Željeni posao

Vlak će svaki mjesec iz Rijeke u Mađarsku prevoziti 5280 tona materijala za Samsung

Luka Rijeka i Jadranska vrata već desetljećima pokušavaju realizirati ovaj posao
Ilsutracija
 Te Cimas / Hanza Media / PPD / Samsung SDI

Maersk Line, tvrtka Jadranska vrata i PPD transport uskoro bi trebali potpisati ugovor o skladištenju i transportu dijelova postrojenja za novu tvornicu baterija za električne automobile tvrtke Samsung SDI u Mađarskoj, doznaje Jutarnji list.

Prema dostupnim informacijama, iz kontejnerskog terminala Brajdica u Rijeci, kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata, mjesečno bi se vlakovima PPD-a u Mađarsku trebalo prevesti 5280 tona materijala u vlasništvu južnokorejskog Samsunga SDI. Tjedno bi iz Rijeke u Mađarsku prometovao jedan vlak s 55 kontejnera, svaki napunjen s 24 tone robe, a prvi vlak iz Rijeke bi trebao krenuti već krajem ovog mjeseca.

Testna faza

Prema riječima naših sugovornika, projekt je u testnoj fazi u sklopu koje je obavljeno nekoliko vožnji vlakom iz Rijeke u Mađarsku i sve je prošlo u redu. Naši sugovornici tvrde kako je riječ o iznimno važnom poslu koji Luka Rijeka i Jadranska vrata pokušavaju realizirati desetljećima, a to je uspostavljanje intermodularnog servisa za Srednju Europu. Riječ je o tome da roba s Dalekog istoka brodovima dolazi u Rijeku, a onda se kopnom, u pravilu željeznicom, transportira za Srednju Europu. Ovaj posao sa Samsungom nije možda toliko velik po obujmu robe, ali ako njegova realizacija prođe dobro, to bi trebao biti signal cijelom tržištu, prije svega velikim kineskim i južnokorejskim kompanijama, da za svoju robu koriste riječku luku.

Samsung SDI je tvrtka kći Samsunga koja proizvodi različite vrste baterija. Lani su u Mađarskoj otvorili prvu tvornicu baterija za električne automobile, a sada grade drugu tvornicu i tražili su kako će najbrže i najjednostavnije dopremiti materijal na gradilište. Kako saznajemo, hrvatsko predstavništvo Maersk Linea angažiralo se i sa Samsungom dogovorilo prijevoz njihove robe preko terminala na Brajdici i dalje vlakom do Mađarske.

Prema dostupnim informacijama, transport za Samsung trajat će najmanje godinu dana. Maersk Line je najveća tvrtka na svijetu za brodski kontejnerski transport. Maersk Line i PPD transport su početkom ove godine potpisali suradnju za prijevoz robe iz riječke luke u Mađarsku, a u travnju je krenuo prvi blok-vlak. Naši sugovornici tvrde kako se već nekoliko godina pokušavala uspostaviti suradnja između Luke Rijeka i državne tvrtke HŽ Cargo oko prijevoza robe za Mađarsku, ali ugovora nije bilo sve dok se na tržištu nije pojavio PPD transport sa svojim vlakovima.

Usluge terminala Brajdica za prijevoz svojih roba u Mađarsku zasad koriste južnokorejske kompanije Hakook i LOTTE Chemical. Količina robe koja se prevozi manja je nego u slučaju Samsunga, no naši sugovornici ističu kako je važno da se dalekoistočne kompanije stacioniraju u Rijeci, a onda će doći i veći obujam robe. Prema njihovu objašnjenju, važno je da Luka Rijeka i Hrvatska iskoriste novi gospodarski trend u odnosima velikih tehnoloških kompanija i Kine.

Nizinska pruga ima smisla

Naime, tvrtke iz autoindustrije, IT-ja i elektronike sve više zatvaraju tvrtke u Kini i sele ih u Europi. Razloga je više: kineska radna snaga više nije tako jeftina, a želi se stati na kraj i kineskom kopiranju visokosofisticiranih dijelova proizvoda. Stoga je sve veći trend gradnje tvornica u Europi i izvoza gotovih proizvoda u Kinu.

Za razliku od Hrvatske, Mađarska je prepoznala taj trend te je južnokorejskim i velikim europskim kompanijama omogućila gradnju pogona na svom teritoriju. I tu je prilika Luke Rijeka da preuzme potrebne sirovine i materijale koje treba prevesti u Mađarsku ili u neke druge zemlje Srednje Europe. A tek s velikim zakupom kontejnerskog prostora na terminalu Brajdica i terminalu Zagrebačka obala, kada uskoro bude završen, ima smisla gradnja dvokolosječne nizinske pruge od granice s Mađarskom do Rijeke i ulaganje oko milijardu eura u gradnju pruge od Zagreba do Rijeke.

Procjene govore kako bi po 600.000 TEU tereta na terminalima na Brajdici i Zagrebačkoj obali, koji bi trebalo transportirati dalje u Europu, bilo dovoljno da se isplati gradnja pruge. U tom kontekstu treba gledati i nedavne razgovore Vladine delegacije u Kini tijekom kojih je svjetskim lučkim operaterima ponuđen zakup kontejnerskog prostora na terminalu Zagrebačka obala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 09:59