Suhail Doshi

Donosimo savjete osnivača startupa koji je prikupio čak 77 milijuna dolara investicija

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

29.5.2018. u 12:58

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

29.5.2018. u 12:58

, Image: 77850497, License: Royalty-free, Restrictions: Specifically, you may not use the Images in ways or contexts that might reasonably be construed as pornographic, defamatory, libellous or otherwise unlawful;
Specifically, you may not use images depicting any model in any unduly controversial or unflattering context, unless accompanied with a statement indicating that the person is a model and the images are being used for illustrative purposes only., Model Release: yes, Credit line: Profimedia, ImageSource
Profimedia, ImageSource

Ilustracija

„Prikupljanje financijskih sredstava nije lako”, riječi su Suhail Doshija, osnivača startupa Mixpanel, koji je unazad 10 godina prikupio čak 77 milijuna dolara investicija.

Sve je počelo 2009. godine, kada se pridružio startup inkubatoru Y Combinator, putem kojeg je primio donaciju od 15.000 dolara.

Iste te godine, nastavio je s prikupljanjem sredstava, kaže Doshi, no naišao je na puno odbijenica. Njih čak 11. Dvojica ulagača predložili su da imenuje izvršnog direktora, a jedan mu je direktno rekao: nećeš uspjeti. To i nije bilo iznenađenje, nastavlja, s obzirom na to da su se našli usred recesije.

No, 2010. godine, njegov tim i on čudesno su prikupili 500.000 dolara. Od tada, prepričava Doshi za Business Insider, puno toga se promijenilo. Kapital je postao sve dostupniji i investicijski fondovi postali su sve spremniji uložiti tvrtke, i to u njihovim različitim fazama.

No, neke se stvari u tom području ipak nisu promijenile: još njime pretežito dominiraju muškarci, i prema tome, prisutna je pristranost. I, budimo realni, kaže Doshi, prikupljanje novaca i dalje je dosta naporno.

Doshi je zato dao nekoliko savjeta koje je naučio na tom teškom putu:

Uvjeravanje ljudi da investiraju u vašu tvrtku nije racionalno ili logično kao što mislite

Postoje dva glavna pokretača uspješnog prikupljanja novaca: vaš tim i vaša ideja. Nitko ne želi pomoći tvrtki koja je dosadna ili ima loše osnivače (tvrtke s izuzetnim stopama rasta su izuzetak).

Kad držite pitch, vaša prezentacije ne bi trebala biti osnovna komponenta vaše priče - to biste trebali biti vi. Prezentacije je samo pomoćni alat. "Napravio sam ovu pogrešku i nisam uspio prikupiti novac", poručuje. Važno je pokazati ljudima koliko znate, koliko ste privrženi i koliko ste uzbuđeni oko svoje priče. Sama prezentacija to nikada neće uspjeti.

I vrijedi naglasiti, priča Doshi, ne izrađujte eksponencijalne grafove nakon samo šest mjeseci rada. Nemojte upotrebljavati hiperbole i ne činite iznenađujuće procjene rasta za sljedećih pet godina. Pitchate pametnim ljudima koji mogu odmah namirisati ako ste nerealni.

Samo jedan osnivač trebao bi se usredotočiti na prikupljanje sredstava dok bi ostali trebali biti usredotočeni na postizanje cilja

Stavite svoj ego postrani ako mislite da je ovaj zadatak glamurozan. Nije. Prikupljanje sredstava je teško. Zabavnije je raditi na napretku tvrtke nego da vas svaki dan netko odbije.

Prikupite onoliko koliko vam treba, ne više

Nemojte prikupljati veliku količinu financijskih sredstava ako ne vrijedite još toliko. Ako prikupite 50 milijuna dolara, to znači da se vaša tvrtka mora prodati za 50 milijuna dolara kako bi vi zaradili jedan cent. Ako prikupite previše novaca, to bi vam moglo dugoročno naštetiti. Samo zato što jedan investitor misli da vrijedite 100 milijuna dolara, ne znači da to misle i ostali.

Prikupljanje investicija nije jednako uspjehu. Prikupite novac od pametnih ljudi sa strategijom

Vjerojatno to već znate, naglašava osnivač startupa Mixpanel, no vrijedi ponoviti, Vjerojatno ćete osjećati uspješno ako prikupite veliku svota novca. Možda ćete čak misliti i da ste bogati, a ustvari ste siromašni. Nemojte prirediti zabavu povodom nove investicije, radije ju imajte kada vaš novčani tijek postane pozitivan.

Jednog dana, netko mlađi, netko s lošijim proizvodom od vašeg, netko „slavan”, prikupit će više novca nego što ste vi to uspjeli. Ignorirajte to, kaže Doshi.

U početku, igrajte pametno: uzimajte novac od ljudi koji daju dodatnu vrijednost vašoj kompaniji, kao što su bivši osnivači startupova ili izvršni direktori. Pronađite ljude koji se mogu suosjećati s vama. To može biti ključno u tome hoćete li uspjeti ili propasti.

Naposljetku, ako naiđete na odbijanja, pokušajte se sjetiti da trebate naići na samo jedan "da" kako biste preživjeli i nastavili dalje.

Nitko ne poznaje vaše tržište kao i vi, stoga se nemojte obeshrabriti.

„Vjerujem u vas”, poručio je Suhail Doshi.