Akcija saniranja štete

Vlada pokušava nagovoriti norveški SIEM da ne odustane od Uljanikove gradnje 4 broda

AUTOR:

OBJAVLJENO:

12.9.2018. u 16:52

AUTOR:

OBJAVLJENO:

12.9.2018. u 16:52

Pula, 180718.
Uljanik je danas testirao svoju novogradnju, radnu platformu Apolo. Apolo je opterecen s 880 tona tereta te se kontrolira njena stabilnost. Za to vrijeme panorama grada Pule znatno se izmijenila. Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX

Uljanik

Ministar gospodarstva Darko Horvat na marginama konferencije Jutarnjeg lista “Industrijska proizvodnja i strana ulaganja” ustvrdio je kako ima informaciju da brodogradilišta Uljanik i 3. maj traže još 100 milijuna eura kako bi počelo restrukturiranje, dodajući kako je “u ovom trenutku takve informacije uopće teško komunicirati”.

Ministar nije pojasnio tu tvrdnju pa nije jasno traži li Uprava Uljanika d.d. “novih” 100 milijuna eura od Vlade kako bi imala za plaće i proizvodnju u idućih nekoliko mjeseci, dok Europska komisija ne potvrdi program restrukturiranja ili Uprava Uljanika traži da Vlada unaprijed plati 100 milijuna eura od 315 milijuna eura, temeljem dosadašnjeg plana restrukturiranja.

Gubici

Ili je to dio novog plana restrukturiranja koji također radi Uprava Uljanika, nakon što je Europska komisija “srušila” stari plan i zatražila, između ostalog, da umjesto da država sudjeluje sa 60 posto u programu restrukturiranju, omjer države i strateškog partnera bude 50 naprema 50%.

Uglavnom, dva dana prije sjednice Vlade u Puli rašomon oko problema u brodogradilištima u Puli i Rijeci je na zavidnoj razini, a u takvoj će situaciji danas ministar gospodarstva održati sastanak s kupcima, odnosno naručiteljima brodova iz Norveške, tvrtkom SIEM, koja je 1. srpnja odlučila raskinuti ugovore s Uljanikom o gradnji četiriju brodova.

Bit će jako zanimljivo vidjeti hoće li na tom sastanku biti nazočan i predsjednik Uprave Uljanika Gianni Rossanda ili će predstavnici Vlade samostalno pregovarati s kupcima brodova kako bi ih pokušali nagovoriti da ne otkazuju ugovore i da ne aktiviraju kreditna jamstva. Sve to za sobom otvara niz pitanja, ali se postavlja i pitanje zbog čega bi se uopće inzistiralo na gradnji brodova koji, po “priznanju” u izvješćima same tvrtke za 2017., već u startu imaju gubitke od desetke milijuna kuna.

Povjerenje

Bilo bi, naime, jeftinije odustati od njihove gradnje i platiti nekoliko milijuna eura penala i avansnih sredstava, nego “proizvoditi” višestruko veće nove gubitke. Osim toga, ako na sastanku doista ne bude Uprava Uljanika, investitori će vjerojatno postaviti pitanje kako mogu razgovarati o produljenju ugovora u situaciji u kojoj Vlada nema povjerenja u aktualnu upravu. Jedini logičan odgovor na to pitanje bio bi taj da im Vlada kaže da ima rješenje koje znači i dolazak nove uprave, samo je onda problem što Vlada to rješenje ne “komunicira” s vlastitim građanima. No, možda odgovor na to pitanje konačno dobijemo na sutrašnjoj sjednici Vlade.