Istraživanje

Tvrtke u Hrvatskoj prepoznaju potrebe digitalnog doba, ali svega 20 % se smatra agilnima

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

10.5.2019. u 11:37

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

10.5.2019. u 11:37

Dijana Vetturelli

Kompanije u Hrvatskoj prepoznaju potrebe digitalnog doba, no još uvijek su u fazi promišljanja prilagodbe organizacijskog dizajna. Tako 77 posto hrvatskih kompanija smatra kako je organizacijska agilnost potrebna za opstanak u digitalnom dobu, a svega 20 posto se smatra agilnima.

Pokazali su to rezultati istraživanje među najvećim hrvatskim kompanijama (30 tradicionalnih kompanija), kako članova Uprava tako i direktora ljudskih potencijala i korporativnih komunikacija, koje je provela konzultantska tvrtka Vetturelli kako bi ispitala stavove upravljačkih struktura o organizacijskoj agilnosti i procesu prilagodbe kompanija za digitalno doba.

- U javnom prostoru mnogo se govori o digitalnoj transformaciji, odgovarajućim poslovnim modelima i digitalizaciji proizvoda i usluga, no zapostavlja se činjenica kako kompleksnost digitalnog doba traži promjenu svijesti i organizacijsku agilnost kako bi kompanije iznjedrile odgovarajuća rješenja i bile u mogućnosti brže odgovoriti na zahtjeve tržišta - istakla je Dijana Vetturelli koja je provela istraživanje.

Zanimljivo je kako u stavovima između visokog i srednjeg menadžmenta o važnosti i statusu uvođenja agilnosti postoji i do 50 posto odstupanja. Dok između 60 do 82 posto članova Uprave ističe važnost prilagodbe organizacijske strukture; multidisciplinarnih autonomnih timova; poticanja kreativnosti; transparentne komunikacije te prihvaćanja pogrešaka i iterativnog pristupa, direktori ljudskih potencijala i korporativnih komunikacija ističu poznavanje i korištenje agilnih metoda i alata, poticanje kreativnosti i decentralizaciju donošenja odluka. Razlike u stavovima o fazi procesa uvođenja još su izražajnije – posebno se ističu u području “transparentnosti komunikacije” i “prihvaćanju pogrešaka i iterativnog pristupa”. Npr. 73% članova Uprave smatra kako se unutar kompanije transparentno komunicira dok se s istim slaže samo 37% srednjeg menadžmenta.

Na pitanje je li organizacijska agilnost nužnost ili utopija odgovori su povučeni u korelaciju s financijskim uspjehom ispitanika. Od tvrtki koje unazad 10 godina bilježe kontinuirani rast prihoda samo 14 posto nema stav o organizacijskoj agilnosti, dok 38 posto financijski manje uspješnih istu smatra nepotrebnom i/ili utopijom. Pozitivno je da 76 posto kompanija smatra kako su pozitivne i spremne na promjene te da postoji svjesnost o internim ograničenjima jer od istih 47 posto smatra kako ne vladaju potrebnim znanjima i kompetencijama.