel za vozila visokih performansi, Schemera je prešao u njihove redove kao voditelj tog odjela.

 

 

German carmaker Porsche AG, CFO Lutz Meschke attends the company's annual news conference in Stuttgart, Germany, March 17, 2017. REUTERS/Lukas Barth - LR1ED3H0THT7I
REUTERS

Lutz Meschke, CFO Porschea

Igra futsal, a radio je i u Hogo Bossu

Nijemac Lutz Meschke, 53-godišnji ekonomist, u Porsche je došao 2001. godine kao voditelj odjela računovodstva. Osam godina poslije postao je glavni direktor financija i IT-ja, a od 2015. zamjenik je predsjednika izvršnog odbora Porschea. Završio je poslovnu administraciju na Sveučilištu Cologne, a odmah nakon studija dobio posao u velikoj revizorskoj tvrtki KMPG, a poslije toga radio je i za modnu kuću Hugo Boos. Velik je fan sporta, a igrao je poziciju veznjaka u futsal klubu FC Britannia 08 Solinger.

 

 

Zašto zaostajemo

Rimac će s vladajućima podijeliti rezultate svoje studije na kojoj su radili dvije godine, a koja analizira zašto Hrvatska u sektoru autoindutrije zaostaje za ostalim, nama bliskim, zemljama Europe i zašto su nas sve runde investicija zadnjih desetljaća naširoko zaoblazile.

- Želimo naša iskustva podijeliti da bi autoindustrija investirala u Hrvatsku. Propustili val kada je autoindustrija krenula iz zapadne u istočnu Europu i firme investirale u Češku, Slovačku, Sloveniju, Srbiju, a to je Hrvatska prespavala - komentirao je Rimac netom poslije sastanka u Banskim dvorima.

Rimac će, također, govoriti o obrazovnim strategijama koje bi mogle oživiti domaću autoindustriju, ali i o detaljima Rimac Campusa, koji planira izgraditi u blizini Zagreba i uložiti, prema neslužbenim procjenama, 100 milijuna eura. Kako je najavio, tamo će preseliti cjelokupni pogon i otvoriti radna mjesta za 2000 ljudi. Rimac bi u petak mogao otkriti i tko je investitor najavljenih novih ulaganja od 150 milijuna eura, koje je spomenuo još u svibnju.

Podsjetimo, jučerašnji je sastanak rezultat višemjesečnih dogovora između Plenkovića i Rimca koji se prošli mjesec za Jutarnji list požalio da nikako ne može dobiti termin za sastanak s premijerom.

- Znaju oni za moje ideje. Već sam ih u par navrata spomenuo. Hoću ih prezentirati vrhu Vlade, ali još nismo uspjeli uskladiti termine. Dao sam im datume u sljedeća dva mjeseca kad sam dostupan i čekam povratnu informaciju - kazao je tada Rimac.

19 mjera

Premijer se, evo do sada, nije oglasio niti posjetio Svetu Nedelju. Međutim, Rimac nije čekao skrštenih ruku već je u svibnju s javnosti podijelio 19 mjera za razvoj autoindustrije u Hrvatskoj. Upozorio je tom prilikom Vladu da smo mogli imati do 50 tisuća novih radnih mjesta u toj industriji, ali i gotovo pola milijarde dolara više u proračunu da smo pravovremeno krenuli u privlačenje takvih investicija. Kao što su to činile zemlje u okolici - Češka, Slovačka i Mađarska.

- Da se razumijemo, ja ne tražim ništa od Vlade. Sve što radim je da potaknem Vladu da napravi prave stvari da dovuče autoindustriju u Hrvatsku. Dokazao sam da je to moguće - kazao je tada Rimac.

Očekuje se da će Rimac s premijerom raspraviti konkretne mjere koje je prvo predstavio na Croatia E-mobility Forumu, u organizaciji Jutarnjeg lista, gdje je, među ostalim, predlažio da se omogući ulazak zaposlenika u vlasništvo tvrtke te da se smanje porezi na visoke plaće. Da sveučilišta u svoje programe uključe strojno učenje, umjetnu inteligenciju i električni inženjering te zapošljavaju profesore iz STEM-a sa znanstvenom reputacijom.

Također, spomenuo je da bi tada država trebala uvesti olakšice za tvrtke orijentirane na istraživanje i razvoj te preuzeti aktivniju ulogu u suradnji sa stranim investitorima.

Rimac je spomeno i da bi se stranim zaposlenicima automobilskih tvrtki trebalo omogućiti privremeno stanovanje te podrška države u traženju posla za zaposlenikova partnera ili partnericu. Trebalo bi također legalizirati testiranje autonomnih automobila na javnim cestama, osnovati institut za električna i autonomna vozila te institut za umjetnu inteligenciju, osnivati centre kompetencija... Što će na sve to reći premijer, vidjet će se u petak.