Interaktivni video

Tuže Netflix za 25 milijuna dolara, novom epizodom Black Mirrora prekršili autorska prava

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

13.1.2019. u 9:25

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

13.1.2019. u 9:25

, Image: 159513985, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Netflix na tabletu, ilustracija

Chooseco, američka izdavačka kuća koja stoji iza serijala knjiga “Izaberi svoju pustolovinu” (Choose Your Own Adventure) odlučila je tužiti Netflix, tražeći odštetu od 25 milijuna dolara, piše Fortune.

Tvrde da je najveća svjetska streaming platforma, emitirajući zadnju epizodu serije Black Mirrora, Bandersnatch, prekršila autorska prava i prisvojila si njihov zaštitni znak, radnju o kojoj odlučuje sam čitatelj, odnosno gledatelj.

Choose Your Own Adventure romani bili su iznimno popularni 80-ih i 90-ih godina. Prodali su tada više od 250 milijuna primjeraka diljem svijeta. Koncept romana omogućuje čitatelju da, preuzimajući ulogu protagonista, sam donosi odluke. Nakon nekoliko pročitanih stranica, roman će čitatelju ponuditi izbor. Primjerice, “slijedi čarobnicu, strana 44.” ili “nastavi hodati šumskom stazom, strana 28”. Čitatelj tako može doći do nekoliko različitih završetaka.

Isti su princip preuzeli tvorci britanske serije Black Mirror i napravili sada revolucionarnu interaktivnu epizodu Bandersnatch, emitiranu krajem prosinca na Netflixu, u kojoj pratimo mladog programera Stefana. Putem jednostavne opcije 'Da' ili 'Ne' na ekranu odlučujemo o tijeku radnje, primjerice, koje će pahuljice za doručak pojesti Stefan, hoće li se drogirati, ubiti oca, raskomadati ga.

Netflix je navodno, piše Fortune, bio u pregovorima s Choosecom da bi otkupili prava, no nisu dobili njihov pristanak. Također, prava na ekranizaciju serijala Choose Your Own Adventure drži filmska kompanija 20th Century Fox. Kako piše Fortune, ni oni nisu pristali na novu epizodu Black Mirrora.

Inače, Choosecou to nije prva sudska tužba za povredu autorskih prava. 2007. godine tužili su automobilskog proizvođača Daimler jer su iskoristili "Choose Your Adventure" kao marketinški slogan za novi model Jeep Patriot. Tada je nagodba postignuta izvan sudnice.