Ariane's Cup

Tim Daimlera pobjednik regate:'Francuzi su bili blizu pobjede, ali Nijemci su bili bolji'

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

9.10.2018. u 11:52

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

9.10.2018. u 11:52

Filip Pavić / Hanza Media

Ariane's Cup: Posada Daimlera

Jedriličarska ekipa zaposlenika tvrtke Daimler, njemačkog proizvođača automobila Mercedes, pobjednik je najveće poslovne regate europske svemirske industrije, Ariane’s Cupa koji danas službeno završava u trogirskoj marini Baotić.

- Iako sudjelujemo posljednjih 20 godina, ovo je prvi put da smo pobijedili na Ariane’s Cupu - rekao je Heinrich Flegel, član Nadzornog odbora Daimlera, šaljivo dodavši da su i Francuzi bili vrlo blizu pobjedi, ali Nijemci su bili bolji.

Predvođen skiperom Janom Krugerom, osmeročlani tim iz Stuttgarta na sport je, čini se, prenio istu onu disciplinu po kojoj su Nijemci poznati u biznisu. Budući da je ovogodišnje, 39. izdanje Ariane’s Cupa na Jadranskom moru okupilo gotovo 60 najvećih europskih kompanija iz svemirskog sektora, s više od tisuću sudionika i stotinu brodova, upitali smo što im je važnije, poslovno umrežavanje ili sport.

- Team building iskustvo na ovakvim je događajima važno kao i prilika za učenje od drugih, ali moramo reći da nam je sport na prvome mjestu - istaknuo je Flegel.

Može se činiti da Daimler kao proizvođač automobila nema puno dodirnih točaka sa svemirskom industrijom, ali Flegel nas razuvjerava. Naime, do 2000. godine Daimler je držao udio od 33 posto u njemačkoj aeronautičkoj i astronautičkoj tvrtki DASA, koja se uz obnovu i proizvodnju zrakoplova, bavila i propulzijom te svemirskim i obrambenim sustavima. DASA je danas dio Europske kompanije za zračnu obranu i svemir (EADS).

Da između proizvodnih metoda automobilske i svemirske industrije nema mnogo razlike, objasnio nam je Sascha Schliewe, član posade i razvojni inženjer u Daimleru. Primjerice, karoserije njihovih novijih cestovnih modela McLarenovih automobila izrađuju se od ugljičnih vlakana. Automobil je time višestruko lakši, a jednako čvrst. Kažu čak da je cijelo tijelo automobila time svedeno na samo 80 kilograma. Isti se materijal zbog tih svojstava koristi i u zrakoplovima, svemirskim raketama i satelitima.