Posljedice se osjete

Zbog strožih testova ispušnih plinova, dobit Volkswagena pala je za gotovo 20 posto

AUTOR:

OBJAVLJENO:

30.10.2018. u 12:44

AUTOR:

OBJAVLJENO:

30.10.2018. u 12:44

Car gear production. Photographed at Volkswagen's Kassel plant, Baunatal, Germany., Image: 359095143, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Sciencephoto RM
Science Photo Library / Profimedia, Sciencephoto RM

Volkswagen tvornica, Baunatal, Njemačka

Njemački automobilski gigant Volkswagen izvijestio je u utorak da su mu prihodi u trećem tromjesečju bili gotovo na razini prošlogodišnjih, a operativna dobit osjetno je smanjena pod utjecajem postroženih testova ispušnih plinova.

U razdoblju od srpnja do rujna VW-ovi su prihodi bili gotovo na razini istog prošlogodišnjeg razdoblja i iznosili su 55,2 milijarde eura.

Operativna dobit prije jednokratnih stavki pala je 18,6 posto, na 3,51 milijardu eura.

Na poslovanje kompanije utjecali su novi, stroži testovi ispušnih plinova (WLTP), uvedeni nakon što je otkriveno da je VW u dizelske automobile ugradio softver koji je omogućio krivotvorenje podataka o emisiji štetnih plinova. Skandal je izbio 2015. godine, prisilivši VW na povlačenje 11 milijuna automobila širom svijeta.

Kompanija se također suočila s velikim kaznama, a posljedice skandala utjecale su na njezine poslovne rezultate u trećem prošlogodišnjem tromjesečju, uključujući pad neto dobiti na 1,07 milijardi eura, s obzirom na jednokratne troškove u iznosu 2,6 milijardi eura.

Negativan utjecaj troškova u prošlogodišnjem trećem tromjesečju rezultirao je više nego udvostručenom neto dobiti u istom ovogodišnjem razdoblju, u iznosu 2,76 milijardi eura.

U prvih devet ovogodišnjih mjeseci operativna dobit također je bila na razini istog prošlogodišnjeg razdoblja, ističu u grupi, pojašnjavajući da je "snažan trend u prvoj polovini godine i u ljetnim mjesecima nadoknadio pad isporuka u rujnu zbog prijelaza na WLTP".

U procjenama za cijelu 2018. godinu VW je potvrdio da očekuje nešto više isporučenih vozila nego u 2017. Prihodi bi pak trebali porasti "čak pet posto" u odnosu na prošlogodišnjih 230,7 milijardi eura, procjenjuju u grupi.