Portret menadžera

Čovjek koji je zadarsku tvrtku pogurao u svjetski vrh proizvođača orade i brancina

AUTOR:

  • Globus

OBJAVLJENO:

26.9.2019. u 10:54

AUTOR:

  • Globus

OBJAVLJENO:

26.9.2019. u 10:54

Zadar, 230819.
Goran Markulin, direktor tvrtke Cromaris koja se bavi uzgojem ribe.
Foto: Luka Gerlanc / CROPIX
Luka Gerlanc / CROPIX

Goran Markulin

Što je postigao?

Cromaris, kompanija kojoj je na čelu, a dio je velike Adris grupe, danas je sedmi u svijetu u proizvodnji orade i brancina, a u razvoj kompanije je od osnutka 2009. do danas uloženo milijardu kuna. Kad predstavlja kompaniju, Goran Markulin nikada ne propušta naglasiti da su proizvodi visoke dodane vrijednosti ključni element Cromarisove razlikovnosti u odnosu na konkurenciju, a udio prihoda od proizvoda dodane vrijednosti trenutno iznosi 43 posto, s ciljem da u nešto više od godinu dana dostigne 50 posto prodaje.

Zašto je to važno?

Proizvodnja s visokim udjelom dodane vrijednosti tek je nedavno postala obavezni dio rječnika uspješnih hrvatskih menadžera. Tu više nije riječ samo o količini ni samo o cijeni koju proizvod postiže na tržištu. Proizvod se u tom kontekstu ističe pred konkurentima na tržištu kreativnim dodatkom sirovini koji ga čini kvalitetnijim, privlačnijim, a često i sigurnijim za upotrebu. U Cromarisovu slučaju riječ je o najmodernijoj tehnologiji pakiranja ribe u svijetu koja je nakon velike investicije postala dostupna i na hrvatskom tržištu.

Kako posluje?

Cromaris danas zapošljava 520 ljudi. Kad ga je Adris grupa pokrenula 2009., imao je 184 radnika. U proteklom desetogodišnjem razdoblju Cromaris je prosječno rastao 22 posto godišnje. Markulin objašnjava kako kompanija slijedi jednostavnu poslovnu filozofiju: ”Nama potrošači diktiraju što ćemo proizvoditi i mi ih slušamo.” Visoka stopa rasta pokazuje da ima pravo.

Što će učiniti u budućnosti?

Markulin kaže kako je kapacitet Cromarisove proizvodne linije jako velik, pa zato u dvije do tri iduće godine očekuju proizvodnju između 300 i 400 tona filetiranih proizvoda u skin pakiranju. Takvih proizvoda zasad na tržištu nema, a do kraja godine sigurno će biti dostupni na tržištu Italije, a nakon toga Francuske i Njemačke. U kompaniji očekuju da najkasnije do početka iduće godine proizvodi budu distribuirani na četiri ključna tržišta.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa