Potpuni nesrazmjer

Za uplatu od jednog eura banka uzela naknadu od 80 kuna, no najavili da rade na sniženju

AUTOR:

  • Marina Klepo

OBJAVLJENO:

21.1.2019. u 9:14

AUTOR:

  • Marina Klepo

OBJAVLJENO:

21.1.2019. u 9:14

Zagreb, 310715.
Petrinjska ulica.
Zgrada HPB-a, Hrvatske postanske banke.
Na fotografiji: ulaz s natpisom i logotipom.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomas / CROPIX

Hrvatska poštanska banka

Nije neuobičajeno da se klijenti žale na visoke bankarske naknade, ali kada su one veće i od same transakcije, to se pogotovo teško podnosi. Na račun tvrtke Prioritet iz Trogira koja se, među ostalim, bavi turizmom, stranka iz inozemstva uplatila je jedan euro, iz probnih razloga, a Hrvatska poštanska banka joj je za tu transakciju zaračunala 80 kuna.

Usporedba

Najprije su svoj gnjev pokušali riješiti na šalteru banke, ali kako joj oni nisu mogli pomoći, uputili su je na odgovorne osobe. Oni su klijentu odgovorili kako je naknada od 80 kuna ili 10,80 eura naplaćena sukladno “Naknadama za usluge platnog prometa za poslovne subjekte”. To znači da banka naplaćuje istu naknadu za iznos od 1 jednog eura i za onaj od 50.000 eura.

Koliku će naknadu zaračunati za pojedinu uslugu, svaka banka odlučuje samostalno. Tako, primjerice, najmanja naknada za eurske uplate iz inozemstva u Addiko banci iznosi 50 kuna ako je u SEPA sustavu, a 80 kuna ako je je riječ o međubankovnom nalogu na šalteru. U Erste banci ta naknada također iznosi 50 kuna, dok Zagrebačka banka razlikuje manje i veće uplate: na one do 250 eura plaća se naknada od 12 kuna, a na one iznad 250 eura iznosi najmanje 50 kuna. Stoga klijentu koji nije zadovoljan visinom naknada i kamatnih stopa koje banka nudi, koliko god one bile neopravdane ili frustrirajuće, ne preostaje drugo nego promijeniti banku.  Kako su rekli u HNB-u, razlike u visini naknada vrlo su visoke, među ostalim jer banke koriste tehnike unakrsne prodaje, gdje klijentima nude drugi ili zamjenski proizvod i ne zna se fer tržišna cijena za pojedine naknade.

Uskoro promjene

Na pitanje zašto su neke naknade u tako potpunom nesrazmjeru s obavljenom uslugom, kao što je iskusila tvrtka iz Trogira, u Hrvatskoj poštanskoj banci navode da upravo pripremaju snižavanje naknada za usluge platnog prometa za sve poduzetnike te da će istodobno smanjiti i kamate. Novi uvjeti bit će uskoro u primjeni.

-Svjesni smo da su cijene nekih usluga za poduzetnike bile više nego u bankama u inozemnom vlasništvu. Uvođenjem digitalnih proizvoda i digitalnih kanala za postojeće usluge omogućavamo niže troškove i jednostavnije poslovanje poduzetnika. HPB je spremna nuditi sve brže, jednostavnije i jeftinije usluge, poručuju iz HPB-a.