Kaznili ih ulagači

Zbog Nikeove reklame s bivšim NFL igračem američki konzervativci pale njihove tenisice

Igrač NFL-a izazvao je bijes javnosti zbog klečanja tijekom američke himne
Colin Kaepernick i Eli Harold kleče tijekom američke himne, zapaljene Nikeove tenisice u krugu
 Profimedia, Abaca

Američki proizvođač sportske opreme Nike obilježio je 30. godišnjicu svojeg slogana 'Just Do It' novom reklamom u kojoj je glavno lice bivši NFL igrač Colin Kaepernick, čime su izazvali prosvjede dijela američke javnosti, ali i predsjednika Trumpa, piše BBC. Ti prosvjedi imali su direktan utjecaj i na tržišnu vrijednost Nikea čija je dionica jučer zabilježila pad od 3,2 posto.

Sporni poster Nikea prikazuje Kaepernicka koji gleda ravno u kameru, dok na dnu fotografije stoji poruka “Vjeruj u nešto. Čak i ako to znači žrtvovati sve”. Tom reklamom Nike je očito aludirao na sada već slavni potez bivšeg quarterbacka San Francisco 49ersa koji je prije dvije godine u znak protesta protiv policijskog nasilja nad Afroamerikancima ostao sjediti za vrijeme pjevanja američke himne prije početka utakmice.

Njegov potez navijači i velik dio američke javnosti dočekali su na nož, dok su kolege sportaši uglavnom podržali njegov protest. Štoviše, iako je sam Kaepernick napustio klub krajem 2016. (i otada kao slobodni igrač nije našao novi), drugi NFL igrači slijedili su njegov primjer 2017. te su za vrijeme himne klečali ili sjedili. To je tada uzrujalo Donalda Trumpa koji je igrače optužio za nepoštivanje države, zastave i himne te ih je nazvao “ku***nim sinovima” i tražio njihovo izbacivanje iz klubova.

Očekivano, američki predsjednik nije oduševljen Nikeovom reklamom te je promptno osudio kompaniju:

- Poruka koju Nike šalje je užasna! Možda ima razlog zašto to rade, ali namjera poruke je grozna. Takve poruke ne bi trebalo slati - rekao je Trump.

U Nikeu, s druge strane, ne smatraju da su učinili išta pogrešno.

- Vjerujemo da je Colin jedan od najinspirativnijih sportaša ove generacije koji je iskoristio moć sporta da pomogne svijetu da napreduje – rekao je Gino Fisanotti, Nikeov potpredsjednik za brendiranje za Sjevernu Ameriku.

Osim Trumpa, odabir Kaepernicka za lice Nikeove kampanje opet je digao na noge i američke konzervativce, a kako bi pokazali što misle o njemu i Nikeovoj podršci njegovog protesta, počeli su antikampanju s heštegovima #BoycottNike i #JustBurnIt uz koje objavljuju fotografije i snimke paljenja Nikeovih tenisica te rezanja njihovih čarapa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 11:07