Visina cijena

'Veliki je problem kada se gosti osjećaju prevarenima i to utječe na destinaciju'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

20.8.2019. u 11:42

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

20.8.2019. u 11:42

Makarska, 120819
Dok Dalmacija surfa na vrhu toplinskog vala s temperaturama koje se blize 40C u hladu, brojni su kupaci osvjezenje potrazili na makarskim plazama.
Na fotografiji : Kupaci na plazi u Makarskoj.
Foto: Ivo Ravlic / CROPIX
Ivo Ravlic / CROPIX

Makarska

Nakon srpnja koji je jedan posto bio slabiji u broju noćenja od lanjskog, podaci za kolovoz zasad govore da bi se taj manjak u špici sezone ipak mogao nadoknaditi, jer je osmi mjesec za jedan posto bolji od 2018. Ukupno, hrvatski turizam od siječnja do jučer bilježi rast u noćenjima jedan posto i četiri posto u dolascima. Visina cijena glavna je zamjerka već nekoliko godina. Jesmo li preskupi za ono što nudimo?

O tome su govorili u Temi dana HRT-a Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Martina Nimac Kalcina te predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Joso Smolić.

Krešić je rekao kako misli da Hrvatska nije preskupa, ali se treba postaviti pitanje jesmo li dovoljno kvalitetni, a kako kaže, istraživanja su pokazala da dajemo kvalitetu za potrošeni novac.

- Sva naša istraživanja pokazuju kako su svi naši turisti izuzetno zadovoljni kvalitetom turističkih proizvoda i usluga te stoga ne možemo govoriti o tome da smo skupi. Istraživanje Instituta za turizam govori kako dvije trećine naših turista ima potrošnju koja je u skladu s njihovim očekivanjima. 11 posto turista ima potrošnju manju od onoga što su očekivali. Dakle, za njih smo jeftini, naglasio je Krešić i dodao kako su u zadnjih 10 godina vidi veliki pomak u kvaliteti hrvatskog turističkog proizvoda.

Naglasio je kako Hrvatska nije preskupa, što se vidi iz sve većeg dolaska gostiju. Da smo preskupi, gosti ne bi dolazili.

Nimac Kalcina je istaknula kako nije istina, ono što se može pročitati u pojedinim medijima, da su iznajmljivači skupi, neljubazni, da žele prevariti goste. Sama činjenica da dobivamo mnoge nagrade u svijetu i sami komentari naših gostiju koji se vraćaju i preporučuju nas, govori o tome da negativni napisi nisu točni.

- Obiteljski smještaj je na zavidnoj razini u Hrvatskoj te nas druge zemlje uzimaju kao primjer dobrog poslovanja, naglasila je  Martina Nimac Kalcina.

Istaknula je kako će neprimjereno skup loši smještaj koji dakako postoji, sam po sebi otpasti tijekom vremena. Danas gosti kada žele rezervirati smještaj gledaju ocijene i komentare za taj smještaj te ako komentari nisu dobri neće smještaj rezervirati.

Nimac Kalcina je rekla kako ima saznanja koja govore da nismo skupi, ali je veliki problem kada se gosti osjećaju prevarenima i to utječe na destinaciju.

Smolić se također složio s ostalim sugovornicima i tvrdi da Hrvatska nema visoke cijene, ali da cijene trebaju pratiti kvalitetu proizvoda.

- Hrvatska postaje gastro destinacija i svi ugostitelji koji se ozbiljno bave time, nesumnjivo prate kvalitetu proizvoda, rekao je.

Krešić je zaključio kako naša strategija postizanja konkurentnosti mora ići u smjeru podizanja kvalitete, a ne u smjeru snižavanja cijena i da će nas ova sezona naučiti da se ne trebamo opustiti i da se za svaku sezonu trebamo temeljito pripremiti.