Nova omiljena destinacija

Zahvaljujući direktnoj liniji Zagreb-Seul, Hrvatsko zagorje je postalo hit među Korejcima

Na golemim videopanoima po seulskim neboderima vrte se prizori hrvatskih prirodnih ljepota
Hrvatsko zagorje
 Željko Hajdinjak / CROPIX

Korejski su gosti relativno novi na hrvatskom turističkom tržištu. Pojavili su se prije pet-šest godina u predsezoni, a putuju u sklopu aranžmana koji ne traju manje od 21 dan. Na svojem putovanju, osim nekoliko hrvatskih destinacija, obiđu mnoge druge atraktivne europske destinacije. U pravilu, Korejac koji je došao u Hrvatsku putuje u sklopu aranžmana i u Rim, Barcelonu, Beč, Ljubljanu, Prag... Hotelijeri ih vole i ne vole. Vole ih jer im dolaze u predsezoni i postsezoni i jer su kulturni, zahvalni gosti, a problem im predstavlja to što odsjedaju uglavnom jednu noć i već idu dalje jer su strašno pokretni. U Hrvatskoj su im polazišne točke Dubrovnik ili Zagreb. Hrvatsku posjećuju zbog Dubrovnika, Splita, Plitvičkih jezera, a obilaze još i Zadar, Zagreb i Šibenik. Nije možda naodmet spomenuti da neke gradove posjećuju iz razloga što su na proputovanju između njima mnogo atraktivnijih destinacija. Valja isto tako spomenuti da gosti koji dolaze u organiziranim grupama nerijetko, umjesto u Dubrovniku, noće u Neumu, a takvi su im aranžmani i u vezi Barcelone. To je, ugrubo rečeno, dosadašnje stanje. Međutim, nakon uvođenja direktne linije Zagreb - Seul situacija se značajnije mijenja.

Jedan primjer dobrog vođenja hotela i destinacije rezultirao je značajnijim posjetima korejskih gostiju u Hrvatsko zagorje. Naime, Bluesun hotel Kaj u vlasništvu Jake Andabaka u Mariji Bistrici u velikoj mjeri svoje kapacitete puni zahvaljujući korejskim, a nešto i kineskim gostima. Gosti iz Koreje čine polovicu inozemnih gostiju koji dolaze u ovaj hotel.

Nedavno je direktorica tvrtke Salve Regina, Martina Kovačić, s kolegama bila u radnom posjetu Seulu, gdje su obavili niz dogovora i sastanaka s korejskim touroperatorima.

Produženje boravka

“Izuzetno smo zadovoljni onim što smo napravili u tih pet dana. Na ruku nam ide uvođenje direktnih letova iz Seula za Zagreb. S touroperatorima pregovaramo da se u Hrvatskom zagorju, konkretno u Bluesun hotelu Kaj, zadrže najmanje dvije noći, a da se potom spuste u destinacije gdje Bluesun Hotels & Resorts ima hotele u Dalmaciji. To znači u Starigrad, Brela, Tučepe, Supetar i Bol na Braču. Znači, na taj način uključujemo sve naše destinacije u Hrvatskoj”, ističe Martina Kovačić.

Marija Bistrica, 161118.
Hotel Kaj.
Na fotografiji: direktorica hotela Martina Kovacic.
Foto: Zeljko Grgic / CROPIX
Željko Grgić / CROPIX
Direktorica hotela Kaj Martina Kovačić

“To je pomak u odnosu na dosadašnje aranžmane. Naša agencija upravo radi na izradi tih programa, a mi smo u pregovorima i s korejskim agencijama koje su specijalizirane za incentive putovanja, što u konačnici znači dulji boravak i novu, dodatnu strukturu gostiju. Naš cilj je da takozvana kružna putovanja u sklopu balkanske ture smjestimo u naše hotele. Te agencije i inače rade s gostima iz čitavog svijeta na najatraktivnijim svjetskim destinacijama. Također, nastavljamo i proširujemo suradnju s većim grupama”, pojašnjava Martina Kovačić model po kojem bi se još bolje pozicionirali na korejskom tržištu.

Hrvatska je, otkriva nam Martina Kovačić, veliki hit u Koreji, a jedan od razloga je upravo kampanja njihove aviokompanije Korean Air koja je uvela direktne linije; “Radi se o golemim videopanoima po seulskim neboderima gdje se vrte promotivni spotovi Korean aira o Hrvatskoj, kao i o njihovim spotovima u prime timeu na korejskoj nacionalnoj televiziji.”

Suradnji je doprinijelo i to što je tvrtka Salve Regina na proljeće potpisala ugovor s hrvatsko-korejskim poslovnim klubom i njegova je članica i na taj se način povezala s poslovnim partnerima u Seulu.

Radoznali gosti

“Nije naodmet spomenuti da se dobar dio Korejaca odlučuje putovati na daleke destinacije jer su na njima snimani reality showovi s njihovim celebrityjima. Putuju doslovno na te destinacije za njima. Jako su im važni glumci, pjevači i sportaši sa Zapada i fascinirani su zapadnom kulturom i načinom života. Njima daljine i putovanja od 20-ak sati ne predstavljaju nikakav problem. Iako sam u Hrvatskoj išla na edukacije vezane uz korejske goste i goste s Dalekog istoka, tek kada sam otputovala u Seul pobliže sam se upoznala s njihovim navikama i njihovom kulturom, što mi je izuzetno korisno iskustvo jer oni su naši dragi, redoviti i izuzetno zahvalni gosti”, pojašnjava nam Martina Kovačić.

