Nisu uspjeli

Zbog nove odluke Europskog suda, sudbina popularne KitKat čokoladice neizvjesna

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

26.7.2018. u 14:06

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

26.7.2018. u 14:06

File photo dated 17/05/2017 of a four finger KitKat biscuit as the shape of Nestle's bar has lost its EU-wide protected trademark status after the European Court of Justice (ECJ) dismissed an appeal by the confectionery giant., Image: 379443890, License: Rights-managed, Restrictions: FILE PHOTO, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Press Association
Profimedia, Press Association

Prema konačnoj odluci Europskog suda za pravdu Nestle neće uspjeti zaštititi oblik svoje popularne čokoladice KitKat.

Jučer je odlučeno je da švicarska tvrtka za slastice nije dokazala da četverodijelni oblik njihove čokoladice zaslužuje pravnu zaštitu koju je do sada uživala, stoji u medijskom priopćenju suda.

Čelnici su Nestlea još početkom 2000. godine zaključili da je četverodijelni oblik KitKata prepoznatljiv u cijelom svijetu i 2006. uspjeli su baš taj oblik registrirati kao zaštitni znak čokoladice u Uredu za intelektualno vlasništvo Europske unije (EUIPO).

Naravno, nije trebalo dugo da ostali proizvođači zaključe da nije fer da samo Nestle može koristiti taj oblik za svoje čokoladice i ulože žalbu. Godinu poslije to je i učinio Cadbury Schweppes, britanska konditorska tvrtka, najpoznatija po čokoladi Dairy Milk i Cream Egg. Taj je zahtjev EUIPO odbio. Četiri godine poslije došlo je do obrata i Opći sud EU zaključio je da Nestle ipak nije dokazao da oblik KitKata ima globalni prepoznatljivi oblik kako tvrde.

- Nestle se mora domisliti nekog novog argumenta ako žele sačuvati svoj zaštitni znak - komentirao je Paul Berwin, stariji partner u Berwins Solicitors, odvjetničkoj tvrtki, uvjeren da nakon te odluke Nestle ipak neće uspjeti zaštiti oblik KitKata.

-Zadovoljni smo da odluka Europskog suda pravde podupire našu poziciju – priopćili su iz Cadburyja, koji je u međuvremenu kupila kompanija Mondelez.

No, Nestle neće napraviti pauzu, kako sami kažu u KitKat reklami, već nastavljaju dalje. Najavili su da nema prekida borbe za priznavanje "prepoznatljivog oblika KitKata" koja traje više od desetljeća, prenio je CNN.

Inače, ovo nije prvi pravni sukob Nestlea i Cadburyja. U 2012. godini Nestle je pokušao blokirati Cadbury u namjeri da zaštiti posebnu nijansu ljubičaste boje koju su koristili na omotu svoje najpoznatije čokolade Dairy Milk. Visoki sud Ujedinjenog Kraljevstva tada je odbio Nestleovu žalbu.