Nova gradska željeznica

U Splitu počeo voziti metro: Povezuje Kopilicu i trajektnu luku, evo koliko košta karta

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

11.6.2019. u 15:17

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

11.6.2019. u 15:17

Jozo Vrdoljak

Mirjana Čagalj, glavna koordinatorica projekta splitske gradske željeznice

U Splitu na relaciji između Kopilice i Trajektne luke Split počinje voziti gradska željeznica koja će polaziti svakih 20 minuta. Putovanje na tom potezu trajat će četiri minute, a karta košta 11 kuna i vrijedit će i za prvu zonu za autobuse gradskog prijevoznika tvrtku Prometa.

U prosincu prošle godine u vlaku koji je krenuo iz Kaštel Starog prema Gradskoj luci Split, Grad Split je s HŽ Infrastrukturom i HŽ Cargom potpisao dva ugovora koji su bili preduvjet za preseljenje kolodvora. Tim povodom prezentiran je projekt povezivanja Zračne luke Split s Gradskom lukom Split i razvoja intermodalnoga čvorišta novog glavnog kolodvora Split u Kopilici, koji je na sjednici održanoj u Splitu u svibnju ove godine usvojila i Vlada.

Glavna koordinatorica projekta splitske gradske željeznice i potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj istaknula je kako ovaj projekt građani Splita i okolnih gradova iščekuju već više 20 godina.

- Samo zajedničkim pristupom i suradnjom države, županije grada i privatnih tvrtki se može nešto napraviti. Izabrana je najbolja varijanta od tri izrađene studije izvodljivosti nakon čega se krenulo raditi. Nakon toga bi HŽ infrastruktura trebala započeti s natječajima izrade projektne dokumentacije, što je u stvari jamstvo za završetak ovog projekta. Rješenjem prometne povezanosti poteza od Trogira preko Solina i Splita do Omiša gradskom željeznicom postiže se izraziti ekonomski i nadasve ekološki cilj preusmjeravanja što većeg broja putnika i tereta. S obzirom na to da je jedan od EU prioriteta razvoj željezničke infrastrukture, moguće je i barem djelomično, a možda i bespovratno financiranje ovog projekta iz EU-povezanih izvora financiranja, fondova regionalnog razvoja i kohezijskih fondova - istaknula je Čagalj.

Jozo Vrdoljak

U Splitu počinje voziti metro