Širenje u regiji

Mediji najavljuju ulazak Spara u Srbiju: Neće mirno gledati dolazak Lidla

Dnevnik Večernje novosti barata sa spekulacijama da će Spar od Agrokora kupiti Mercator S
Ilustracija: radnici u dućanu Spara
 Luka Gerlanc / Hanza Media

Ulazak trgovačkog lanca Spar na tržište maloprodaje u Srbiji jedna je od glavnih tema posljednjih dana u beogradskim medijima. Dok dnevni list Večernje novosti barata sa spekulacijama da će Spar od Agrokora kupiti Mercator S, portal B92 je dobio potvrdu iz Spara da će taj trgovački lanac ući na tržište Srbije, ali bez najava akvizicija.

- Imamo planove za Srbiju ali tek nakon što stabiliziramo tržišne pozicije u Hrvatskoj na čemu sada intenzivno radimo – izjavio je za B92 direktor Spara za istraživanje i razvoj Boštjan Brantuša. On je potvrdio da dio menadžmenta Spara posjećuje Srbiju i prati stanje na tamošnjem tržištu, ali da, otkrio je, ne postoje detaljni planovi s konkretnim rokovima ulaska u maloprodaju Srbije.

- Sam način ulaska na tržište Srbije ovisit će o trenutnoj situaciji na njemu – uzvratio je Brantuša na pitanje B92 hoće li Spar preuzimati postojeće trgovačke lance u Srbiji. Uporište za tvrdnje da će Agrokor prodati Mercator S u Srbiji mediji pronalaze u riješenosti novih vlasnika Agrokora da se posrnuli koncern usredotoči na sređivanje poslovanja u Hrvatskoj, pogotovo u Konzumu.

Opreznim najavama dolaska Spar nije razuvjerio one u Srbiji koji smatraju da taj maloprodajni trgovački lanac neće mirno promatrati ulazak Lidla na tamošnje tržište. Do kraja tekuće godine Lidl, najveći konkurent Spara u ovom dijelu Europe ali i na drugim tržištima, trebao bi otvoriti prve trgovine u Srbiji.

Procjenjuje se da će u prvom valu ulaganja Lidl napraviti mrežu od 20 trgovina u većim gradovima Srbije. Boštjan Brantuša izrazio je uvjerenje kako tržišta u bivšim jugoslavenskim republikama nisu prezasićena maloprodajnim trgovačkim lancima te da još ima mjesta za 'nove igrače'.

- Poznajem prilike u Sloveniji, gdje sam radio 25 godina, ista je svojedobno bila situacija kao sada u Srbiji. Veliki trgovački lanci počeli su dolaziti jedan za drugim, pokazalo se da ima mjesta za sve, ako se pokažete boljim za kupca od konkurencije – ustvrdio je Brantuša za B92.

U Srbiji trenutno posluje 45 lokalnih i regionalnih maloprodajnih lanaca, no procjenjuje se da čak 70 posto trgovine zapravo drže mali dućani, tržnice i različite 'tezge'. Svega devet posto tržišta u susjednoj državi drže hipermarketi.

Utoliko analitičari srpskog tržišta maloprodaje veće šanse za tržišni prodor daju Lidlu koji u pravilu ima jeftinije cijene od konkurencije, nego Sparu, ako u kratkom roku dođe do njegova ulaska u Srbiju. Mediji u susjednoj državi podsjećaju da se ulazak Spara na tamošnje tržište uvelike najavljivao i uoči velike svjetske ekonomske i financijske krize 2008., navodno su već bile nađene lokacije za supermarkete u Beogradu i Novom Sadu, ali se od svega odustalo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 20:37