Zbogom ručku i večeri

Globalno istraživanje o prehrani: grickalice pobjeđuju tradicionalne obroke

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

24.11.2019. u 18:12

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

24.11.2019. u 18:12

Liv Tyler's son wears a Rolling Stone's shirt as they're seen on a family outing at Underwood Family Farm's and pumpkin patch in Los Angeles. The family were seen enjoying a day out in the sun as they celebrates the season. They were seen walking through a corn maze, enjoying some time at a petting zoo and having some snacks.
One of Liv's youngest kids was seen wearing a Rolling Stones shirt despite his grandfather being in Aerosmith! either way, everyone seemed to be having a great time
***SPECIAL INSTRUCTIONS*** Please pixelate children's faces before publication.***.
19 Oct 2019, Image: 477914912, License: Rights-managed, Restrictions: World Rights, Model Release: no, Credit line: Snorlax/Blisters/Marksman/ MEGA / Mega Agency / Profimedia
Snorlax/Blisters/Marksman/ MEGA / Mega Agency / Profimedia

Ilustracija

Šest od deset ispitanika u velikom globalnom istraživanju Mondeleza, vlasnika renomiranih svjetskih brendova poput Milke, belVite i Tobleronea, o prehrambenim navikama potrošača izjasnilo se kako prednost u prehrani daje 'grickalicama' i drugim malim obrocima u odnosu na tradicionalne obroke poput ručka i večere.

- Prosječna odrasla osoba globalno jede više manjih zalogaja nego obroka tokom dana, što je u velikoj meri povezano sa modernim stilom života, uključujući sve veću potrebu za komforom, potrebom za dijeljenjem nostalgičnih i kulturoloških iskustava, pojačanom potrebom za blagostanjem i potrebom za izborom obroka od zdravih do prihvatljivih – komentirao je rezultate istraživanje predsjednik Uprave Mondeleza Dirk Van de Put.

Udio 'milenijaca' među onima koji su napustili tradicionalno uzimanje tri veća obroka dnevno još je veći od općeg prosjeka, i iznosi oko 70 posto s naglaskom na konzumiranje 'grickalica' ili snacking. Kao glavni razlozi promjene ritma ishrane s tri na pet do šest obroka dnevno, u istraživanju Mondeleza i agencije Harris Poll, uvrđeni su praktičnost i kvaliteta.

- Snacking je mnogo više od onoga što jedemo. Primjerice, 71 posto konzumenata tvrdi da ih snacking podsjeća na dom. Više od 82 posto roditelja širom svijeta koristi užinu kao trenutak povezivanja sa svojom djecom – navode autori istraživanja koje je, u rujnu ove godine, obuhvatilo 6086 potrošača u 12 zemalja, među kojima su sve najvažnije svjetske ekonomije, od SAD-a i Kine, do Njemačke i Brazila.

Kad je u pitanju odnos ispitanika prema utjecaju hrane na zdravlje, više od dvije trećine njih složilo se kako tu postoji izravna veza, ali su u jednakom postotku izrazili važnost uzimanja hrane za zadovoljstvo, emocionalnu stabilnost i uživanje. Drugim riječima, prema rezultatima istraživanja, fizička dobrobit kao rezultat načina prehrane nije iznad ostalih potreba i vrijednosti do kojih drže ispitanici.

U Mondelezu ističu kako je globalno tržište grickalica u stalnom porastu.
- Navike grickanja širom svijeta toliko su raznolike, baš kao i potrošači koji u njima uživaju da ljudi ne bi trebali birati između užine i jela, brinući o utjecaju koji njihov izbor ima na svijet i zajednicu – komentirao je Dirk Van de Put.

Zanimljivo da se čak 71 posto ispitanika u ovome istraživanju izjasnilo kako konzumiranje grickalica pomaže i u kontroli gladi i u kontroli unosa kalorija u organizam, nasuprot uviježenim mišljenjima da snacking odmaže i u jednome i u drugome.