Dakle, od 1. rujna Korean Air leti tri puta tjedno iz Seula za Zagreb. Uvođenje linije skratilo im je putovanje za šest do sedam sati. “Njima 11 sati leta nije nikakva udaljenost, jer mnogo više vremena provode u autobusima obilazeći Hrvatsku”, napominje naša sugovornica.

U hotelu Kaj Korejci nisu jedini gosti s Dalekog istoka. Unatrag posljednje dvije godine značajan broj gostiju čine i gosti iz Kine.

“Kroz godinu hotel pune MICE gosti. Privlačimo poslovne ljude jer imamo izvrsno opremljene kongresne prostore, vrhunsku gastronomsku ponudu, na idealnoj smo lokaciji za razna regionalna okupljanja. Što se individualnih gostiju tiče, riječ je o odmoru i opuštanju jer imamo odličan wellness centar u sklopu hotela”, napominje direktorica hotela.

Marija Bistrica, 161118.
Hotel Kaj.
Na fotografiji: eksterijer hotela.
Foto: Zeljko Grgic / CROPIX
Željko Grgić / CROPIX
Hotel Kaj, Marija Bistrica

Korejski gosti su, kako primjećuje direktorica hotela Kaj, jako znatiželjni i radoznali. Sve ih zanima. “Vrlo su simpatični. Sve vole vidjeti. Do sada su bili gosti isključivo u organiziranim grupama, ali u Koreji je sada sve izraženiji trend individualnih putovanja i mi se tom trendu prilagođavamo. Sada targetiramo upravo individualne i incentive goste. Oni su u potrazi za aktivnim odmorom i nisu vezani toliko uz more i sunce, već im jer prioritet boravak u prirodi. Obožavaju hiking i biking. Hrvatsko zagorje i kontinentalni dio Hrvatske imaju što ponuditi u tom dijelu. U Seulu smo bili na otvorenju našeg veleposlanstva i mislimo da će suradnja s tim tržištem odsad biti još intenzivnija.

Pokušali smo i osigurati plasman Stina vina na korejsko tržište. Prostor za suradnju je velik i mi smo veliki optimisti. Vidimo veliku prigodu jer su Korejci jako zainteresirani za Hrvatsku i hrvatske proizvode. Ovo je idealna prigoda da tu suradnju razvijemo i ostvarimo”, pojašnjava Martina Kovačić.

Kineski gosti, pak, kako otkriva Martina Kovačić već u prosjeku ostvaruju dva noćenja u hotelu Kaj. “Mi smo im odlična baza za izlete u Zagreb, Varaždin pa čak i na Plitvička jezera. Iznenađujuće je koliko ih zanimaju povijesne znamenitosti i prirodne ljepote.

Ekskluzivne radionice

Zanimljivo je, a to nam donekle potvrđuje i Martina Kovačić, da je vrlo malo gostiju koji odsjedaju motivirano činjenicom da je Marija Bistrica najveće hrvatsko marijansko svetište. Hodočasnici su gosti koji borave tu jedan dan i uglavnom ne noće ili noće negdje drugdje. Međutim, restoran odlično radi za vrijeme velikih blagdana. “Istina je da ima dosta Poljaka i s obzirom na jako dobru suradnju s rektorom Svetišta, koji dobro govori poljski, po potrebi dogovaramo da im se održi misa na materinjem jeziku”, kaže Martina Kovačić.

Hotel Kaj ima 4 zvjezdice. Sa 65 komforno uređenih smještajnih jedinica zamišljen je i kao edukacijski centar za čitavu grupaciju Bluesun hotels & resorts, s obzirom na to da se u njemu organiziraju interne radionice i treninzi Bluesun akademije, jedinstvenog projekta u hrvatskog turizmu.

Tvrtka se iz tog razloga i doregistrirala za edukacije, tako da su krenuli i s eksternim radionicama.

“Imamo programe koje smo osmislili i njih ćemo nuditi na tržištu bilo hotelijerima bilo ostalima iz sektora ugostiteljstva i turizma. Naši edukacijski programi namijenjeni su svima onima koji žele naučiti više o svojem poslu. U prosincu su krenule otvorene, ekskluzivne radionice koje vode naši korporativni šefovi i gdje zainteresirani pod stručnim vodstvom mogu unaprijediti svoja znanja o gastronomiji i miksologiji. Također smo partner Centru kompetencije u suradnji sa Srednjom ugostiteljskom školom Zabok. Gotovo svi naši kuhari potekli su iz te srednje škole. S Ministarstvom turizma, pak, sudjelujemo u projektu stipendiranja učenika srednjih strukovnih škola. Svi oni, osim školske prakse, praktičnu nastavu obavljaju u Bluesun hotelu Kaj te nakon završetka školovanja imaju osiguran posao 12 mjeseci, a većina i ostaje u sustavu. Ista je situacija i na svim našim ostalim destinacijama, tako da smo na razini grupacije prošle godine imali 80 stipendista, a ove godine planiramo da će ih biti još dodatnih stotinu, dakle 180”, napominje Kovačić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 17:27