Digitalni tisak tekstila

Tekstilci razvijaju Big Data analize koje će omogućiti da proizvodi budu po mjeri kupca

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

9.10.2018. u 11:51

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

9.10.2018. u 11:51

Zagreb, 150413.
Studio EPH.
Stjepan Pezo, direktor omiskog Galeba.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev, Hanza Media / CROPIX

Stjepan Pezo, predsjednik Uprave Galeba

„Danas tekstilna industrija u mnogočemu nije lider, ali ono u čemu jesmo prvi jest naša sposobnost da se snađemo i budemo inovativni. Kreativnost i znanje daju novu vrijednost našim proizvodima, a sve to treba rezultirati novom ponudom. Uistinu vjerujem u hrvatsko znanje i kreiranje novih rješenja koje će tržište prepoznati i htjeti platiti“, istaknuo je predsjednik Udruženja tekstilne i odjevne industrije HGK Stjepan Pezo na konferenciji Digitalni tisak tekstila koja se održava u sklopu manifestacije Textile Week u Zagrebu.

Govoreći o stanju tekstilne industrije u Hrvatskoj, istaknuo je da je u deset godina izgubiljeno 10.000 radnika u tekstilnoj i odjevnoj industriji. Ipak, naglasio je, u zadnjih par godina pad broja radnika je usporen, a u segmentu tekstila događa se povećanje zaposlenosti.

"Broj tvrtki je stabilan, a ukupni prihodi su nešto veći pa smo dosegli razine prije krize. To prvenstveno možemo zahvaliti transformaciji tvrtki i orijentaciji na proizvode s višom dodanom vrijednošću“, pojasnio je Pezo, dodavši da kompletna industrija ima 12,6 posto rasta izvoza i rast uvoza od preko 8 posto.

Pezo je napomenuo da sektor debelo zaostaje za ostatkom gospodarstva po plaćama pa su tako plaće u segmentu tekstila manje za 2000 kuna u odnosu na hrvatski prosjek, odnosno za gotovo 3000 kuna u dijelu proizvodnje odjeće. „To nam onemogućava zadržavanje radnika, što je jedna od najvećih prepreka za nastavak oporavka branše“, poručio je Pezo, uz napomenu da se taj oporavak temelji na njemačkom modelu koji promovira pametne materijale, napredne modele digitalne proizvodnje, orijentiran je na kružnu ekonomiju te rješenja visoke dodane vrijednosti za globalna tržišta koja su u porastu.

Budućnost sektora vidi u potpunoj digitalizaciji i automatizaciji proizvodnje te razvoju Big Data analize koja će omogućiti da proizvodi budu u potpunosti prilagođeni krajnjem kupcu. „Upravo digitalne tehnologije tiska danas daju novi zamah cijeloj industriji i spadaju u jedan od najprofitabilnijih segmenata grafičke industrije,“ zaključio je Pezo.