Poslovna mudrost

Emocionalno inteligentni ljudi na radnom mjestu ne rade ove stvari

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

17.11.2019. u 16:25

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

17.11.2019. u 16:25

Business negotiation, male partners arguing, funny easygoing woman keeping calm in stressing situation, meditating with composed smile, dealing with emotional angry customer, stress management concept, Image: 347235401, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija; poslovni sastanak

Unatoč tome što emocionalna inteligencija i radno ozračje na prvi pogled djeluju kao oksimoroni, oni su u stvarnosti vrlo međuovisni.

Posao i plaća neodvojivi su dio identiteta svakoga od nas, a baš zato radno mjesto može postati uzrokom mnogih osobnih nesigurnosti, strahova i projekcija koji mogu zakomplicirati ionako kompleksan profesionalni odnos. Emocionalno inteligentni ljudi pronašli su uspješnu formulu kojom poslovan život drže daleko do svojih vlastitih osjećaja, a zahvaljujući tome često su i uspješniji na radnom mjestu, piše Forbes.

Ne donose pretpostavke

Jutro je započelo tako da je šef loše volje, a kolega koji je pod velikim stresom danas ima kratak fitilj? Reakcije kolega često doživljavamo osobno, čime preuveličavamo svoju ulogu u životnima ljudi oko sebe. Zbog takvog načina razmišljanja osjećamo se nesigurno, krivo i tjeskobno te jedva čekamo da završi dan i da se što prije vratimo u sigurnost svog toplog doma. Emocionalno inteligentni ljudi znaju povući granicu između stvarnosti i vlastitih tjeskobnih projekcija, zbog čega su osvijestili da dok su oni fokusirani na sebe i vlastite zadatke nitko neće biti pretjerano usmjeren na njih.

Ne pridaju si veću važnost od one koju stvarno imaju

Kolege koji 'na sva zvona' govore o tome koliko su zaposleni i pod stresom gotovo uvijek svojim suradnicima zapravo žele dati do znanja da su važni. Isto pravilo vrijedi i za one kolege koji svoje suradnike neprestano kritiziraju. Ukazivanjem na pogreške drugih, tvrde stručnjaci, oni sebi dižu samopouzdanje i daju si autoritet čak i onda kada ga u stvarnosti nemaju. Emocionalno inteligentni ljudi svjesni su svoje uloge u kolektivu i za nju im ne treba dodatan dokaz.

Ne vežu svoj osobni identitet s radnim mjestom

Upoznali ste osobu i prvo što će vas pitati nakon imena i odakle dolazite je što radite. Vaš odgovor na to pitanje, najčešće će zacementirati njihovu percepciju o vama. Taj jednostavni psihološki eksperiment dovoljno govori u prilog zaključku da je radno mjesto neodvojivo od osobnog identiteta. Baš zato, kada dođe do neočekivanog prevrata u karijeri često dolazi i do krize identiteta. Emocionalno inteligentni ljudi spoznali su da je njihov posao samo manji dio njihova identiteta, zbog čega ne pridaju toliku važnost svom radnom mjestu, a time su fleksibilniji u pronalasku nove profesije.

Poštuju da bi bili poštovani

Iako svi žele biti poštovani na svom radnom mjestu, samo nekolicina ljudi spoznala je da je nužan preduvjet poštovanja – poštivanje drugih. Ako želite da se vaše ideje uzmu u obzir, dužni ste razmotriti i prijedloge svojih suradnika, pa čak i onda kada se s njima i ne slažete.

Razumiju od kud dolazi novac

Emocionalno inteligentne osobe svoju plaću nikada ne uzimaju zdravo za gotovo, već je vežu uz neprestanu potrebu da se dodatno usavršavaju i profesionalno napreduju. Također, svjesni su iznosa kojeg je realno očekivati u fazi svoje karijere, kao i financijske strukture kompanije za koju rade. Da, posao i uloženo vrijeme imaju određenu protuvrijednost, ali emocionalno inteligentni ljudi svjesni su da im se unaprjeđenje neće ponuditi na tanjuru, već da za bilo kakvo napredovanje moraju zasukati rukave.

Poraz doživljavaju kao priliku

Ako svi ljudi imaju jednu zajedničku osobinu onda je to zaziranje od poraza. No, dok većina ljudi poraz doživljava kao negativnu ocjenu vlastitih sposobnosti, emocionalno inteligentni pojedinci poraz mogu interpretirati i kao priliku da se pokuša ponovno.

Zadržavaju poniznost

Poniznost je ključ uspjeha gotovo svake kvalitetne karijere. Neovisno o tome na kojoj ste poziciji, koliko mjesečno zarađujete ili kakav odnos imate sa svojim suradnicima, ako niste ponizni postat ćete imuni na konstruktivne kritike od kojih vaša karijere može samo dodatno napredovati. Gotovo ništa nije tragičnije od talentiranih pojedinaca koji toliko slijepo žele biti u pravu da su spremni zanemariti kritiku koja im je upućena u obliku savjeta.